شناسهٔ خبر: 55496839 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

بازگشت رنگ های تهدید کننده کرونایی به البرز

اقتصاد ایران: رئیس اورژانس و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در پیک هفتم کرونا قرار گرفته ایم، رنگ‌های تهدید کننده وجود کرونا به البرز بازگشته و افزایش آمارهای کرونایی در استان را شاهد هستیم.

صاحب‌خبر -

احمد مهدوی، رئیس اورژانس و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، در خصوص رنگبندی جدید کرونایی استان البرز، گفت: در حال حاضر رنگبندی کرونایی در اشتهارد قرمز، در کرج و طالقان نارنجی، در  فردیس و نظرآباد زرد و در ساوجبلاغ و چهارباغ  آبی است.  

 وی  با بیان اینکه در پیک موج هفتم کرونا قرار گرفته ایم، افزود: طی هفته گذشته آمار بیماران سرپایی و بستری و آمار  فوتی‌های البرز به صورت کاملا مشهود، افزایش داشته است.  

این مقام مسؤول در خصوص میزان استقبال شهروندان از واکسیناسیون در البرز، گفت:  استقبال مردم از واکسن نوبت اول در استان مطلوب و  ۹۸/۹ درصد  بوده و در نوبت دوم استقبال خوب و حدود ۹۰ درصد بوده است. اما متاسفانه مشارکت همشهریان البرزی  در  تزریق دُز سوم، حدود ۵۰ درصد کاهش داشته و به ۴۵ درصد از جمعیت استان رسیده است.‌

وی با اشاره به اینکه با گذشت زمان اثر ایمنی زایی واکسن  کاهش می‌یابد، توصیه کرد:  افرادی که بیش از ۶ ماه از تزریق آخرین واکسن آنها گذشته، برای تزریق دُز یادآور به مراکز مربوطه مراجعه کنند. در ایام عزاداری و حتی روزهای تعطیل هم مراکز منتخب و ایستگاه‌های سیار فعال هستند و تزریق واکسن را انجام می‌دهند.‌

مهدوی با توصیه به همشهریان در خصوص رعایت اصول ایمنی برای مقابله با بیماری کرونا، یادآور شد: اگر علائمی از بیماری کووید دارید در منزل بمانید و در تجمعات شرکت نکنید. تزریق واکسن یادآور را جدی بگیرید. استفاده از ماسک به صورت همگانی و مستمر را فراموش نکنید. رعایت فاصله ایمن در تجمعات مهم است؛ از حضور در تجمعات بدون تهویه مناسب خودداری کنید. رعایت بهداشت فردی و شستن دست‌ها  که می‌تواند در کنترل بیماری موثر باشد را فراموش نکنید.  

وی  افزود: از چند هفته گذشته زنگ خطر و هشدار موج هفتم به صدا درآمده و این روزها در شرایط پیک آن هستیم که امیدوارم با مشارکت شهروندان در رعایت موارد ایمنی و تزریق واکسن بتوانیم آن را کنترل کنیم.

انتهای پیام/ج

برچسب‌ها:

نظر شما