شناسهٔ خبر: 55482990 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

گزارش|

تجاوز دوباره رژیم صهیونیستی به نوار غزه / هزاران موشک مقاومت خواب صهیونیست‌ها را کابوس کرد

رژیم صهیونیستی عصر جمعه به بهانه جلوگیری از تهدید قریب الوقوع از جانب نوار غزه و جهاد اسلامی فلسطین یک آپارتمان مسکونی در شهر غزه را هدف قرار داد.

صاحب‌خبر -

گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، ارتش رژیم صهیونیستی عصر جمعه با هدف قرار دادن یک منزل مسکونی در نوار غزه صفحه جدیدی از جنایات این رژیم را گشود و چندین زن و کودک فلسطینی را به همراه یک فرمانده جهاد اسلامی به شهادت رساند. نیروهای مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به این جنایت اراضی اشغالی را آماج موشک‌ها و راکت‌های خود کرده و صهیونیست‌ها را روانه پناهگاه‌ها کردند.

 در این حمله علاوه بر یک عضو شورای نظامی جهاد اسلامی و تیسیر الجعبری فرمانده منطقه شمالی سرایا القدس، یک دختربچه پنج ساله نیز به شهادت رسید و چهل شهروند دیگر نوار غزه نیز زخمی شدند. منابع محلی اعلام کردند که در حملات اسرائیل یک آپارتمان مسکونی در برج فلسطین در غزه نیز هدف قرار گرفت.

«تیسیر الجعبری» عضو شورای نظامی «سرایاالقدس»، شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین و فرمانده منطقه شمالی این جنبش در غزه بود. او در سال ۲۰۱۹ به‌عنوان جانشین شهید «بهاء ابوالعطاء» انتخاب شد و از ناظران بر ساخت موشک‌های مقاومت فلسطین بود.الجعبری دو بار در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ مورد سوءقصد قرار گرفت اما جان سالم به در برد و در نهایت روز جمعه در غزه به شهادت رسید.

ارتش اسرائیل نیز رسما اعلام کرد که در حال اجرای عملیات هوایی در نوار غزه است و تأکید کرد که یکی از سران جنبش جهاد اسلامی را ترور کرده است. همزمان وزارت بهداشت در نوار غزه از افزایش حالت آماده باش در بیمارستان ها خبر داد.

پاسخ کوبنده مقاومت به حملات رژیم صهیونیستی

جنبش حماس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دشمن اسرائیلی جنایت تازه‌ای مرتکب شد که باید هزینه آن را بپردازد و مسئولیت کامل هر تحولی متوجه اسرائیل است.این بیانیه افزوده که گروه‌های مقاومت با همه شاخه‌های نظامی‌شان در برابر این حمله متحدند و پاسخی قدرتمند خواهند داد.

ساعاتی پس از این حمله و محکومیت‌های گسترده آن از سوی کشورها و شخصیت‌های مختلف، نیروهای مقاومت در غزه با اعلام پایان آتش بس، شهرک‌ها و مناطق صهیونیست‌نشین اراضی اشغالی را آماج موشک‌های خود قرار دادند و صدای آژیر خطر در اکثر مناطق اراضی اشغالی از جمله تل آویو طنین‌انداز شد و شهرک‌های زکیم، عسقلان، هتیف هاسعره، یار مردخای، سدیروت، اشکول، عین هبسور و بئیری در نزدیکی نوار غزه همگی کابوس جنگ قبلی غزه را  بار دیگر پیش چشم خود دیدند.

در واکنش به شهادت فرمانده برجسته جهاد اسلامی و افراد غیرنظامی در حمله رژیم صهیونسیتی؛ گروه‌های فلسطینی حملات به تعدادی مواضع در داخل اراضی اشغالی را آغاز کردند.گردان‌های القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ موشک به سمت اسراییل شلیک کرده است.گردان‌های قدس اعلام کرد که این پاسخ اولیه به ترور فرمانده تیسیر الجعبری و دیگر شهدا است.شهرداری تل آویو نیز پناهگاه‌ها را گشود.


واکنش ایران به حملات رژیم صهیونیستی

ناصر کنعانی جمعه شب(۱۴ مرداد) در یک موضع گیری رسانه ای، اقدام رژیم غاصب صهیونیستی را جنایتکارانه، ماجراجویانه و تحریک آمیز توصیف کرد و گفت: مسئولیت این جنایت و پیامدهای تجاوز و حمله این رژیم به فلسطین و غزه به طور کامل متوجه رژیم آپارتاید اسرائیل است.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی افزود: این حق قانونی ملت و گروههای مقاومت فلسطین است که در برابر تجاوزات و اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی اقدام و از خود دفاع کنند.

