شناسهٔ خبر: 55502023 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

چرا سازمان لیگ فرانسه قرارداد گالتیه با پاری‌سن‌ژرمن را ثبت رسمی نکرد؟

با وجود برگزاری دو بازی رسمی توسط پاری‌سن‌ژرمن در فصل جدید، قرارداد سرمربی این تیم هنوز از سوی مسئولان سازمان لیگ فرانسه به رسمیت شناخته نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه اکیپ، قرارداد دو ساله کریستوف گالتیه سرمربی تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن هنوز توسط سازمان لیگ فرانسه به رسمیت شناخته نشده و این در حالیست که سرمربی سابق تیم‌‌های لیل و نیس که دو سال پیش با لیل فاتح لوشامپیونه شد، با تیم جدیدش دو پیروزی هم در فصل جدید کسب کرده است.

طبق روال هر سال، جلسه گردهمایی مربیان و مدرسان فدراسیون فوتبال فرانسه روز 28 جولای برگزار و در آن اعلام شد که گالتیه در خصوص تمدید مدرک مربیگری‌اش می‌بایست با هوبرت فورنیه، سرمربی سابق لیون و مدیر فنی فدراسیون هماهنگی‌هایی انجام می‌داد که ظاهراً این اقدام صورت نگرفته است.

گالتیه که تیمش هفته گذشته با غلبه بر نانت قهرمان سوپرجام فرانسه شد و شب گذشته هم اولین هفته فصل جدید لوشامپیونه را با پیروزی 5 بر صفر در خانه تیم کلرمون فوت پشت سر گذاشت، در حال حاضر مدرکی برای مربیگری دارد که تاریخ آن منقضی شده است. طبق ضوابط فدراسیون فوتبال فرانسه، هر مربی می‌بایست هرسه سال یک مرتبه نسبت به بروزرسانی مجوز مربیگری‌اش اقدام کند. گالتیه هم که دارای مدرک حرفه‌ای مربیگری یوفا است، به این منظور باید آزمونی را را پشت سر بگذارد. در نتیجه او می‌بایست نامه‌ای به فدراسیون فوتبال فرانسه ارسال و در آن تقاضای خود را برای تمدید مدت مربیگری‌اش بیان کند که این امر باید قبل از تعطیلات بعدی فوتبال باشگاهی صورت بگیرد. فعلاً نشستن گالتیه روی نیمکت PSG بلامانع است اما او باید نسبت به تمدید مدرک مربیگری‌اش اقدام کند.

 

انتهای پیام/

نظر شما