شناسهٔ خبر: 55492332 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

درباره انتقال غلات روی داد؛

رایزنی وزیر دفاع ترکیه با وزرای اوکراینی

وزیر دفاع ترکیه با وزرای دفاع و زیرساخت اوکراین درباره آخرین وضعیت انتقال غلات تلفنی رایزنی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه امروز شنبه پیرامون آخرین وضعیت انتقال غلات با اولکسی رزنیکوف، وزیر دفاع و الکساندر کوبراکوف، وزیر زیرساخت اوکراین تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش وزارت دفاع ترکیه، طرفین در این تماس تلفنی از تداوم تسریع در حمل و نقل غلات و اقدامات صورت گرفته با همکاری و هماهنگی در مرکز مشترک هماهنگی استانبول ابراز خرسندی کردند.

این در حالیست که پیشتر اعلام شده بود که ۳ کشتی دیگر حامل غلات اوکراین، بنادر این کشور در دریای سیاه را ترک کردند تا آنها را به بازارهای بین‌ المللی برساند.

۳ کشتی جدید در مجموع حامل حدود ۵۸ هزار تن ذرت، به عنوان بخشی از توافق میان روسیه و اوکراین هستند تا با عرضه به بازارهای جهانی، تا اندازه‌ ای مشکل کمبود غلات در جهان را جبران کنند.

دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع ترکیه دیروز جمعه طی بیانیه ای اعلام کرد: کشتی‌های ناویستار، پولارنت و روجن حامل محموله ذرت از بنادر دریای سیاه خارج شدند و قرار است از سوی هیئتی از مرکز هماهنگی مشترک در استانبول مورد بازرسی قرار بگیرند.

بیانیه وزارت دفاع ترکیه اضافه کرد که کشتی حامل ۱۳ هزار تن ذرت از بندر چرنومورسک اوکراین به سمت انگلیس در حال حرکت است. همچنین مسیر کشتی روجن تحت پرچم مالت نیز به طور مداوم از سوی مرکز هماهنگی مشترک تحت نظارت است.

وزارت دفاع ترکیه خاطرنشان کرد که کشتی پولارنت تحت پرچم این کشور، که در بندر چرنومورسک مستقر بود، نیز به سمت بندر کاراسو در شرق استانبول در حال حرکت است. همچنین کشتی حامل ۱۲ هزار تن ذرت، پیش از ورود به کاراسو، از سوی تیم بازرسی مشترک در شمال استانبول مورد بازرسی قرار خواهد گرفت.

پیشتر توافقنامه چهارجانبه صادرات غلات اوکراین با مشارکت نمایندگانی از روسیه، ترکیه، سازمان ملل و اوکراین در مراسمی در شهر استانبول به امضا رسید. صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه از بنادر اودسا، چورنومورسک و یوژنی تضمین شده است.

راشا تودی در این خصوص گفته بود: توافقنامه مذکور از ۲۲ جولای به مدت ۱۲۰ روز معتبر بوده و امکان تمدید برای مدت زمان بیشتری را هم دارد.

نظر شما