شناسهٔ خبر: 55468790 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گزارشی از برنامه مجله فوتبال شبکه خبر

مثلث برمودای فدراسیون فوتبال/ سوابق مسببان سونامی ویلموتس

مجله فوتبال امشب با موضوع بررسی ابعاد قرارداد ویلموتس و سوابق افراد دخیل در انعقاد این قرارداد روی آنتن رفت.

صاحب‌خبر -

برنامه مجله فوتبال امشب با موضوع بررسی ابعاد قرارداد ویلموتس روی آنتن رفت.

در ابتدا اخبار نتایج بازی تدارکاتی و نقل و انتقالات فوتبال ایران مرور شد و در ادامه گزارشی از نشست مسئولان تیم های لیگ برتری و دسته یکی پخش شد.

پس از آن نیز گزارشی از حمید سجادی پخش شد. وزیر ورزش و جوانان در این گزارش با تاکید بر بی طرفی وزارت خانه در انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: وزارت خانه موضوع ویلموتس را همچنان پیگیری می کند. ما تنها وظایف خود را تشریح کردیم و برخی این چنین برآشفتند. ۲۵میلیارد تومان بابت ۲ میلیون یورو به شرکت شستا پرداخت شده است، اما شش دانگ ساختمان های فدراسیون و سه دانگ باشگاه پرسپولیس به نام این شرکت شده چون این ها ضمانت پرداخت بوده است‌.

در ادامه مجری برنامه گفت: سوابق اعضای هیئت رئیسه و رئیس فدراسیون فوتبال که در حین انعقاد قرارداد مارک ویلموتس روی کار بودند و در امضای قرارداد دخیل بودند ببرسی می شود.

مهدی تاج

معاونت بنیاد استان اصفهان

قائم مقام و مسئول اداره کل بازرگانی استان اصفهان

معاونت فروش و صادرات شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان

معاونت فروش و عضو هیئت رئیسه مجتمع فولاد مبارکه

مدیر عامل و عضو هیئت مدیره فولاد غدیر

محمود اسلامیان

استاندار چهار محال و بختیاری

رئیس سابق صندوق بازنشستگی کشور

مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه سپاهان

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال

اسلامیان در دوره ریاست تاج در فدراسیون فوتبال عضو هیئت رئیسه و نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال بود. او با حمایت ساکت و تاج که در باشگاه سپاهان حضور داشتند وارد فدراسیون فوتبال شد. در واقع این سه تن مثلثی در اصفهان بودند که به فدراسیون فوتبال رسیدند.

حیدر بهاروند

 سرپرست فدراسیون فوتبال

سرمربی تیم افلاک و خیبر خرم آباد

مدیر عامل تیم خیبر خرم آباد

دبیر هیئت فوتبال استان لرستان

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال

رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال

حیدر بهاروند یکی از آخرین بازمانده ها در هیئت رئیسه و از کسانی بودند که مصوبه قرارداد ویلموتس را امضا کرد که او در خلال ثبت تام فدراسیون فوتبال از کار بر کنار شد.

هدایت ممبینی

داور فوتبال قضاوت در لیگ برتر از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۹ در ۹۰ بازی

عضو پیشین شورای شهر اهواز

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال

رئیس کمیته داوران

فریدون اصفهانیان

رئیس هیئت فوتبال زنجان

عضو شورای شهر زنجان

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال

محمود شیعی

رئیس هیئت مدیره باشگاه پیکان

عبدالکاظم طالقانی

آخرین بازمانده هیئت رئیسه است که به عنوان رئیس هیئت فوتبال خوزستان تا سه روز پیش مشغول به کار بود، اما توسط بنی تمیم، مدیر کل ورزش استان خوزستان از سمتش برکنار شد.

لیلا صوفی زاده

او نایب رئیسی بانوان در زمان ریاست  تاج بود.

این هشت عضو هیئت رئیسه وقت فدراسیون فوتبال مصوبه ای را پس از انعقاد قرارداد مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان را امضا کردند.

 

امیر عابدینی، رئیس سابق فدراسیون فوتبال گفت: معمولا در قرارداد هایی که یک طرف خارجی است برای عقد قرارداد افراد باید به زبان خارجی تسلط داشته باشند و با قوانین آشنایی داشته باشند. باید ابعاد مادی و معنوی بررسی شود و باید ببینیم چه رقمی به ازای تخصص افراد می پردازیم.

او گفت: قرارداد ویلموتس در ابعاد مختلف ضعف داشته است. دوستان از کاهش بخشی از مبلغ قرارداد و شکسته شدن رای خوشحال هستند در خالی که ما باید ۵ میلیون یورو یعنی رقم کل قرارداد را در ازای تنها ۴۵ روز کاری به ویلموتس بپردازیم در جایی که نتیجه کار او دو باخت و یک برد بود.

اگر مواردی در قرارداد گنجانده شود کسی حق دخالت ندارد. ما می دانستیم تحریم هستیم و باید این را در نظر می داشتند. دوستان باید دو بند را در قرارداد اعلام و تفسیر می کردند. که ما شرایط پرداخت نداریم، اما از فیفا طلب داریم و می خواهیم طوری عمل شود که هزینه قرارداد از محل طلب فیفا پرداخت شود.

نظر شما