شناسهٔ خبر: 55488561 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه :

قيام امام حسين(ع) راه و مسير قيام بر عليه استبداد و زور را باز كرده است

ماموستا مرادی با بیان اینکه قيام امام حسين(ع) براي تمام مسلمانان راه و مسير قيام بر عليه استبداد و زور را باز كرده است، گفت: وظیفه همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی بازگویی واقعه تاریخی عاشورا و عزت‌مداری امام حسین(ع) و یارانش برای نسل‌های آینده است.

صاحب‌خبر -

ماموستا عبدالرحمن مرادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ،ضمن تسلیت ماه محرم و ایام شهادت امام حسین (ع) ، گفت: امام حسین (ع) برای زنده نگه داشتن دین اسلام به کربلا رفت و در راه آرمانهای والایش به شهادت رسید.

 

امام جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه، افزود:امام حسین (ع) هم امام شیعیان و هم امام اهل سنت و یکی از منابع وحدت مسلمانان است و همچنین از احترام و ارزش بالایی نزد اهل سنت برخوردار است.

 

وی به حفظ شعائر محرم و زنده نگه داشتن عزای امام حسین (ع) تأکید کردند که احیای دین اسلام با شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) صورت گرفته و خون آن حضرت آبروی اسلام است.

 

ماموستا مرادی تصریح کرد: وظیفه همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی بازگویی واقعه تاریخی عاشورا و عزت‌مداری امام حسین(ع) و یارانش برای نسل‌های آینده است تا این واقعه بسیار دردناک تاریخی برای همیشه زنده نگه داشته شود و امام حسین(ع) با قیام بزرگ در کربلا درس آزادگی، ایستادگی، استقامت، مبارزه با ظالم و فساد و دفاع از مظلوم برای همه ما دادند و نشان دادند که مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است.

 

امام جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه ، اظهار کرد: پیامبر فرمودند «حسین از من و من از حسینم پروردگارا هرکسی حسین را دوست دارد دوستش بدار». همچنین پیامبر اکرم(ص) در سخنی دیگر در مورد امام حسین(ع) فرمودند «هرکسی دوست دارد مردی از بهشتیان را (در روایتی: سرور جوانان بهشت را ) ببیند پس به حسین پسر علی نگاه کند».

 

وی در پایان گفت: فرقي نمي كند شيعه و سني، هر دو محب اهل بيت هستند و هر دو يك آيين و يك پيامبر دارند، اين دو مذهب ساليان سال اسلام را زنده نگه داشته اند و تا قيام قيامت نيز متحد و برادر خواهند ماند.

 

 

پایان پیام/712

نظر شما