شناسهٔ خبر: 55493683 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

لحظه به لحظه با اجتماع با شکوه هشتم محرم«یوم‌العباس»

اقتصاد ایران: مراسم هشتم محرم یا یوم‌العباس زنجانی‌ها در رثای اباعبدالله الحسین(ع) و 72 تن از یاران با وفایش از مقابل حسینیه اعظم این شهر آغاز شده و لحظه به لحظه بر جمعیت حاضرا افزوده می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امسال بعد از دو سال از برگزار نشدن مراسم هشتم محرم به دلیل شیوع ویروس کرونا امروز مردم پایتخت شور و شعور حسینی به صحنه آمده‌اند تا در هشتمین روز از ماه محرم، حماسه‌ای دیگر خلق کنند.

امسال هم چشم همگان به شهر شور و حسینی است، تا ولایتمداری را از مردم دیدار غواصان دریا دل و خط شکنان دلاور یاد بگیرند، امسال هم زیباترین عکس‌ها و خبرهای جهان از دیدار عاشقان ابوالفضل مخابره می‌شود، تا در یوم‌العباس زنجان حماسه‌ای ماندگار خلق شود.

مراسم هشتم محرم زنجانی‌ها با عنوان یوم‌العباس هر سال به یاد رشادت‌های حضرت ابوالفضل(ع) و با حضور هزاران نفر از عاشقان اباعبدالله از مقابل مسجد حسینیه اعظم و از ساعت 14 و 30 آغاز می‌شود.

مراسم هشتم محرم در زنجان یکی از باشکوه‌ترین عزاداری‌های مردمی در رثای سرور و سالار شهیدان و به یاد حضرت ابوالفضل(ع) است که به یوم‌العباس مشهور شده است که امسال هم به صورت زنده از طریق شبکه‌های مختلف برای عاشقان حسینی در ایران و دیگر نقاط جهان به صورت زنده پخش می‌شود.

مراسم هشتم محرم، یوم‌العباس زنجانی که یکی از باشکوه‌ترین عزاداری‌های حسینی در کشور و شاید در جهان تشیع است به عنوان دهمین میراث معنوی در یونسکو به ثبت رسیده است.

صدها هزار عزادار در روز هشتم محرم سینه زنان مسیر حسینیه اعظم زنجان تا امامزاده سید ابراهیم(ع) را طی کرده و به عزاداری می‌پردازند.

هر سال این مراسم به صورت زنده و تاکنون از شبکه‌های یک، سحر، 3، خبر، قرآن، شما، الکوثر، 4، 5، جام جم، Hispan tv، PRESS TV و شبکه استانی اشراق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به صورت زنده برای عاشقان اباعبدالله پخش می‌شود.

به روز رسانی میشود...

انتهای پیام/73005

برچسب‌ها:

نظر شما