شناسهٔ خبر: 55506328 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

وضعیت بازار ارز در دو هفته اول مرداد ماه

اقتصاد نیوز : بررسی روند قیمت دلار در ماه جاری نشان می دهد که اسکناس آمریکایی در تهران تحت تاثیر بازار های همسایه و سیاست های جدید ارزی پستی و بلندی های را تجربه کرده است. از طرفی هم اخبار برجام فراز و فرود های را برای دلار تهران به دنبال داشته است.

صاحب‌خبر -

قیمت دلار درچهارم ، پنجم ،ششم، هشتم و نهم مرداد ماه رنج بود. یکی از دلایل تعدیل شدن دلار تهران نوسان محدود اسکناس آمریکایی در بازار های همسایه بود. از طرفی هم سیگنال های ضد و نقیض برجامی موجب شکل گیری احتیاط معامله گران شده بود.

بررسی روند قیمت دلار در ماه جاری نشان می دهد که  اسکناس آمریکایی در تهران تحت تاثیر بازار های همسایه  و سیاست های جدید ارزی پستی و بلندی های را تجربه کرده است. از طرفی هم اخبار برجام  فراز و فرود های را برای دلار تهران به دنبال داشته  است. 

سیگنال صعود از هرات و سلیمانیه به تهران

 در اولین روز مرداد ماه سیگنال صعود از هرات و سلیمانیه به تهران صادر شد. در روز یاد شده قیمت دلار تهران در سایه بازار های همسایه توانست وارد کانال جدید شود  و بر روی پله اول کانال مذکور قرار بگیرد. البته عده ای از تحلیلگران معتقد بودند  که سیگنال های منفی برجامی هم موجب افزایش قدرت معامله گران افزایشی شده بود.

ترمز روند صعودی دلار کشیده شد

اما در دومین روز مرداد ماه ورق در بازار ارز تهران برگشت و ترمز روند صعودی دلار کشیده شد. قیمت دلار در این روز با ۱۵۰ تومان کاهش یک کانال عقب نشینی کرد. به باور فعالان بازار علاوه بر کاهش قیمت دلار در هرات وسلیمانیه ؛  احتمال بهبود روابط  منطقه  و حکم شرعی رهبر انقلاب درباره معاملات فردایی ارز و سکه از مهمترین اخبار دوم مرداد ماه بود . دفتر استفتائات رهبر معظم انقلاب در پاسخ به استفتایی در خصوص پیش‌بینی نوسانات قیمت ارز و سکه و معاملات فردایی، این جنس معاملات و کسب درآمد از آن‌ها را نامشروع دانست.

متن کامل این گزارش را با تیتر «واکنش بازار ارز به سیگنال‌های متناقض برجامی؛ قیمت دلار رنج شد» در اقتصادنیوز بخوانید.

نظر شما