شناسهٔ خبر: 55477571 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در کمیسیون کشاورزی مجلس؛

امیرعبداللهیان: از یک قطره سهم مردم از حقابه‌های تاریخی نمی‌گذریم

وزیر امور خارجه با تأکید بر موضوع حقابه ایران از هیرمند و ارس گفت: حتی از یک قطره از سهم ملت ایران از حقابه‌های تاریخی و مرزی نخواهیم گذشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با حضور در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، اقدامات یازده ماهه وزارت امور خارجه در حوزه دیپلماسی اقتصادی و صادرات محصولات کشاورزی، دیپلماسی آب و مباحث زیست محیطی از جمله مقابله با پدیده گرد و غبار را تشریح کرد.

در این جلسه، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، سمیه رفیعی رئیس کمیته محیط زیست و سایر اعضای کمیسیون، دیدگاه‌ها و انتظارات خود را در مورد حقابه ایران از هیرمند و ارس، ضرورت مساعی جمعی کشورهای منطقه در مقابله با پدیده گرد و غبار و همچنین پیگیری سیاست کشت فرا سرزمینی مطرح کردند.

امیرعبداللهیان در موضوع حقابه ایران از ارس به تشکیل کمیته مشترک آبی ایران و ترکیه برای اولین بار در ماه‌های گذشته اشاره کرد.

وزیر امور خارجه بر موضوع حقابه ایران از هیرمند و ارس تاکید کرد و گفت: حتی از یک قطره از سهم ملت ایران از حقابه های تاریخی و مرزی نخواهیم گذشت.

وزیر امور خارجه با ارائه گزارشی از صادرات محصولات غیر نفتی کشورمان، از افزایش تلاش‌های دستگاه دیپلماسی در این رابطه در همکاری مشترک با وزارتخانه‌های ذیربط از جمله وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.

نظر شما