شناسهٔ خبر: 55487312 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هشدار نارنجی هواشناسی؛ وزش بادهای ۱۲۰ روزه در منطقه سیستان تشدید می‌شود

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش بادهای ۱۲۰ روزه از اواسط هفته در منطقه سیستان واقع در شمال استان تشدید می‌شود.

صاحب‌خبر -

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدانبا اشاره صدور هشدار سطح نارنجی اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان در خصوص شدت گرفتن بادهای 120 روزه در منطقه سیستان، اظهار داشت: پیش‌بینی‌ها از شدت گرفتن وزش بادهای 120 روزه در منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهکف هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال استان از روز سه‌شنبه 18 مردادماه تا پایان هفته حکایت دارد.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در پی این شرایط نامساعد جوی خیزش گرد و خاک و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در منطقه رخ خواهد داد، گفت: توصیه می‌شود مردم سیستان به ویژه کودکان، سالمندان و بیماران به عنوان اقشار آسیب‌پذیر در زمان کاهش کیفیت هوا از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کرده و در صورت ضرورت حتماً از ماسک استفاده کنند.

وی ادامه داد: همچنین توصیه می‌شود از ترددهای غیرضروری به شمال استان و به سمت استان‌های خراسان جنوبی و کرمان خودداری شود. سایر مناطق استان نیز از این پدیده متاثر می‌شود به نحوی که در این مدت مناطق مرکزی استان به ویژه شهرستان زاهدان و نوار شرقی و غرب استان دستخوش وزش باد نسبتاً شدید تا شدید خواهند بود.

انتهای پیام/392/ی

نظر شما