شناسهٔ خبر: 55454908 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

علائم عفونت و زخم که هرگز نباید آن‌ها را نادیده بگیرید

در هر جای بدن که زخم و بریدگی دارید باید با روش های صحیح آن را درمان کنید وگرنه زخم شما عفونت می کند. عفونت زخم را می توانید با علائم آن تشخیص دهید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اگر زخم معمولی به سادگی درمان نشود، باعث ایجاد زخم جدی خواهد شد. در این قسمت علائم عفونت زخم را به شما معرفی می کنیم که قبل از ایجاد مشکل باید آن ها را پیگیری کنید.

بیشتر بخوانید:

باید نبایدهای مهم برای مراقبت از زخم باز

موادی داخل پوست وجود دارد

همه چیز بستگی به این دارد که چه چیزی باعث ایجاد زخم شده باشد اما اگر احساس کردید که مواد ریزی داخل پوست شما وجود دارند، این نشان دهنده عفونت در این ناحیه است که سریعاً باید اقدامات ضدعفونی را به انجام برسانید؛ در غیر این صورت پوست دچار آسیب می شود.

از صابون برای تمیز کردن پوست استفاده می کردید

شاید فکر کنید که صابون بهترین ماده است اما قطعاً برای پوست شما خطراتی هم دارد و فرآیند بهبود پوست حاصل از زخم را به تعویق می اندازد و باعث می شود که پوست واکنش شدیدی به مواد داشته باشد. پس بهتر است که این عادت را کنار بگذارید و هنگامی که دستتان زخم می شود، از صابون استفاده نکنید و پاک کننده ملایم تر کمک بگیرید.

زخم خیلی عمیق است و به خاطر برخورد با فلز ایجاد شده است

عمیق شدن زخم مخصوصاً زخم هایی که با فلز ایجاد می شود، باید سریعاً پیگیری شود. در غیر این صورت احتمال عفونت آن وجود دارد و بهتر است که به درمانگاه مراجعه کنید و یا درمان های خانگی تجویز پزشک را به انجام برسانید.

باند پیچی نکرده اید

باید اجازه دهید که پوست تان نفس بکشد اما در کنار آن اگر زخم یا برش ایجاد شد، باید مراقب باشید که پوستتان در معرض آلودگی های محیط قرار نگیرد و آن را باند پیچی کنید، زیرا رطوبت حاصل از باندپیچی باعث می شود که زخم زودتر بهبود پیدا کند.

قرمزی اطراف ناحیه که ماندگار شده است

بسیار مهم است که مراقب ناحیه زخم باشید. هر گونه قرمزی یا درد در بافت اطراف زخم یا هر گونه ترشح علامت هشدار است. پس باید مراقبت از این ناحیه را افزایش دهید.

دردی که از بین نمی رود

اگر احساس کردید که این زخم به شما صدمه زده و باعث ایجاد درد شده اما این درد، غیر طبیعی و زیاد است، یعنی احتمال عفونت وجود دارد که باید به پزشک مراجعه کنید.

ترشح سبز یا بودار بیرون می زند

دو مورد از چیز هایی که در مورد زخم باید به آن توجه کنید، رنگ و بو است که می تواند علامت عفونت باشد. اگر ماده زرد رنگ از این ناحیه بیرون زد، هیچ جای نگرانی نیست اما اگر ترشح سبز یا بودار در این ناحیه دیدید، سریعا به پزشک مراجعه کنید.

احساس بیماری می کنید

زمانی که علائم عفونت در شما ظاهر می شود، با خود علائم بیماری را هم به همراه دارد. علائمی مثل تب، حالت تهوع، گیجی و سردرگمی که نشان دهنده عفونت است.

وقتی عفونت خیلی جدی می شود

عفونت پوست ممکن است سلامت شما را تهدید کند و خیلی جدی شود که در چنین حالتی باکتری و جرم در این ناحیه تجمع پیدا می کند و باعث می شود که مواد سمی وارد جریان خون شوند و علائمی مثل قرمزی، ورم، سوزش یا ترشحات در این ناحیه به وجود بیاید که در چنین حالتی وضعیتی دردناک ایجاد خواهد شد که قابل شیوع است که باید سریعا آن را پیگیری کنید و احتمالاً پزشک با تجویز آنتی بیوتیک یا بیرون کشیدن عفونت، وضعیت را بهبود می بخشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما