شناسهٔ خبر: 55496900 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ارزیابی ۱۸ هزار نوآموز در پایگاه‌های سنجش سلامت همدان

۱۸ هزار نوآموز همدانی از ابتدای طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان استان در ۲۴ پایگاه سنجش مورد ارزیابی قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

مدیرکل آموزش و پرورش همدان گفت: از ابتدای طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان استان ۱۸ هزار نوآموز در ۲۴ پایگاه سنجش استان مورد ارزیابی قرار گرفتند.

محمود نقوی گفت: این طرح امسال برای ۳۵ هزار نوآموز پیش‌بینی شده است، ۱۰هزار نوآموز نیز تا پایان این هفته در نوبت هستند تا در پایگاه‌های سنجش مورد ارزیابی قرار گیرند.

او گفت: ۶ پایگاه به‌صورت سیار و ۱۸ پایگاه نیز به صورت ثابت سنجش تخصصی سلامت نوآموزان استان همدان را برعهده دارند.

نقوی گفت: پایگاه‌های سنجش سلامت سیار در شهرستان‌های بهار، قهاوند، خزل، گل تپه، سامن و جوکار فعال است، سامانه نوبت‌گیری پایگاه‌های اولیه سنجش از ۲۷ خرداد راه‌اندازی شده و به‌صورت هماهنگ از پنجم تیرماه آغاز به کار کرده است.

او گفت: ۲ هزار نفر ساعت آموزش برای عوامل اجرایی به منظور برگزاری دوره‌های آموزشی طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان استان همدان از ۱۸ تا ۳۰ خرداد برگزار شد.

این مسئول گفت: یکی از اهداف مهم اجرای طرح سنجش سلامت ارزیابی نوآموزان از لحاظ جسمی، ذهنی و آمادگی تحصیلی، رفتاری و روانی و همچنین در صورت شناسایی مشکلات، معرفی آنان برای پیگیری تخصصی درمان است.

او گفت: سال گذشته ۳۷ هزار دانش‌آموز در بدو ورود به مدرسه و در مرحله پیش‌دبستانی مورد ارزیابی قرار گرفتند که از این تعداد ۲۵۰ نفر با نیاز‌های ویژه شناسایی شدند عنوان کرد: در سال جاری هزینه اجرای برنامه سنجش ۶۰ هزار تومان است.

نقوی گفت: ۵ درصد نوآموزان به صورت رایگان، ۱۰ درصد به صورت نیم بها و همه نوآموزان عشایری به صورت رایگان ارزیابی و سنجش خواهند شد.

نظر شما