شناسهٔ خبر: 55487178 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

گزارش فنی هشتمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی دانشجویان پسر دانشگاه های علوم پزشکی کشور

از سوی انجمن فوتبال وزارت بهداشت، بعد از پایان مسابقات، گزارش فنی هشتمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی دانشجویان پسر دانشگاه های علوم پزشکی کشور یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا، هشتمین دوره رقابتهای فوتسال وزارت بهداشت با شرکت ۵۵ تیم در ۱۰ منطقه آمایش سرزمینی برگزار و پس از رقابت های درون منطقه ای تعداد ۲۸ تیم که از مناطق کسب سهمیه نموده بودند به همراه ۴ دانشگاه علوم پزشکی سمنان ، تهران ، زاهدان و سبزوار دارندگان عناوین اول تا چهارم دوره قبل ( بهمن ۹۸ ) جمعاً ۳۲ تیم با رعایت سید بندی ۸ تیم برتر دوره قبل که از مناطق کسب سهمیه کرده بودند به عنوان (سید I ) در ۸ گروه به قید قرعه جای گرفتند ( با رعایت مفاد نامه شماره ۱۹۲۳/۶۰۱/د مورخ ۲۲ خرداد دبیر کل محترم فرهنگی منضم به مقررات فنی مسابقات.)

جلسه قرعه کشی مسابقات در روز شنبه ۲۵ تیرماه ساعت ۱۰ صبح با حضورجناب آقای دکتر رخسایی معاون محترم مدیر کل فرهنگی ، جناب آقای مقدم منش رئیس محترم اداره ورزش های قهرمانی ، آقای یاسر طهماسبی مدیر محترم تربیت بدنی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و دبیر منطقه ۱۰(تهران)، آقای علیرضا رجبلو ناظر داوری و نماینده فدراسیون ، آقای علی دیرنده رئیس انجمن فوتبال وزرات بهداشت،درمان و آموزش پزشکی مطابق مفاد شیوه نامه تنظیمی مصوب انجمن فوتبال که برای اولین بار ارائه گردیده بود، در محل سالن شهید واحدی معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت انجام پذیرفت .

لازم به توضیح است که جدول و برنامه کامل مسابقات قبل از انجام قرعه کشی به همراه شیوه نامه مربوطه در گروه واتس آپ سرپرستان تیم ها که از یک هفته قبل تشکیل گردیده بود گذاشته شده بود.

بطوریکه پس از انجام قرعه کشی تیم ها جدول و برنامه کامل مسابقات از اولین مسابقه تا آخرین مسابقه مشخص شد.

جلسه هماهنگی سرپرستان و مربیان در ساعت ۲۱ روز ورود تیم ها ( پنجشنبه ۳۰ تیرماه )در محل سالن اجتماعات صندوق رفاه دانشجویان درخزرآباد ساری با حضور جناب آقای غلامرضا سلیمانی رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال ، آقایان علیرضا رجبلو و محمدرضا غضبان ناظران داوری ، آقای مقدم منش رئیس اداره تربیت بدنی وزارت ، علی دیرنده رئیس انجمن و سایر اعضاء انجمن و مدعوین محترم و نیز رؤسای کمیته های فوتسال استانهای مازندران و گلستان تشکیل و ضمن پاسخگویی به سؤالات نمایندگان دانشگاه ها آقایان میثم جوادی سرپرست تیم ارومیه و رضا حارث آبادی مربی تیم سبزوار به عنوان دو تن از اعضاء کمیته فنی و انضباطی به همراه رئیس ، دبیر و اعضاء انجمن و نیز آقای مقدم منش تعیین گردیدند .

در این دوره از مسابقات تعداد ۱۳ داور لیگ برتر و یک فوتسال از استان‌های تهران، مازندران و گلستان به همراه تعداد سه نفر داور همکار از دانشگاه های علوم پزشکی مازنداران، گلستان و تربت جام حضور داشتند .

ضمناً آقایان علیرضا رجبلو و محمدرضا غضبان به عنوان ناظران داوری بر امر قضاوت داوران نظارت داشتند .

 گزارش فنی  هشتمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی دانشجویان پسر دانشگاه های  علوم پزشکی کشور

مزید استحضار تعداد ۵ نفر از اعضاء انجمن نیز به همراه رئیس و دبیر انجمن فوتبال به عنوان نماینده و مسئول برگزاری مسابقات بر کار کلیه عوامل فنی و اجرایی اعم از سرپرست سالن ، خدمات و پذیرایی سالن ، پزشکیاران ، داوران و ناظران داوری و ... نظارت و اجرا برگزاری مسابقه را بر عهده داشتند .

در این دوره از مسابقات تعداد ۲۵۴ گل پس از انجام ۶۴ مسابقه از خط دروازه ها گذشت و میانگین تقریبی ۴ گل برای هر مسابقه به ثبت رسید .

ضمناً آقای احمد رضا غلامی پور بازیکن شماره ۹ شهر کرد با ۸ گل زده به عنوان آقای گل این دوره از مسابقات انتخاب گردید .

تعداد ۱۳۰ کارت زرد ( اخطار ) و نیز ۱۱ کارت قرمز از جانب داوران به بازیکنان و کادر فنی تیم ها داده شد .

