شناسهٔ خبر: 55481708 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

پرونده «شکست در سپیده دم»/۳؛

فرمانده ای که اسرائیل در نوار غزه به شهادت رساند که بود؟

محمدعلی تخت رونده

جنگنده های رژیم صهیونیستی روز گذشته در حمله هوایی به غزه، تیسیر الجعبری، فرمانده منطقه شمالی گردان‌های قدس و عضو شورای نظامی این گروه مقاومتی را به شهادت رساندند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه‌های فلسطینی، شهید تیسیر الجعبری در ۱۸ ژانویه سال ۱۹۷۲ به دنیا آمد، نام کامل وی تیسیر محمود الجعبری و نام مستعار ایشان ابومحمود بود.

الجعبری از خانواده شهید احمد الجعبری، فرمانده عملیاتی گردان‌های عزالدین قسام است. شهید احمد الجعبری یکی از اصلی ترین شخصیت‌های مقاومتی تحت پیگرد سازمان‌های امنیتی رژیم صهیونیستی بود که در سال ۲۰۱۲ به شهادت رسید.

خانواده شهید تیسیر الجعبری به دلیل پیوستن به صفوف گروه‌های مقاومت فلسطین به ویژه جنبش‌های مقاومت اسلامی (حماس) و جهاد اسلامی شهرت دارد. وی از دوران کودکی به جنبش جهاد اسلامی پیوست و چندین سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی در حبس بود. همچنین پس از توافق اوسلو میان سازمان آزادی بخش فلسطین و رژیم صهیونیستی، شهید الجعبری چندین بار توسط تشکیلات خودگردان فلسطین نیز دستگیر شد.

از مهم‌ترین وظایف و مسئولیت‌های وی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عضو شورای نظامی گردان‌های قدس و فرمانده منطقه شمالی گردان‌های قدس. وی در سال ۲۰۱۹ به جای شهید بها ابوالعطا به عنوان مسئول منطقه شمالی نوار غزه انتخاب شد. فرمانده ای که وی نیز از سوی رژیم صهیونیستی در همان سال ۲۰۱۹ ترور شده بود. در جریان انتفاضه الاقصی از رهبران گردان‌های قدس بود.

الجعبری پرونده عملیات مرکزی گردان‌های قدس در نوار غزه را رهبری می‌کرد و در توسعه آن نقش برجسته ای داشت. وی در جریان نبرد «شمشیر بیت المقدس» فرماندهی منطقه شمالی گردان‌های قدس را برعهده داشت. الجعبری از ناظران پروژه‌های ساخت موشک‌های مقاومت بود.

نظر شما