کنعانی همچنین از همه کشورها و نیز سازمان های بین المللی خواست تا به مسئولیت قانونی و نیز اخلاقی و انسانی خود در دفاع از ملت مظلوم فلسطین، محکومیت اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی و پیشگیری از ادامه جنایات این رژیم، که عامل اصلی بی ثباتی و ناامنی در منطقه است، عمل کنند.

از سویی ترکیه نیز خواستار توقف درگیری‌ها در غزه شدوزارت امورخارجه ترکیه بامداد شنبه در بیانیه‌ای به حوادث جاری در غزه و حملات صهیونیست‌ها واکنش نشان داد و بر ضرورت پایان مستقیم اوضاع پیش از آن که به جنگ ادامه‌داری تبدیل شود، تأکید کرد.

 

تجاوز دوباره رژیم صهیونیستی به نوار غزه / پاسخ درخور مقاومت و هدف قرار دادن گنبد آهنین

انتقام از مقاومت

دور جدید از آغاز حملات علیه نوار غزه را می‌توان نوعی انتقام از مقاومت برای جنگ «سیف القدس» دانست. در این جنگ پیروزمندانه مقاومت ۴۰۰۰ هزار موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک و کارایی سستم دفاع هوایی «گنبد آهنین» را زیر سوال بردند. این در حالی بود که در طی جنگ ۵۰ روزه ۵۰۰۰ هزار موشک به اراضی اشغالی شلیک شده بود. مقایسه این اعداد و آمار نشان دهنده پیشرفت گام به گام مقاومت برای ضربه به دشمن صهیونیستی است. توانایی که از طریق انتقال تکنولوژی موشکی و پهپادی به مقاومت اسلامی تقویت شده و تبدیل به چالشی جدی برای سیستم پدافندی ارتش اسرائیل شده است. موشک‌های کلاس سجیل، بدر ۳، اس -۴۰، سعیر، اعطا و فجر ۵ از جمله موشک‌های ایرانی بودند که در نبرد پیشین مورد استفاده قرار گرفته است. حال زیاد نخاله در پاسخ به تجاوزات اخیر اسرائیل، وعده رونمایی مقاومت از موشک‌های دوربرد و سنگینی را داد که صهیونیست‌ها را غافل‌گیر خواهد کرد.

در سوی مقابل برخی تحلیل‌گران معتقدند که تجاوز اخیر اسرائیل اشتباهی راهبردی در برابر حزب‌الله لبنان بوده است. طی ماه‌های اخیر اختلافات بر سر میادین گازی میان مرز رژیم صهیونیستی و لبنان سبب آغاز روند دیپلماتیک و واکنش مقاومت اسلامی در لبنان شده بود. سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرده بود که اگر حقوق این کشور در مذاکرات سیاسی تأمین نشود، مقاومت یک قدم از حقوق اقتصادی لبنان عقب نشینی نخواهد کرد حتی اگر این مقاومت به نبرد نظامی ختم شود. همزمان با تجاوز نظامی اسرائیل به نوار غزه، انتقال نیروها و تجهیزات نظامی مقاومت به مرزهای فلسطین اشغالی سبب توجه تحلیلگران و رسانه‌ها به اقدامات آتی حزب‌الله در خصوص سرنوشت میدان گازی کاریش شده است.

ارتش رژیم صهونیستی با فراخوان نیروهای ذخیره، یگان زرهی و تیپ گولانی نشان داد که خود را برای جنگی فراگیر آماده می‌کند. همچنین به نظر می‌رسد تلاش‌های ناموفق این رژیم برای میانجی‌گری مصر برای جلوگیری از ورود حماس به این درگیری شکست خورد و حال باید آماده رویارویی با «نیروی یکپارچه مقاومت» در سراسر فلسطین اشغالی باشد. نبرد «سیف القدس» ثابت کرد که نه تنها موشک‌ها و پهپادهای مقاومت بلکه شهروندان فلسطینی و اعراب ساکن سرزمین‌های ۱۹۴۸ و ۱۹۶۷ نیز آماده رویارویی با دشمن صهیونیستی‌اند. رژیم صهیونیستی آغاز گر جنگ بوده و حال باید تاوان آن را بپردازد.

انتهای پیام/

نظر شما