شناسهٔ خبر: 55500986 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری یادواره ۱۳ شهید روستای کهن کوهبنان

همزمان با روز تاسوعا و عاشورا یادواره ۱۳ شهید روستای کهن کوهبنان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی یادواره ۱۳شهید دوران دفاع مقدس روستای کهن با حضور جمعی از مسئولین، فرماندهان نظامی و انتظامی و خانواده مغزی شهیدان در جوار قبور مطهر شهدا برگزار گردید.

در این مراسم حجت الاسلام ابوطالب هنرهوده با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: صبر و‌پایداری، روحیه شهادت طلبی، بی اعتنایی به دنیا، مقاومت، عدم هراس از مرگ، دل بریدن از خواسته‌های شخصی، ارادات و پیرو ولایت بودن، عبادت از ویژگی‌های بارز شهداست.

به گفته حجت الاسلام هنرهوده برخی از شهدای ما از خدا خواستند که جنازه‌ای از آنان باقی نماند لذا مفقود الاثر شدند، چون این آرزوی قلبی آنان بود.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کوهبنان گفت: شهیدان به نماز اول وقت اهمیت می‌دادند همواره پیرو ولایت و رهبری و‌گوش به فرمان ایشان بودند و در وصیت نامه خودشان بر این مهم تاکید فراوان داشتند.

حجت الاسلام هنرهوده می‌گوید شهدا همواره با وضو بودند، توسل و تمسک به حضرت حق و اهل بیت را سرلوحه زندگی خویش قرار دادند لذا در شب‌های عملیات همچون سرور و سالار شهیدان و شهدای کربلا با خدا ارتباط برقرار می‌کردند.

حجت الاسلام هنرهوده گفت: بسیاری از شهدا در دوران دفاع مقدس همانند شهدای کربلا اربا اربا شدند و برخی مانند شهدای کربلا بی سر شدند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کوهبنان گفت: نباید برای شهدا لفظ مرگ را به کار ببریم، چون آن‌ها جادوانه هستند بر تمام امورات زندگی ما شاهد و ناظرند، ولی ما توان درک آنان را نداریم.

به گفته مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کوهبنان وصیت نامه، زندگی نامه و خاطرات شهدا را همواره مطالعه کنیم. رشادت‌ها و دلاورمردی رزمندگان، ایثارگران، شهیدان و‌جانبازان را برای فرزندان خود بازگو کنیم و با برگزاری یادواره از معنویت شهدا بهره‌مند شویم.

نظر شما