شناسهٔ خبر: 55456496 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

با این تورم باید با آرزوی سفر به استانبول چه کنیم؟

ترکیه یکی از کشور‌های محبوب گردشگران است که در همه فصل‌ها طرف‌داران خود را دارد. با افزایش قیمت‌ها بسیاری تصور می‌کنند که دیگر امکان سفر خارجی و سفر به استانبول وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

گزارش آگهی/ در این‌مقاله می‌خواهیم درباره پاسخ به این‌سوال که آیا با تورم و افزایش قیمت‌ها هم می‌توان به ترکیه سفر کرد یا خیر، صحبت کنیم.

همه ما ترکیه را می‌شناسیم و درباره دیدنی‌ها و جاذبه‌های آن، بسیار شنیده‌ایم.

یکی از مهم‌ترین مواردی که در سفر‌‌های خارجی باید به آن دقت داشته باشیم، مدیریت هزینه‌های سفر است. این‌طور نیست که بگوییم سفر به استانبول هزینه بالایی دارد و با قیمت‌های کمتر نمی‌توان به ترکیه و دیگر شهر‌های آن سفر کرد. راهکار‌های زیادی هستند که با استفاده از آن‌ها شما امکان کاهش هزینه‌ها را دارید.

این‌که شما قرار است برای سفر به استانبول چقدر هزینه کنید، تا حد زیادی به اهداف و خواسته‌های شما از سفر بستگی دارد. اگر بخواهیم مقایسه ساده‌ای داشته باشیم تا متوجه مطالب گفته‌شده شوید، باید گفت که یک سفر داخلی گاه می‌تواند از برخی سفر‌های خارجی هزینه بیشتری هم داشته باشد. پس این شما هستید که میزان هزینه‌ها را مشخص می‌کنید. در این‌مقاله درباره این‌موضوع اطلاعات بیشتری را در‌اختیار شما قرار خواهیم داد.

هزینه‌ها در سفر به استانبول

همان‌طور که گفته شد این‌امکان وجود دارد که شما بتوانید سفری خارجی با قیمتی کمتر از برخی سفر‌های داخلی داشته باشید. این‌که شما چه هدفی از سفر خود دارید، نقش مهم و موثری در میزان هزینه‌های سفر شما دارد. با چند فاکتور ساده قیمت سفر شما تفاوت‌های زیادی خواهد کرد.

مثلا شما با اقامت در هتلی لوکس نسبت به یک هتل دو‌‌ستاره برای به‌دست‌آوردن چند خدمت متمایز، گاها باید هزینه بالایی را پرداخت کنید. هزینه‌های شما برای سفر از زمان خرید بلیط تهران استانبول و بلیط هواپیما استانبول به تهران بازگشت و تا زمانی که به منزل باز‌می‌گردید قابل مدیریت هستند و با وجود افزایش قیمت‌ها در بخش‌های مختلف می‌توان سفر بی‌نظیری را با قیمت‌های معقول تجربه کرد. در ادامه درباره مواردی که باعث می‌شود امکان سفر به استانبول با قیمتی معقول را داشته باشید، بحث خواهیم کرد.

استانبول

سفر به ترکیه با هزینه کم

با وجود افزایش قیمت‌ها هنوز می‌توان سفر خوبی را به ترکیه تجربه کرد که شامل هزینه‌های زیاد نشود. شما برای سفر به ترکیه از زمان خرید بلیط تهران استانبول تا رزرو هتل و دیگر موارد با هزینه‌های خود دقت کنید. هدف خود را از سفر مشخص کنید.

تعیین هدف به شما کمک خواهد کرد تا هزینه‌ها را در جای درست خود انجام دهید. مثلا اگر شما برای خرید به ترکیه می‌روید، نیاز نیست برای اقامت خود هتلی پنج‌ستاره را رزرو کنید. این‌مثال را برای بقیه‌ هزینه‌ها نیز می‌شود تکرار کرد. کافی سوالی ساده از خود بپرسید و خدمات مختلف را با هم مقایسه کنید. اگر بین انتخاب قطار درجه یک و درجه‌دو شک دارید و اختلاف قیمتی آن‌ها برای شما محسوس است، حتما آن‌‎ها را مقایسه کنید. بعد از مقایسه به‌راحتی امکان انتخاب‌های بهتری را خواهید داشت.

در ادامه موارد مهم دیگری را مطرح می‌کنیم که بهتر است در سفر به ترکیه آن‌ها را مد‌نظر قرار دهید.

سفر به ترکیه با تور یا به‌صورت شخصی

احتمالا یکی از مهم‌ترین مواردی که در سفر به ترکیه و استانبول باید به آن توجه کنید این است که تور استانبول یا دیگر شهر‌ها را برای سفر انتخاب کنید یا خودتان به شکل شخصی سفر کنید. یکی از بهترین‌ راه‌ها برای کاهش هزینه‌های سفر استفاده از تور‌های مختلف و مناسب است. سایت علی بابا تور‌های متنوعی را برای سفر به شهر‌های مختلف ترکیه ارائه می‌دهد. شما این‌امکان را دارید که به‌راحتی یکی از تور‌ها را که با شرایط و مبدا شما هم‌خوانی بیشتری دارد، انتخاب کنید.

نکته جالب درباره تور‌ها این است که شما قیمت کم‌تری را پرداخت می‌کنید اما کیفیت سفر شما (به‌جز محدودیت‌هایی خاص) کاهش نمی‌یابد. مثلا تور لزوما اتاق کوچک‌تری را در هتل برای شما رزرو نمی‌کند تا هزینه‌ها کاهش یابد.

استانبول

دلیل کاهش هزینه‌ها در سفر با تور این است که شرکت‌ها به‌صورت پیش‌خرید و خرید گروهی بلیط هواپیما یا هتل‌ها را رزرو می‌کنند و قرار‌داد‌های آن‌ها باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود. پس در‍‌حقیقت شما با رزرو تور مجموعه‌ای از خدمات را با قیمتی مناسب‌تر دریافت کرده‌اید و دردسر‌هایی از‌جمله مقایسه تک‌تک آن‌ها را نخواهید داشت. کافی است سایت مناسب و معتبری مانند علی بابا را انتخاب کنید و از میان تور‌های متنوع آن تور خوبی را برای خود و هم‌سفران انتخاب کنید.

برنامه‌ریزی برای کاهش هزینه‌های سفر به ترکیه

شما با کمی برنامه‌ریزی و دقت بیشتر مانند خرید بلیط یا تور در زمان مناسب، امکان کاهش هزینه‌ها تا حد بسیار زیادی را دارید. به‌عنوان‌مثال کافی است چمدان خود را آماده داشته باشید تا در موقعیتی مناسب باز تور‌های لحظه آخری نهایت استفاده را ببرید. برای خرید بلیط تهران استانبول هم با انتخاب تاریخی مناسب، می‌توانید هزینه‌های خود را تا حد زیادی کاهش دهید. اگر اهل سفر زیمنی باشید، در بسیاری موارد استفاده از اتوبوس و قطار هزینه‌های خوبی را پیشنهاد می‌دهند که برای سفر شما ایده‌آل خواهند بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما