شناسهٔ خبر: 55498813 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

بلوبری وحشی قرمز میوه کدام کشور است

از کاربرد این میوه لاکچری و گران قیمت آمریکایی در صنعت غذایی، میتوان به اسانس میوه بلوبری اشاره کرد که در بستنی، ژله ها، دسرها و برخی تنباکوها و غیره کاربرد دارد.

صاحب‌خبر -

بلوبری همین میوه بنفش رنگ کوچک دارای مقادیر بسیاری از آنتی اکسیدانهاست و از پیشروی سرطان جلوگیری می کند حتی قادر است از تکثیر سلولهای سرطانی جلوگیری کند و می تواند از سرطانهایی مثل: دهان، پروستات، سینه و غیره جلوگیری کند. یکی از میوه های جذاب و خوش طعم که فواید بسیار زیادی هم دارد.

همین بلوبری وحشی که اصطلاحا به آن ذغال اخته آبی هم می گویند و سوال اینجاست که بلوبری میوه کدام کشور است؟ بلوبری بومی کشور آمریکای شمالی می باشد که گیاه آن به صورت ایستاده است اما گاهی شما آنها را به شکل درختچه های خمیده با طول ده سانتی متر الی چهار متر خواهید دید و یافت شده است.

گلهای آن سفید،صورتی، رنگ پریده و یا حتی سبز دیده می شود و حالت استکانی دارند و به شکل زنگ می باشند که در غرب گیلان خودمان هم تالشیها به آن سیاکوتی می گویند. بلوبری برای سرخ پوستان میوه ای مقدس بوده از این جهت که شکوفه های آن شبیه به ستاره پنج پر می باشد.

بلوبری وحشی تازه

یکی از میوه هایی که فواید بسیار فراوانی دارد، مصرف بلوبری وحشی تازه است که این میوه خوشمزه دارای خواص، کاربرد و مصارف بالایی دارد.

محققان با تحقیقاتی که در زمینه ی فواید بلوبری انجام دادند به این موضوع رسیدند که این میوه بنفش تیره، دارای آنتوسیانین است که یکی از عواملهای آلزامیر و پیری زودرس را رفع می کند. در واقع می توان گفت فوایدی که در این میوه وجود دارد باعث تقویت حافظه و عملکرد مغز را بهبود می بخشد که این نکات باعث شده تا فرد با سن بالایی که دارد دچار فراموشی نشود.

بلوبری وحشی

یکی از میوه هایی که دارای خواص و کاربرد فراوان در طعم دار کردن تنقلات دارد میوه بلوبری وحشی تازه است که میوه بنفش متمایل به تیره مثل  انگور سیاه دارای مزیتهای زیادی دارد.

به خواص بلوبری وحشی می توان به درمان دیابت، کاهش سطح کلسترول، جلوگیری از سرطان، بهبود سلامت قلب، کاهش وزن، تثبیت فشار خون، تکین التهاب، درمان عفونت ادراری، مراقبت از چشم، مبارزه با آکنه، ضد پیری و رفع پوست خشک اشاره کرد.

موارد فوق فقط بخشی کوچکی از خواص این میوه پر خاصیت است که در مطلب اشاره کردیم که یکی از مواردی برای رفع سیاهی زیر چشم مفید است این است که باید با پنبه در آب بلوبری خیس کنید و به مدت 10 دقیقه بالای پلک بکشانید تا از مشکلات زیر چشم درمان شود. این نوع میوه که دارای ویتامینهای نظیر آنتی اکسیدان، فیبر، مواد معدنی و ریز مغذیها است با داشتن رنگ جذاب و بی نظیر آن و همچنین با داشتن آنتوسیانینهای موجود در این میوه عامل لاغری و سلامت قلب می شود.

بلوبری قرمز

امروزه از میوه های متفاوت استفاده خواهند که تا اینکه بلوبری از دسته بندی قرمز، سبز، سفید و غیره خواهد بود دغدغه بعضی از افراد امروزه بطوری خواهد بود که با استفاده این محصل می توانند از خود برابر پوکی استخوان مراقبت کنند. بلوبری دارای ویتامینهای متنوع می باشد که هر کدام از آن دارای کاربردهای مختلف در تهیه غذا و دسر و رنگ مصنوعی می باشد همچنین این محصول به دلیل ویژگی مناسب در تهیه شیرینی و کیک مورد استفاده قرار می گیرد تا اینکه شیرینی را شیرین کند.

بلوبری قرمز

همانطور که می ‌دانید شرکت های تولیدی از طعم های متفاوت ژله و پاستیل استفاده خواهند کرد که بلوبری  قرمز یکی از این موارد می ‌باشد دسته بندی در رنگ این میوه باعث شده است در تهیه انواع شیرینی یا ژله از این محصول استفاده شود نام دیگر بلوبری که شناخته خواهد شد تمشک می باشد که بسیار بین مردم طرفدار خواهد داشت.

همچنین این محصول بهترین گزینه برای تزئین روی کیک می باشد تا ظاهر زیبا را به کیک ببخشد در ضمن باید خاطر نشان کرد که این محصول بسیار خوش طعم می باشد که حتی این میوه را خشک و بعد مورد مصرف قرار خواهند داد.

به دلیل نرم بودن این میوه باید در زمان حمل و نقل با خیال راحت بلوبری انتقال پیدا کند که بهترین گزینه بسته بندی با کیفیت و مرغوب خواهد بود بنابراین علاوه بر قیمت و کیفیت محصول توجه زیادی نسبت به بسته بندی داشته باشید تا یک خرید مطمئن را برای خودتان رقم بزنید.

نظر شما