شناسهٔ خبر: 55462205 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

حق پخش، سوژه هشدار جدی پیروانی به فوتبال ایران!

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگاران دغدغه‌ی مهمی در خصوص درآمد باشگاه‌های فوتبال داشت که به‌زعم خودش برآورده نشدن آن در آینده نزدیک، کار را دشوار می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه" افشین پیروانی، مدیر تیم فوتبال پرسپولیس در پایان کارگاه آموزشی برگزار شده توسط سازمان لیگ با خبرنگاران گفت‌وگویی داشت که عمده‌ی آن به مسائل حق پخش تلویزیونی باشگاه‌ها اختصاص پیدا کرد. پیروانی در خصوص جذب مهاجم خارجی برای پرسپولیس هم پاسخ ویژه‌ای داد که در ادامه می‌خوانید؛

* در رابطه با جلسه صحبت می‌فرمایید؟
- جلسه هماهنگی بود که بنا بر دعوت سازمان لیگ یک‌سری دوستان تشریف آوردن و یک‌سری هم گویا قوانین را می‌دانستند و نیامدند! خوب بود جلسه. بحث‌های اصلی بود که مدیران باشگاه و معاونین ورزشی با آن سر و کار دارند. در نهایت بحث پزشکی و داوری بود و در کل جلسه خوبی بود. امیدوارم با این لیگی که در پیش داریم، بعد از این جلسه لیگ خوب و پویایی داشته باشیم.

* موارد جدیدی بود که مطرح شود؟
- یک بحث داوری و آفساید بود که قوانین عوض شده گویا. قبلا اگر بازیکنی در آفساید بود و توپ به او می‌رسید آفساید می‌شد، اما الان گفتند اگر پاس سهوی باشد یا توپ از ضعف تاکتیکی مدافع به بازیکن برسد، آفساید نیست.

* در مورد بیانیه‌نویسی‌های پرتعداد هم گویا صحبت‌هایی شد.
- بله بیانیه نویسی چندسالی است که مد شده و خیلی‌ها برای گرفتن حق خودشان شروع به بیانیه‌نویسی می‌کنند و من فکر می‌کنم مشکل بیانیه نویسی نیست. اگر تمام مواردی که لازم است را الزام به اجرا کنیم، بیانیه‌نویسی هم کم می‌شود. کنفرانس مطبوعاتی، سیستم‌های رادیویی داوران، بحث سخت‌افزاری و استادیوم‌ها، شرایط میزبانی و میهمانی و این مشکلات هست که باعث می‌شود هرتیم و هر شخصی به خودش اجازه دهد بیانیه بنویسد. اگر این تنش‌ها کم شود، بیانیه هم کم می‌شود. من هفته پیش هم گفتم بله رفتن به مرحله بعدی جام جهانی افتخار است اما نباید تمام دغدغه ما همین شود. باید مشکلات و مسائلی که هست؛ پیگیری کنیم. الان یک‌سری استادیوم‌ها را تیم‌های میزبان گفته‌اند شرایط میزبانی ندارند. اگر می‌خواهیم لیگ پویا، تیم‌های خوب و جام جهانی خوب داشته باشیم و مشکلات‌مان کم شود، به خصوص امسال که مربیان خوب خارجی آمدند و بازیکنان خوب خارجی دارند می‌آیند، می‌شود با بررسی مشکلات و کم کردن آنها کاری کرد که منِ افشین پیروانی به خودم اجازه بیانیه نوشتن ندهم. قضاوت‌ها هم باید بهتر شود. سال گذشته قضاوت‌های متفاوت دیدیم که تاثیرگذار بود در نتیجه؛ و دوستان مجبور بودند دفاع کنند. امیدوارم امسال به حداقل برسد تا هرتیمی به خودش اجازه بیانیه نویسی ندهد. الان بحث ضددوپینگ بود، بحث پزشکی بود که هرساله قبل از رفتن به جام باشگاه‌ها برای ما کلاس می‌گذاشتند که امسال کار خوبی کردند این جا گفتند. من در جلسه هم گفتم ای کاش نماینده‌ای از فدراسیون که قدرت اجرایی داشت در جلسه حضور داشت. الان بحث تبلیغات محیطی است که به یک‌باره سال گذشته گران شد، نمی‌دانیم امسال چگونه اجرا می‌شود. اگر سازمان لیگ برگزار می‌کند چگونه منافع باشگاه تامین می‌شود. موضوع حق پخش است که 70 درصد درآمد تیم‌های بزرگ از آن است. الان چه کسی باید از حق باشگاه‌ها دفاع کند؟ سازمان لیگ هم حق دارد می‌گوید فدراسیون به‌عنوان بالادستی باید پیگیری کند. اگر می‌خواهیم اوضاع درست شود باید حق پخش معین شود. با این شرایط که یک‌سری تیم‌ها بودجه معین دارند، یک‌سری تیم‌ها مشکل روزمره دارند، اگر حق پخش نباشد فوتبال ایران دو سال دیگر دچار مشکلات بزرگی می‌شود که دیگر برای حل کردنش دیر است.

* قبول دارید در مقاطع حساس این مواردی که در کارگاه‌های آموزشی مطرح می‌شود، اجرا نمی‌شود؟
- اگر همه قوانین اجرا شود، این قوانین هم اجرا می‌شود. وقتی می‌خواهید به شهری بروید، بحث پرواز، هتل، اسکورت، رفتن به ورزشگاه، برگشتن از ورزشگاه، مشکلاتی وجود دارد که باعث می‌شود این بحث‌های مطرح شده در جلسه امروز کمتر جدی گرفته شود.

* از آخرین وضعیت جذب مهاجم خارجی اطلاعی دارید؟
- خسته نباشید، خدانگهدار!

نظر شما