شناسهٔ خبر: 55500630 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی؛ تماس با مصر برای آتش بس در غزه

تهران - ایرنا - رژیم صهیونیستی پس از سه روز حملات وحشیانه و بی امان علیه ساکنان غزه و در مقابل ناتوانی در برابر حملات گروه های مقاومت اعلام کرد که تماس با مصر را برای برقراری آتش بس در نوار غزه از بعدازظهر امروز (یکشنبه) آغاز می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از شبکه الجزیره، طبق گزارش ها، سران رژیم صهیونیستی از بعدازظهر امروز برای برقراری آتش‌بس در غزه با میانجی‌گری مصر تلاش خواهند کرد.

از سوی دیگر، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به «یدیعوت آحارونوت» گفت که حملات به غزه را متوقف نخواهیم کرد و هدف های بیشتری را دنبال می کنیم.

روزنامه «معاریو» نیز به نقل از رئیس کمیته روابط خارجی و امنیت در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) نوشت که اهداف عملیات نظامی در غزه محقق شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی از عصر جمعه حملات هوایی و توپخانه ای خود به مناطق مختلف نوار غزه را آغاز کرد که تا کنون بر اثر این حملات وحشیانه ۳۲ نفر از جمله ۶ کودک و ۲ زن شهید شدند.

از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در عصر جمعه تاکنون ۲۱۵ شهروند دیگر فلسطینی نیز زخمی شده اند که ۹۶ نفر از آنها کودک، ۳۰ نفر زن و ۱۲ نفر سالخورده هستند.

در پاسخ به این حملات جنایتکارانه، گروه های مقاومت فلسطین با صدها موشک شهرها و شهرک های صهیونیست نشین در سرزمین های اشغالی به ویژه تل آویو و فرودگاه بن گورین را هدف قرار دادند.

گروهان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز از جمعه شب تا صبح امروز یکشنبه مناطق مختلف فلسطین اشغالی را آماج راکت‌ها و خمپاره‌های خود قرار داده است.
منابع خبری رژیم صهیونیستی اعلام کردند که جهاد اسلامی فلسطین تاکنون بیش از ۶۰۰ موشک و راکت را به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرده است. 
این جنایت تازه صهیونیست ها با موج محکومیت در سطح بین المللی به ویژه جهان اسلام روبه رو شده است و کشورها، مقامات، احزاب و شخصیت های مختلف بر لزوم توقف آن و پاسخگویی رژیم صهیونیستی تاکید می کنند.

نظر شما