شناسهٔ خبر: 55497054 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

۲ کشتی غلات اوکراین در ترکیه پهلو گرفتند

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد، ۲ کشتی حامل غلات اوکراین در استانبول پهلو گرفتند تا پس از بازرسی‌ها به سمت ایرلند و انگلیس حرکت کنند. تاکنون، چهار کشتی که با مجموع ۸۴ هزار و ۵۰۰ تن غلات بنادر اوکراین را ترک کرده‌اند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد، ۲ کشتی حامل غلات اوکراین در استانبول پهلو گرفتند تا پس از بازرسی‌ها به سمت ایرلند و انگلیس حرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، کشتی موسوم به «ناوی استار» با پرچم پاناما که روز جمعه از بندر اودسا اوکراین حرکت کرده بود، حامل ۳۳ هزار تن ذرت است که قرار است محموله خود را به ایرلند منتقل کند.

تیمی از مرکز هماهنگی مشترک در استانبول، متشکل از نمایندگان ترکیه، روسیه، اوکراین و سازمان ملل بازرسی کشتی را آغاز کرده‌اند.

پس از بازرسی، این کشتی به مسیر خود ادامه خواهد داد.
از سوی دیگر، کشتی موسوم به «روجن» با پرچم مالت که از بندر چورنومورسک اوکراین با ۱۳ هزار تن غله به مقصد انگلیس حرکت کرده نیز در شمال استانبول پهلو گرفته است.

وزارت دفاع ترکیه افزود که انتظار می‌رود بازرسی این کشتی روز یکشنبه انجام شود.

تاکنون، چهار کشتی که با مجموع ۸۴ هزار و ۵۰۰ تن غلات بنادر اوکراین را ترک کرده‌اند.

وزیر دفاع ترکیه روز پنجشنبه اعلام کرده بود که بر اساس توافق امضا شده، سه کشتی دیگر حامل غلات با محموله‌هایی حدود ۵۸ هزار تُن ذرت روز جمعه بنادر اوکراین را ترک خواهند کرد.

ترکیه، سازمان ملل، روسیه و اوکراین ماه گذشته توافقی را برای از سرگیری صادرات غلات از سه بندر اوکراین امضا کردند.

صادرات محموله‌های غلات اوکراین از زمان آغاز جنگ در این کشور که اکنون وارد ششمین ماه خود شده است، متوقف شده بود.

وزیران دفاع روسیه و ترکیه و وزیر زیرساخت اوکراین ۳۱ تیر ماه گذشته در نشستی در استانبول با حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد، در خصوص حمل و صادرات ایمن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین توافق نامه امضا کردند.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما