شناسهٔ خبر: 55493088 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاد حوزه علمیه قم:

سفارش امام حسین(ع) به اصحاب عدم دلبستگی به دنیا بود

قم - استاد حوزه علمیه قم گفت: سیدالشهدا (ع) همواره یاران خود را از دلبستگی نسبت به دنیا برحذر می‌داشتند و آنان را به تقوای الهی دعوت می‌کردند .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مؤمنی در مراسم عزاداری دهه اول محرم حرم مطهر حضرت معصومه (س) که بعد از ظهر شنبه در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد اظهار داشت: امام حسین (ع) بر موضوع عدم تعلق به مسائل دنیوی تاکید دارند که در این راستا باید آسیب‌ها و آفت‌های دنیا را بشناسیم.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: آفت‌های دنیوی برای انسان خطرات و خسارت‌های جبران ناپذیری به دنبال دارد و می‌تواند حیات انسان را به تباهی بکشاند.

حجت الاسلام مؤمنی ادامه داد: آنچه که در کربلا علیه امام حسین (ع)؛ اهل بیت (ع) و اصحاب ایشان به وقوع پیوست به دلیل همین دلبستگی به دنیا بوده است که بسیاری از افراد با وعده‌های مادی و رسیدن به جایگاه با فرزند رسول الله به جنگ برخاستند.

وی ابراز داشت: سیدالشهدا (ع) همواره یاران خود را از دلبستگی نسبت به دنیا برحذر می‌داشتند و آنان را به تقوای الهی دعوت می‌کردند و می‌فرمودند اگر دنیا قرار بود برای کسی بماند انبیا و اولیای الهی مستحق‌تر از دیگران هستند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه دنیا جاودانه نیست بیان داشت: هیچ کسی نمی‌تواند ماندگاری در این دنیا را تجربه کند و انسان از مرگ گریزی ندارد و بقا تنها مختص ذات مقدس پروردگار است.

حجت الاسلام مؤمنی اضافه کرد: به فرموده سیدالشهداء (ع) دنیا محل امتحان است و همه انسان‌ها در این دنیا مورد امتحان و ابتلاء الهی قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: دنیا پلی برای رسیدن به آخرت است و تمامی انسان‌ها باید از این دنیا رخت بربندند و امتحانات دنیوی در حقیقت مقدمات آماده سازی برای حیات ابدی است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: یاد و باور مرگ در جامعه می‌بایست جاری باشد و این امر موجب نشاط معنوی خواهد شد.

حجت الاسلام مؤمنی با بیان اینکه انسان نباید از مدار خداوند خارج شود افزود: در این صورت انسان دائم خود را در محضر الهی می بیند و برای آخرت خود برنامه خواهد داشت و نعمت‌ها و جلوه‌های دنیوی او را یاد مرگ غافل نمی‌کند.

نظر شما