شناسهٔ خبر: 55480289 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اختصاص بزرگترین بسته حمایتی آمریکا به اوکراین برای مقابله با روسیه

بسته بعدی کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین به ارزش یک میلیارد دلار در روز‌های آینده در اختیار دولت زلنسکی قرار خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

برخی منابع آگاه می‌گویند آمریکا قرار است بزرگترین بسته کمک‌های تسلیحاتی خود به ارزش یک میلیارد دلار را در روز‌های آینده در اختیار دولت زلنسکی قرار دهد. گفته می‌شود این بسته شامل مهمات سلاح‌های دور برد و خودرو‌های زرهی و برخی تجهیزات پزشکی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، انتظار می‌رود جزئیات این بسته در اوایل روز دوشنبه اعلام شود و با تخصیص آن کمک‌های آمریکا از ابتدای درگیری‌های نظامی میان روسیه و اوکراین به دولت این کشور به بیش از ۸.۸ میلیارد دلار می‌رسد.

یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود گفت که بایدن هنوز دستور تخصیص این بسته را امضا نکرده است. این منبع گفت پیش از امضای این بسته تسلیحاتی مفاد آن می‌تواند از سوی بایدن تغییر کند.

این بسته کمک‌های تسلیحاتی در حالی به اوکراین ارسال خواهد شد که در روز‌های گذشته پنتاگون اجازه داد برخی مجروحان اوکراینی برای مداوا به بیمارستان‌های نظامی آمریکا در آلمان در نزدیکی پایگاه هوایی رامشتاین مراجعه کنند.

هفته گذشته نیز پنتاگون با ارسال یک بسته تسلیحاتی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار شامل برخی مهمات اساسی جنگی برای سامانه‌های موشکی به اوکراین موافقت کرده بود. 

نظر شما