از نکات قابل توجه این دوره نیز همانند دوره های قبل تعامل مثبت و سازنده با فدراسیون فوتبال و معرفی داوران لیگ برتر و لیگ یک فوتسال کشور و حضور ۲ ناظر داوری به همراه آقای غلامرضا سلیمانی رئیس دپارتمان داروی فدراسیون به عنوان مهمان ویژه در جلسه هماهنگی و افتتاحیه مسابقات بود .

لازم به توضیح است که تیم های شاهرود و جیرفت از گروه A ، تیم های همدان و بندرعباس از گروه B تیم های شهر کرد و شهید بهشتی از گروه C ، تیم های زنجان و جهرم از گروه D ، تیم های کرمان و ارومیه از گروه E، تیم های مشهد و یزد از گروه F ، تیم های سمنان و کرمانشاه از گروه G و تیم های بجنورد و زاهدان از گروه H به مرحله ۸/۱ نهایی راه یافتند و مسابقات این مرحله در روز دوشنبه ۳/۵/۱۴۰۱ برگزار گردید .

تیم های سوم و چهارم گروه های ۸ گانه حذف و صبح روز دوشنبه ۳ مرداد اردو را ترک کردند.

ضمناً ۸ تیم مرحله یک چهارم نهایی یعنی تیم های شاهرود ، شهر کرد ، کرمان ، سمنان ، همدان ، شهید بهشتی ، مشهد ، کرمانشاه روز سه شنبه ۴ مرداد استراحت داشتند و مسابقات این مرحله در روز چهارشنبه ۵مرداد در یک سالن برگزار شد.

مسابقات مرحله نیمه نهایی با حضور دانشگاه های علوم پزشکی شهر کرد ، سمنان ، همدان و مشهد در روز پنجشنبه مورخ ۶ مرداد برگزار و تیم های سمنان و همدان به دیدار و رده بندی ( سوم و چهارمی ) راه یافتند و تیم های شهر کرد و مشهد نیز برای دیدار پایانی ( فینال) انتخاب گردیدند .

مسابقات رده بندی و فینال مطابق برنامه اعلامی در روز جمعه ۷/۵/۱۴۰۱ به ترتیب در ساعات ۳۰/۹ و۳۰/۱۰ در محل سالن صندوق رفاه دانشجویان با حضور مدعوین و مهمانان ویژه و بازیکنان و کادر فنی تیم های حاضر برگزار و در پایان تیم های مشهد ، شهر کرد ، سمنان و همدان به ترتیب عناوین اول تا چهارم را کسب نمودند.

ضمناً تیم های شاهرود ، کرمان ، شهید بهشتی و کرمانشاه عناوین پنجم تا هشتم و تیم های بندرعباس ، جهرم ، یزد ، زاهدان ، جیرفت ، زنجان، ارومیه و بجنورد عناوین نهم تا شانزدهم را بخود اختصاص دادند .

سطح فنی بسیار بالا و رعایت بیش از پیش مسائل اخلاقی و انضباطی توسط تیم ها و همچنین دریافت فقط یک گل در ۷ مسابقه توسط تیم مشهد ( قهرمان مسابقات ) از نکات بارز این دوره از مسابقات بود .

ضمناً این تیم ( مشهد ) در مجموع تعداد ۲۵ گل به ثمر رسانده است .

برگزاری برنامه های فرهنگی نظیر نماز جماعت ، دعای توسل ، دعای کمیل و زیارت عاشورا با حضور حاج آقاپور موسوی از نکات قابل توجه دیگر مسابقات بود.

در خاتمه جا دارد تقدیر و تشکر ویژه داشته باشیم از جناب آقای دکتر شیراوژن معاون محترم فرهنگی دانشجویی وزارت ، مهندس عجم مشاور و مدیرروابط عمومی معاونت فرهنگی، دکتر مجید احمدی مدیر کل فرهنگی و رضا رخسایی معاون محترم ایشان ، مهدی مقدم منش و همکاران محترمشان به ویژه جناب آقای فرجی ، همکاران خوب خودم در انجمن فوتبال آقایان محسن قلی زاده به عنوان دبیر ، کمالی ، دائمی ، افشه ، آج قلی و آقا بیژن ایمانی به عنوان اعضاء انجمن و نیز همکاران بسیار خوبم در دانشگاه علوم پزشکی مازندران به ویژه جناب آقای دکتر سروی معاون محترم فرهنگی دانشجویی و آقای حبیبیان مدیر تربیت بدنی دانشگاه ، همچنین جناب آقای دکتر داودی پور معاون محترم فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و آقای احمدی مشاور اجرایی ایشان و آقای بهمنی مدیر محترم فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و همچنین جناب آقای جوادی فر مدیر محترم دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی سمنان به دلیل حضور در مراسم اختتامیه ، هیأت های فوتبال استان های مازندران و گلستان و رؤسای کمیته های فوتسال استانهای مذکور و داوران محترم شان و فدراسیون فوتبال به ویژه شخص دبیر کل محترم جناب آقای کامرانی فر ، جناب آقای افشاریان و جناب آقای سلیمانی و همچنین آقایان محمدرضا غضبان و علیرضا رجبلو ناظران داوری و نیز تقدیر و تشکر از اورژانس ۱۱۵ استان مازندران جهت پوشش پزشکی مسابقات و در نهایت تقدیر و تشکر ویژه از مدیران سابق و فعلی مجموعه فرهنگی ، آموزشی و ورزشی صندوق رفاه دانشجویان آقایان دبیریان و ساریخانی و همکاران محترمشان در مجموعه اعم از سلف سرویس ، آشپزخانه ، اسکان و ...

نظر شما