شناسهٔ خبر: 55497064 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هشدار آب منطقه‌ای گیلان درباره سیلابی شدن رودخانه‌ها

شرکت آب منطقه‌ای گیلان با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش باران و سیلابی شدن رودخانه‌ها هشدار داد.

صاحب‌خبر -

روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گیلان اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی هواشناسی استان مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در سطح استان گیلان در روز‌های دوشنبه و سه شنبه ۱۷ و ۱۸ مرداد ماه و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان، از شهروندان و هموطنان درخواست می‌شود برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار از تردد و استقرار در حریم رودخانه ها، تأسیسات آبی و کانال‌های آبرسانی خودداری کنند.

هشدار هواشناسی گیلان سطح نارنجی

اداره کل هواشناسی گیلان در هشدار سطح نارنجی شماره ۴ از تقویت سامانه بارشی در روز‌های دوشنبه ۱۷ و سه شنبه ۱۸ مرداد ماه خبر داده است.

بر اساس این گزارش؛ در این مدت احتمال بارندگی (بعضی نقاط رگباری و شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها)، وزش باد، وزش باد و رعد و برق (بعضی نقاط شدید) و در مناطق مستعد تگرگ وجود دارد.

آبگرفتگی منطقه ای، بالا آمدن ناگهانی سطح آب و طغیان رودخانه ها، جاری شدن سیلاب موقتی و منطقه‌ای (به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها)، لغزش و رانش، احتمال تخریب پل ها، خسارت به محصولات کشاورزی و شالیزارها، برخورد صاعقه، خسارت به سازه‌ها و شکستن درختان به سبب وزش باد شدید هم از جمله مخاطرات احتمالی ۲ روز آینده در استان است.

در تعریف رنگ بندی هشدار‌های هواشناسی آمده است:

هشدار زرد: آگاهی و اقدام در صورت نیاز، احتمال وجود خسارت یا خسارت نقطه‌ای

هشدار نارنجی: اقدام ضروری، احتمال خسارت گسترده زیاد است

هشدار قرمز: اقدام فوری و همه جانبه، خسارت گسترده

نظر شما