شناسهٔ خبر: 55447155 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خطر حملات هکری انتخابات انگلیس را به تعویق انداخت

با هشدار سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس نسبت به آسیب‌پذیری سیستم‌های رای‌گیری در برابر حملات هکری، فرآیند انتخاب نخست وزیر در این کشور به تعویق افتاد.

صاحب‌خبر -

حزب محافظه‌کار انگلیس امروز (چهارشنبه) اعلام کرد پس از هشدار سرویس‌های اطلاعاتی این کشور درباره خطر تقلب در انتخابات، رای‌گیری برای انتخابات رهبری این حزب را به تعویق انداخته است.

به گزارش آسوشیتد پرس، قرار بود اوایل این هفته (هفتم اوت) برگه‌های رای برای حدود ۱۸۰ هزار عضو حزب ارسال شود تا بتوانند رهبر بعدی حزب که جانشین بوریس جانسون خواهد شد را انتخاب کنند. حزب محافظه کار اعلام کرد به توصیه مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس تصمیم به «افزایش امنیت» انتخابات گرفته است. بدین معنا که برگه‌های رای یازدهم اوت برای اعضا ارسال خواهد شد و افزون بر این، در سیستم رای‌گیری نیز تغییراتی صورت گرفته است. تا پیش از این قرار بود اعضای حزب امکان تغییر رای خود را تا آخرین روز رای‌گیری یعنی ۲ سپتامبر داشته باشند. در سیستم جدید، هر عضو یک کد منحصر به فرد دریافت می‌کند که به او اجازه می‌دهد «یک بار» به شکلی غیر قابل تغییر رای دهد. این رای‌گیری هم به صورت کاغذی و هم به صورت آنلاین خواهد بود.

گفتنی است، اعضای حزب محافظه کار که حزب حاکم بر انگلیس است، بین لیز تراس، وزیر امور خارجه و ریشی سوناک، وزیر سابق خزانه داری یک نفر را انتخاب خواهند کرد تا جانشین بوریس جانسون شود. جانسون، نخست وزیر مستعفی انگلیس در ماه ژوئیه و به دنبال مجموعه‌ای از رسوایی‌های اخلاقی از رهبر حزب و نخست وزیری حمایت خود را در دولت از دست داد و استعفا کرد.

نظر شما