شناسهٔ خبر: 55498288 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مولوی کریم‌زایی: بالاتر از مصیبت امام حسین (ع) نیست + فیلم

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر با تاکید بر اینکه محبت اهل بیت(ع) نزد اهل سنت جزء لاینفک ایمان است، گفت: اهل سنت تاسوعا و عاشورا را روزه می‌گیرند چون در این روز امام حسین(ع) و یارانش با لب تشنه به شهادت رسیدند.

صاحب‌خبر -

مولوی عبدالصمد کریم‌‌زایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایرانشهر ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام شهادت امام حسین(ع)، با اشاره به آیه 104 قرآن کریم که می‌فرماید "وَلْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَى الْخَیْرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَأُولَٰئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ" اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم فرموده "و از میان شما باید گروهى باشند که (دیگران را) به خیر دعوت و امر به معروف و نهى از منکر کنند و آنها همان رستگارانند" و قیام حضرت امام حسین(ع) در مسیر امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر گفت: امام حسین(ع) برای عامل بزرگ قیام کردند؛ اول اجرای احکام الهی و احیای سنت نبی مکرم اسلام(ص)، دوم برچیدن ظلم و ستم که در زمان یزید ظلم‌های بیشماری به امت روا داشته می‌شد و سوم برای احیای اصول دین. امام حسین(ع) با قیام خود نه تنها به مسلمانان، بلکه به تمام بشریت درس آزادی و حریت دادند.

وی تصریح کرد: قیام امام حسین(ع) آنقدر مهم بود که تمام اهل بیت خود را به خاطر اجرای احکام خداوند متعال و احیای سنت پیامبر(ص) و امحاء ظلم فدا کردند؛ دین مبین اسلام آنقدر عظمت دارد نزد خداوند متعال که محبوب‌ترین فرد را فدای دین می‌کند. پیامبر گرامی اسلام بر مبنای روایات صریحی که در کتب مرجع اهل سنت آمده بر دوست داشتن امام حسین(ع ) و امام حسن(ع) تاکید ورزیده‌اند.

مولوی کریم‌‌زایی با بیان اینکه محبت اهل بیت(ع) نزد اهل سنت جزء لاینفک ایمان است و به عبارتی کسی که نسبت به اهل بیت(ع) محبت نداشته باشد در ایمان او ضعف وجود دارد، خاطرنشان کرد: در دنیا هیج مصیبتی بالاتر از مصیبت‌هایی که بر امام حسین(ع) وارد شده، وجود ندارد؛ وقتی انسان به واقعه کربلا و شهادت امام حسین(ع) می‌اندیشد که خاندان خود را فدای دین مبین اسلام کردند، همه مصیبت‌های دیگر در مقال آن هیچ به نظر می‌رسد.

این عالم اهل سنت تصریح کرد: اهل سنت تاسوعا و عاشورا را روزه می‌گیرند چون در این روز امام حسین(ع) و یارانش با لب تشنه به شهادت رسیدند. مسلمانان در ایام محرم هر یک به نحوی حزن خود را و ارادت خود را نسبت به امام حسین(ع) نشان می‌دهد؛ هدف نشان دادند محبت به اهل بیت(ع) است که در رأس آنها امام حسین(ع)، حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه(س) و امام حسن(ع) است و در این مسئله هیچ اختلافی میان شیعه و سنی وجود ندارد.

 

استان سیستان و بلوچستان ,

انتهای پیام/393/ی

نظر شما