شناسهٔ خبر: 55496908 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تخصیص ۲ میلیارد تومان اعتبار شهریه برای دانشجویان نیازمند همدانی

مدیرکل کمیته امداد همدان از تخصیص اعتبار دو میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان برای تحصیل دانشجویان زیرپوشش این نهاد در دانشگاه‌های غیردولتی خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمدرسول شیخی‌زاده کمک به ادامه تحصیل و حمایت مالی از دانشجویان نیازمند را از اقدامات فرهنگی این نهاد دانست و گفت: در سال جاری دو میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان اعتبار بانکی برای کمک هزینه شهریه و تحصیل و علاوه بر این هفت میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان نیز برای کمک‌هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان پیش‌بینی شده است.

او پرداخت کمک هزینه شهریه به دانشجویان را در تحصیلات مددجویان مؤثر دانست و گفت: در سال گذشته یک میلیارد تومان جهت شهریه دانشجویان هزینه شده است؛ همچنین میزان اعتبار شهریه دانشجویان نسبت به سال گذشته ۷۴ درصد افزایش یافته است.

شیخی‌زاده تعداد دانشجویان و طلاب تحت پوشش این نهاد را ۹۶۵ نفر اعلام کرد و گفت: بیش از ۴۰۹ نفر از این دانشجویان در دانشگاه‌های دولتی و باقی‌مانده نیز در دانشگاه‌های غیردولتی تحصیل می‌کنند.

او گفت: دانشجویان در هر مقطع تحصیلی می‌توانند از تسهیلات پنج تا ۲۰ میلیون تومانی در دوره تحصیل خود با توجه به شهریه، نوع دانشگاه و رشته تحصیلی بهره‌مند شوند.

نظر شما