شناسهٔ خبر: 55486948 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

همه چیز درباره فیلم سینمایی تی تی +بازیگران

صاحب‌خبر -

رپورتاژ آگهی/ با شروع فصل گرما فیلم‌هایی در ژانرهای متنوع همچون معمایی، دلهره‌آور، جنایی و ... در سینماها اکران شدند. فیلم‌های «روز ششم»، «زالاوا»، «طلاخون»، «تی تی» و ...که همه‌شان در تیرماه به روی پرده‌ی سینماها رفته‌اند، تاکنون مخاطبین زیادی را با خود همراه ساختند. «زالاوا» و «تی تی» جزء پرمخاطب‌ترین فیلم‌های حال حاضر سینما هستند و در همین مدت زمان اندک فروش بالایی را تجربه کردند.

همچنین بازیوو فیلمی به کارگردانی امیرحسین قهرایی و محصول سال 1399 است که ژانری کودک-نوجوان دارد. این فیلم پیشنهاد خوبی برای خانواده‌ها است که با فرزندان نوجوان خود به سینماها بروند و به تماشای آن بنشینند. در این فیلم بازیگرانی همچون پژمان بازغی، محمدرضا هدایتی، برزو ارجمند و لیندا کیانی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

«تی تی» یکی از بهترین فیلم‌های این روزهای سینما و محصول سال 1399 است که از 15 تیرماه در سراسر کشور اکران شده و یکی از پرتماشاگرترین فیلم‌های حال حاضر سینما است و تاکنون مخاطبین زیادی را با خود همراه ساخته است. در ادامه به معرفی داستان و بازیگران این فیلم می‌پردازیم.

تی تی

«تی تی» چهارمین ساخته‌ی آیدا پناهنده به‌عنوان کارگردان است. این فیلم در ژانر درارم ساخته شده و به‌طور کامل در گیلان فیلمبرداری شده است. «تی تی» داستانی عجیب و کنجکاوبرانگیزی دارد و قصه‌ی فیزیکدانی به نام ابراهیم ساجدی (پارسا پیروزفر) که در حال اتمام پایان‌نامه‌اش است را به خوبی به تصویر می‌کشد. ابراهیم در همین راستا با زنی به نام سکینه شنبه‌سرائی (تی تی) با بازی الناز شاکردوست آشنا می‌شود که می‌خواهد به بشریت خدمت کند؛ به همین دلیل زندگی‌اش تحت‌تاثیر او قرار می‌گیرد. علاوه‌بر پارسا پیروزفر و الناز شاکردوست در این فیلم، هوتن شکیبا نیز در نقش امیرساسان به خوبی ایفای نقش کرده است.

الناز شاکردوست و هوتن شکیبا  بعد از تجربه‌ی موفق بازی در فیلم «شبی که ماه کامل شد»، بار دیگر در «تی تی» با هم هم‌بازی هستند و تبدیل به زوج هنری کاربلد در سینمای کشور شده‌اند. علاوه‌بر این دو، پارسا پیروزفر نیز یکی از بهترین و ماندگارترین بازی‌های خود را در این فیلم به نمایش گذاشته است. در ادامه به معرفی مختصری از کارنامه‌ی بازیگری دو بازیگر اصلی «تی تی» می‌پردازیم.

الناز شاکردوست

الناز شاکردوست حرفه‌ی بازیگری را در اوایل دهه‌ی 80 با فیلم سینمایی «اینجا...آخر دنیا» آغاز کرد. او بعد از مدتی با ایفای نقش‌هایی متفاوت در فیلم‌های «چه کسی امیر را کشت؟»، «اتوبوس شب» و... بار دیگر توانایی خود را در ایفای نقش‌های متفاوت ثابت کرد. همچنین در کارنامه‌ی بازیگری او فیلم‌های طنز نیز کم دیده نمی‌شود؛ «مجردها» نخستین فیلم سینمایی کمدی بود که او در آن حضور داشت.

همچنین جدیدترین کمدی‌ای که شاکردوست در آن ایفای نقش کرده، فیلم «مطرب» به کارگردانی مصطفی کیایی بود. اما نقطه‌عطف بازیگری الناز شاکردوست را باید در فیلم «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار دانست که او به همراه هوتن شکیبا موفق شدند برای این فیلم جایزه‌ی بهترین بازیگر زن و مرد سی‌و‌هفتمین دورهی جشنواره‌ی فجر را از آن خود کنند.

پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر همواره ثابت کرده علاوه‌بر فیزیک و ظاهر مناسبی که دارد، بازیگری همه‌فن‌حریف است. او بازیگری در سینما را با فیلم «پری» به کارگردانی داریوش مهرجویی آغاز کرد. پیروزفر علاوه‌بر سینما و تلوزیون در تئاتر نیز یدطولایی دارد و چند نمایش ماندگار همچون «بینوایان» را در کارنامه‌ی هنری خود دارد. یکی از بازی‌های ماندگار او را باید در فیلم «مهمان مامان» و ایفای نقش یک فرد معتاد به نام یوسف دانست. حال پیروزفر بار دیگر با بازی در فیلم «تی تی» توانایی خود را در عرصه‌ی بازیگری و ایفای نقشی متفاوت ثابت کرد.

«تی تی» را می‌توان فیلمی حال خوب‌کن دانست و در همین مدت زمان اندکی که از اکران آن می‌گذرد، فروش بالایی را تجربه کرده است. این فیلم در سی‌و‌نهمین دوره‌ی جشنواره‌ی فجر حضور داشت و در چهار بخش بهترین فیلمنامه، موسیقی متن و ... نامزد دریافت جایزه شد اما باوجود شایستگی‌های لازم موفق به اخذ سیمرغ بلورین نشد. همچنین «تی تی» تابه‌حال چند جایزه‌ی بین‌المللی همچون جایزه‌ی بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در فستیوال بین‌المللی تصاویر نو پارسی در فرانسه، بهترین بازیگر زن در بیست‌و‌ششمین فستیوال بین‌المللی سینمای مولف رباط-مراکش و ... را از آن خود کرده است. قابل ذکر است که سینماتیکت علاوه‌بر فروش بلیت فیلم تی تی و دیگر فیلم‌های در حال اکران سینما در زمینه‌ی تئاتر و فروش بلیت نمایش‌های کمدی و ... نیز فعالیت دارد.

علاقه‌مندان به تماشای فیلم‌های این روزهای سینمای ایران و نمایش‌هایی که در حال حاضر به روی صحنه می‌روند، می‌توانند برای تهیه‌ی بلیت به سایت یا اپلیکیشن سینماتیکت مراجعه کنند.

این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است.

نظر شما