شناسهٔ خبر: 55457853 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کسب رتبه اول مسابقات کشوری قرآن توسط دختر نوجوان خراسان‌شمالی

مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت:دختر نوجوان راز و جرگلانی رتبه اول مسابقات کشوری قرآن را کسب کرد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام حبیب الله پاکدامن گفت: «زینب قلی زاده» دانش آموز شهرستان مرزی راز و جرگلان رتبه اول رشته حفظ کل قرآن کریم در چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز آموزش و پروش را کسب کرد.

او گفت: چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز به صورت مجازی از اول تا هفتم تیر ماه با مشارکت حدود یکهزار و ۵۰۰ دانش آموز برگزار شد و مرحله حضوری این دوره از رقابت‌ها با حضور ۸۰۰ دانش آموز و عوامل اجرایی از ۲ تا ۸ مردادماه ۱۴۰۱ به میزبانی استان آذربایجان شرقی و در شهر تبریز برگزار شد.

مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: داوطلبان در ۱۲ رشته حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم، حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم، حفظ ۵ جزء قرآن کریم، اذان، دعاخوانی، مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم، تفسیر عمومی قرآن کریم، ترجمه نهج البلاغه و ترجمه صحیفه سجادیه شرکت کردند.

او گفت: این دانش آموز دختر ساکن روستای پشنده شهرستان راز و جرگلان بعد از کسب مقام‌های شهرستانی در مرحله کشوری نیز خوش درخشید و عنوان اول حفظ کل قرآن کریم در این دوره از رقابت‌ها را از آن خود کرد.

حجت الاسلام حبیب الله پاکدامن  گفت: این نوجوان دختر ۱۵ ساله در مرکز قرآنی روستای پشنده شهرستان راز و جرگلان حفظ قرآن را آغاز کرد و ۵۰ نفر قرآن آموز در این مرکز به طور مستمر آموزش قرآن را فرا می‌گیرند که ۲ حافظ کل و یک حافظ ۱۵ جزء را تحویل جامعه داده است.

نظر شما