شناسهٔ خبر: 55502105 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

آیین نامه استانداردسازی قطعات لوازم خانگی به روز شد

خبرگزاری تسنیم

آیین نامه کیفیت و استانداردسازی قطعات لوازم خانگی طی ۱۵ سال گذشته به روز آوری نشده بود؛ ما برای ارتقاء لوازم خانگی این آیین نامه را به روزآوری کردیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: تا به امروز با استاندارد‌های 15 سال پیش، تولیدکننده‌های قطعات لوازم خانگی استانداردسازی می‌کردند.

وی اضافه کرد: جلساتی را با تولیدکننده‌های قطعات لوازم خانگی برگزار کردیم که داوطلبانه به طور موقت اقداماتی را در جهت گارانتی مثل تعویض و خدمات پس از فروش انجام دهند، تولیدکنندگان محصول نهایی مقرر کردند تا زمان ابلاغ آیین نامه، استاندارد‌های سخت تری را اعمال کنند.

وی با اشاره به بند‌های آیین نامه جدید گفت: در آیین نامه 15 سال پیش، تعویض‌ها یک ماهه و خدمات گارانتی صرفا یک سال و نیم بود، اما با جلسات مشترکی که با تولیدکنندگان داشتیم هم عدد‌ها و هم کیفیت افزایش می‌یابد.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت اظهار داشت: آیین نامه به روز شده آماده ابلاغ وزیر صمت است که بعد از ابلاغ، اعتماد مردم به تولید کنندگان لوازم خانگی را بیشتر می‌کند.

وی در موضوع رضایت مشتری هم گفت: باید تولیدکنندگان در بالاترین سطح قرار گیرند، زیرا که فقط در صورت رضایت مشتری، متقاضیان کالای قاچاق و تولیدات خارجی کمتر خواهد شد.

نظر شما