شناسهٔ خبر: 55496375 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کره شمالی: آمریکا بهای سفر پلوسی به آسیا را خواهد پرداخت

تهران-ایرنا- جو یونگ سام سخنگوی وزارت امورخارجه کره شمالی گفت، آمریکا بهای «آتشی» که نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سفر تحریک آمیز آسیایی خود برافروخته است، پرداخت خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از اسپوتنیک، وی شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: همانطور که دیده شده، پلوسی پس از تخریب صلح و ثبات منطقه به دلیل حضور در تایوان و انتقاد چین از این سفر، به کره جنوبی رفت و جو رویارویی را برانگیخت. 

جو یونگ سام افزود، پلوسی در سفر خود به آسیا، سیاست دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در گسترش تبلیغات "تهدید کره شمالی" را دنبال کرده است.

وی تاکید کرد: آمریکا باید بهای آتشی که پلوسی در هرکجا بر افروخته است، بپردازد. 

به گزارش ایرنا، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اواخر روز پنجشنبه از مرز کره جنوبی و شمالی بازدید کرد. او پیشتر در اقدامی تحریک آمیز به جزیره تایوان سفر کرد که خشم مقام‌های چینی را در پی داشت. 

یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی روز پنجشنبه گفت که دیدار برنامه ریزی شده پلوسی از منطقه مرزی بین دو کره، بازدارندگی قوی علیه کره شمالی را نشان می‌دهد.

پلوسی اواخر روز چهارشنبه پس از توقف کوتاه در تایوان وارد کره جنوبی شد و اوایل روز پنجشنبه قبل از گفت‌وگو با کیم و سایر قانونگذاران با مقامات سفارت آمریکا در سئول دیدار کرد. 

وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای که پس از ورود پلوسی به جزیره تایوان منتشر شد گفت که سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به شدت بر روابط سیاسی چین و آمریکا تأثیر می‌گذارد. 

در این بیانیه هشدار داده شده است: این یک عمل بسیار خطرناک، بازی با آتش است. هر که با آتش بازی کند خود را می‌سوزاند. 

این وزارتخانه اضافه کرد که چین "قاطعانه با این سفر مخالفت می‌کند و به شدت آن را محکوم می‌کند" و خاطرنشان کرد که آمریکا به دنبال محدود کردن چین با کمک تایوان است. 

با این حال جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید ادعا کرد که سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان نقض حاکمیت چین نیست. 

نظر شما