شناسهٔ خبر: 55455449 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

ایرانگردی همراه با سحر طوسی

  شما چقدر به ایرانگردی علاقه دارید. ایران به‌قدری جاذبه توریستی و گردشگری دارد که اگر سال‌های طولانی برای آن وقت بگذارید، بازهم جاهای دیدنی

صاحب‌خبر -

 

شما چقدر به ایرانگردی علاقه دارید. ایران به‌قدری جاذبه توریستی و گردشگری دارد که اگر سال‌های طولانی برای آن وقت بگذارید، بازهم جاهای دیدنی بسیاری باقی می‌ماند که آن‌ها را ندیده باشید. البته بسیاری از ما وقت کافی برای ایرانگردی نداریم؛ اما یکی از روش‌های جالب برای دیدن جاذبه‌های هر شهر و استان، همراه شدن با بلاگرهای توریست است. یکی از بلاگرهای معروفی که در زمینه گردشگری فعالیت می‌کند و به نقاط مختلف ایران سفر کرده، سحر طوسی است.

سحر به‌عنوان یک دوچرخه‌سوار جوان ایرانی تصمیم گرفته که ایرانگردی و جهانگردی را در برنامه خود قرار دهد. در عین حال او اول از ایرانگردی شروع کرده و به جاهای مختلفی از ایران سفر کرده است. ثبت تصاویر و فیلم‌هایی از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی ایرانی توسط سحر، ما را به حال و هوای آن مناطق می‌برد. به همین دلیل قصد دارم در ادامه گوشه‌ای سفرهای سحر  و ایران‌گردی‌های او را بررسی کنم. همراه من بمانید.

سحر طوسی، جهانگرد جوان ایرانی

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید سحر قبل از اینکه تبدیل به یک دوچرخه‌سوار و بلاگر گردشگر شود، کارکن ساده یک اداره بود. اما به دلیل علاقه زیادی که به سفر و دیدن جاهای مختلف ایران و جهان داشت، کارمندی را کنار گذاشت و در مسیر علاقه‌های خود گام گذاشت. امروز سحر طوسی تبدیل به یک ایرانگرد و جهانگرد جوان شده که با دوچرخه خود به دیدن مناطق مختلف می‌رود و در اینستاگرام فیلم‌ها و تصاویر آن را ثبت می‌کند.

او در ابتدا تمام سفرها را به‌تنهایی انجام می‌داد، اما بعد از ازدواج همراهی خوب برای سفرهای گردشگری خود پیدا کرد تا جذابیت سفر به نقاط دیدنی را با عکس‌های دونفره به ثبت کند و برای مخاطبان خود تصویر بکشد.

ایران‌گردی‌های سحر طوسی

سحر سفرهای ایرانگردی خود را از 25 سالگی شروع کرد و در ابتدا با کمک تورهای سفری این کار را انجام داد و بعد از آن تصمیم گرفت که خودش با دوچرخه سفرهای انفرادی انجام دهد. بنابراین با توجه به مهارتی که در رشته دوچرخه‌سواری داشت، همه‌چیز را برای سفرهای انفرادی خود آماده کرد و بسیاری از این سفرها را با نیت خیرخواهانه و انسان دوستانه پیش برد.

2

یکی از سفرهای جالب و در عین حال ساده‌ای که سحر طوسی انجام داده، سفر به تربت‌حیدریه است. او در این سفر مراحل مختلف زعفران چینی را از نزدیک می‌بیند و همین موضوع باعث می‌شود که نگاه تازه‌ای به سفر پیدا کند.

 سفر بعدی او به شیراز بود و در کنار آرامگاه حافظ شیراز به کتابش تفأل میزند و حافظ راه و مسیر ادامه زندگی را برایش روشن می‌کند. «غلام همت آنم که زیر چرخ کبود، ز هرچه رنگ تعلق بگیرد آزاد است».

حالا سحر راه خودش را پیدا می‌کند و از همان‌جا راهی فیلیپین می‌شود!

بعد از بازگشت از فیلیپین، سحر طوسی مسیر خود را پیدا کرد و به شهرهای مختلف ایران  و جهان سفر کرد. شیراز، کیش، جاذبه‌های طبیعی شمال  و جنوب ایران، گوشه‌هایی از ایرانگردی سحر است.

