شناسهٔ خبر: 55497078 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

همزمان با شب تاسوعای حسینی (علیه السلام )

مراسم عزاداری وسوگواری امام حسین (علیه السلام ) در حسینیه ثارالله سپاه زرند برگزارگردید

همزمان با شب تاسوعای حسینی (علیه السلام ) مراسم عزاداری و سوگواری امام حسین علیه السلام با حضورعاشورائیان در حسینیه ثارالله سپاه شهرستان زرند برگزار گردید

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج  از کرمان : همزمان با شب تاسوعای حسینی (علیه السلام ) مراسم عزاداری و سوگواری امام حسین علیه السلام با حضور عاشقان و ارادتمندان در حسینیه ثارالله سپاه شهرستان زرند با حضور حجت الاسلام شجاعی امام جمه زرند وخیل مشتاقان اباعبدالله الحسین (علیه السلام ) به همت سپاه زرند  برگزار گردید

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین افضلی مسئول عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی شهرستان زرند با تسلیت شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام گفت: واقعه عاشورا تنها یک واقعه نبود بلکه یک جریان همیشگی در تاریخ بوده است . عاشورا منظومه بیداری، بصیرت، عزت و کرامت است و همه افراد بشر را به تفکر و اندیشه و در مقابل حق و باطل به انتخاب وا می دارد.

وی با بیان اینکه علت شناسی واقعه عاشورا مسیر حرکت شیعیان را روشن می کند، گفت: تبیین علل قیام کربلا مهمترین ضرورت فرهنگ جامعه امروز است وقیام امام حسین (علیه السلام )  و واقعه کربلا درس های زیادی به جهانیان داده که امروزه الهام بخش انسان های آزاده و حق طلب در جهان شده است.

وی اظهار داشت : برای این که بتوانیم از عاشورا درس بگیریم در مرحله نخست باید بدانیم که علت قیام امام حسین (علیه السلام )  چه بود و چه دلایلی داشت و  این اندازه با اهمیت بود که جان خود، خانواده و عزیزانشان را در این راه فدا کنند.

مسئول عقیدتی سیاسی انتظامی شهرستان زرند یادآور شد :علت اصلی  قیام امام حسین (علیه السلام )  برای امر به معروف و نهی از منکر و احیای سنت پیامبر اکرم (صل الله علیه وآله وسلم ) بود که امروز مسئله امربه معروفی ونهی از منکرفراموش شده است   و هدف امام حسین (علیه السلام ) از قیام عاشورا، احیای دین خدا، بازگرداندن ارزش‌ها به جامعه، اصلاح افکار انحرافی حاکم بر جامعه، زنده کردن روح ظلم‌ستیزی و حمایت از مظلوم بود.

وی امر به معروف و نهی از منکر را قطعا می‌توان از اصلی ترین اهداف امام حسین (علیه السلام ) دانست و در حالی عزادار ایشان هستیم که متاسفانه در جامعه ما فرهنگ بی تفاوتی جای امر به معروف و نهی از منکر را گفته است.

وی خاطرنشان کرد: برای این که ما بتوانیم ارزش‌ها و مفاهیم عاشورایی را در جامعه پیاده کنیم، قدم اول شناسایی و کسب معرفت نسبت به ارزش‌های عاشوراست و در این راستا باید تاریخ عاشورا را با دقت مطالعه و تفسیر کرد و اصحاب فرهنگ، سخنران‌ها، رسانه‌ها، معلمان و اساتید نیز باید این تاریخ را برای مردم تبیین کنند تا  قدم اول آن که  روشنگری و آگاهی‌بخشی است برداشته شود.

وی در پایان سخنان خود گفت : هزینه های کلانی که دشمن امروز برای تهاجم فرهنگی و تبلیغات ضد انقلاب اسلامی و دین مبین اسلام به کار بسته است نباید باعث شود که فریب تبلیغات و رنگ و لعاب ثروت را بخوریم همانطور که در عاشورا عده ای با وعده پول و زر آخرت خود را به دنیا فروختند و تا ابد به درست عبرتی برای دیگران تبدیل شدند ودشمن امروز از طریق فضای مجازی وارد شده تا ما به هدف نهایی که تمدن اسلامی وجامعه اسلامی است نرسیم .

خبرنگار:رضا رحمانی

 

نظر شما