شناسهٔ خبر: 55500967 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شبستان گزارش می دهد:

شور و شعور حسینی در تاسوعا و عاشورا نصف جهان

تاسوعا و عاشورای حسینی در نصف جهان حال و هوایی دیگر ایجاد کرده و شور و شعور حسینی طنین انداز شده است و همه در سوگ حسین ابن علی(ع) و یارانش نشسته اند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان -اصفهان: ماه حزن و اندوه رسید، عاشورا و تاسوعای 1401 نیز فرار رسیده و امروز شهرها و روستاها همه در سئگ حسین(ع) هستند و عزاداری می کنند.

شور و شعور حسینی مقدمه پیروزی و الگوگیری از جریان اسلام و پیروزی حق علیه باطل بوده و جامعه جهانی به عشق آن حضرت در عزداری ها شرکت کرده و عبرت می آموزند.

عبرتی که پیروزی در برابر جهل و باطل را رقم زده و رمز آن مقاومت و ایستادگی محسوب می شود.

 

نصف جهان در سوگ سالار شهیدان عالم است و تاسوعا و عاشورای حسینی در نصف جهان حال و هوایی دیگر  ایجاد و شور و شعور حسینی طنین انداز شده است و همه در سوگ حسین ابن علی(ع) و یارانش نشسته اند.

مراسم های عزاداری در سراسر استان اصفهان برپا و متناسب با رسم و رسوم هر منطقه این آیین های مذهبی برگزار می شود که روضه خوانی و سخنرانی به ویژه در منازل و به صورت سنتی سنبل همه مراسم ها است.

عده ای در تدارک نذری و پذیرایی از عزاداران امام حسین(ع) در گوشه و نقاط مختلف و برخی هم در برنامه ریزی و پخت و پز غذای ظهر عاشورا هستند.

 

رسانه ها و خبرنگاران در عاشورا و تاسوعا

 

رسانه ها هم با بکارگیری ظرفیت خبرنگاران، برنامه های این ایام را پوشش داده و منظره های زیبای عاشقی را به کل جهان مخابره می کنند. نویسندگان، عکاسان و تصویر برداران همه در تلاش برای انعکاس این عشق و دوستی به امام حسین(ع) و یارانش با وفایش هستند.

ثبت وقایع و بیان رسم و رسوم های عزاداری امام حسین(ع) از جمله اقدامات خبرنگاران در این دو روز است که مصداق بارز کار همیشگی رسانه ها بوده و آنان از چالش و ناهنجاری ها هشدار می دهند.

ورود موج بارش های تابستانی به استان اصفهان نیز نیازمند اطلاع رسانی بوده که رسانه ها در این خصوص با مسئولان امر همکاری می کنند.

 

نیروهای امدادی در آماده باش

 

اورژانس، پلیس، آتش نشانی و تیم های امدادی دستگاه های خدمات رسان در آماده باش کامل برای خدمت رسانی به عزاداران حسینی هستند.

استقرار در نقاط مختلف شهر و جاده ها برای خدمت رسانی توسط نیروهای امدادی انجام می شود و این تیم ها در کنار مردم با سبک مختلفی عزاداری می کنند.

کارکنان بیمارستان ها و نهادهای امنیتی و اپراتورها از رسانه ها برنامه های مذهبی را می گیرند و عزادار حسین(ع) هستند.

 

پاکبانان و مشقت تمیزی شهر

 

پاکبانان و نیروهای خدماتی همه در تلاش برای حفظ زیبایی و سلامت شهر هستند که در این خصوص همکاری هیات های مذهبی برای حفظ زیبایی و تمیزی شهر لازم بوده و نباید این موضوع مغفول بماند.

ریختن زباله و پسماند پذیرایی ها در محیط پیرامونی کاری غلط و زحمتی برای نیروهای خدماتی است که باید این مسائل را رعایت کرد.

برخی نسبت به این چنین کارهایی بی تفاوت بوده و لازم است تا تغییر نگرشی ایجاد و همه همکار پاکبانان شویم.

پایان پیام/128

نظر شما