یکی از سفرهای جالب سحر این است که از مرز عراق تا مرز پاکستان را با دوچرخه سفر کرد و برای استراحت، در روستاهای مختلف اتراق می‌کرد. حتی در یکی از سفرها در اتاقی از یک مسجد اهل سنت برای استراحت می‌رود و میهمان یک خانواده میهمان‌نواز اهل سنت می‌شود.

او در روستاهای مختلف با زنان روستا هم‌صحبت می‌شود، چای می‌نوشد، لباس‌های محلی آن‌ها رو می‌پوشد و با ثبت خاطراتی زیبا از مردم خونگرم مناطق مختلف ایران، برای سفری جدید آماده می‌شود....

اگر شما هم عاشق سفر هستید، از همین امروز کوله‌پشتی خودتان را ببندید و با بلیط ارزان تهران کیش سفر خود را به جزایر جنوبی ایران آغاز کنید. شاید بهتر باشد به شیراز بروید و یا اینکه جاذبه‌های تاریخی کرمانشاه  و کوهی از عاشقانه‌های شیرین و فرهاد را برای شروع ببینید.

توصیه سحر به سفر اولی‌ها

شاید شما هم دوست دارید روزهایی را از شلوغی شهر، کارهای روزمره و زندگی کارمندی فاصله بگیرید و در تنهایی نقاط مختلف ایران را ببینید. سحر طوسی به شما توصیه می‌کند که قبل از هر چیز خودتان را بشناسید و با برنامه پیش بروید. در این صورت می‌توانید سفری مدیریت‌شده و خوب داشته باشید. در عین حال برنامه سفر هم خراب نخواهد شد.

علاوه بر آن سحر توصیه می‌کند که قبل از سفر، در هنگام سفر و بعد از تمام شدن آن جستجو کنید و تا جای ممکن هزینه‌ها را کاهش دهید. در این صورت می‌توانید سفرهای بیشتری در طول سال انجام دهید. به‌طور مثال شاید بد نباشد با سفر به جزیره کیش آغاز کنید و برای کاهش هزینه‌های سفر به دنبال هتل های کیش بروید که قیمت ارزان‌تری دارند. توصیه سحر به علاقه‌مندان سفر و ایرانگردی این است که تا جای ممکن به دنبال ارزان‌تر کردن سفر باشند و برای این کار دائما قیمت هتل، اقامتگاه‌ها، غذا و یا بلیت‌های سفر را بررسی کنند و گزینه مناسب‌تر را انتخاب نمایند.

این مطلب را هم بخوانید: آخر هفته سفر کجا بریم؟

3

علاوه بر آن اگر دوست دارید تبدیل به یک جهانگرد شوید، حتما قبل از سفر با آداب و رسوم، فرهنگ و قوانین کشور مقصد آشنا شوید. البته نمی‌توانید با یک مطالعه کوتاه تمام فرهنگ و آداب و رسوم کشورهای دیگر را پیدا کنید. اما مطالعه قوانین آن کشورها باعث می‌شود که مشکلی از نظر قانونی نداشته باشید.

ایرانگردی از نگاه سحر طوسی

شاید ما سفرهای زیادی انجام نداده باشیم و به‌خوبی با جاذبه‌های گردشگری و تاریخی ایران آشنایی نداشته باشید؛ اما سحر با نگاه گردشگری خود نکات جالبی درباره جاذبه‌های توریستی ایران بیان می‌کند. او می‌گوید که کشورهای مختلف جهان میراث فرهنگی و تاریخی برای نمایش  و جذب گردشگر دارند.

اما برخی از آن‌ها فقط یک یا دو جاذبه تاریخی و فرهنگی دارند. اما از همان جاذبه‌ها به‌خوبی محافظت می‌کنند. این در حالی است که ایران با فرهنگ غنی و سابقه تاریخی طولانی جاذبه‌های گردشگری بی‌شماری برای نمایش دارد. به همین دلیل سحر توصیه می‌کند که در تمام سفرهای خود از بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری محافظت کنیم و قدر داشته‌های خود را بدانیم.

شما سفر خود را از کجا شروع می‌کنید؟

 

برچسب‌ها:

نظر شما