شناسهٔ خبر: 55427382 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

علائم آبله میمون چیست؟

علائم متفاوت کنونی بیماری آبله میمون شامل درد در ناحیه مقعد، ضایعات پراکنده و تروم لوزه‌ها می‎‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج مطالعات انجام شده حاکی از این است که بیماری آبله میمون در حال گسترش در سراسر جهان علائمی را نشان می‌دهد که بسیار متفاوت از موارد مشاهده شده در شیوع قبلی است. گروهی از محققان به منظور بررسی علائم آبله میمون، مطالعه جدیدی انجام دادند و ۱۹۷ مورد تأیید شده را در یک مرکز بیماری‌های عفونی در لندن بین ماه مه و ژوئیه ۲۰۲۲ ارزیابی کردند.

همه بیماران مبتلا به آبله میمون در این مطالعه عمدتاً با ضایعات در ناحیه تناسلی یا نزدیک مقعد مراجعه کردند و همه موارد نیز مرد بودند. اکثر بیماران علائم سیستمیک مانند تب (۶۲ درصد)، تورم غدد لنفاوی (۵۸ درصد) و درد عضلانی (۳۲ درصد) را گزارش کردند. برخلاف گزارش‌های پیشین که نشان می‌داد این علائم مقدم بر ضایعات پوستی است، محققان بریتانیایی به این نتیجه رسیدند که ۳۸ درصد بیماران قبل از بروز علائم سیستمیک، دچار ضایعات شدند و ۱۴ درصد فقط ضایعات را تجربه کردند.

درمجموع ۷۱ بیمار درد مقعدی، ۳۳ نفر گلودرد و ۳۱ نفر آلت تناسلی متورم داشتند. درحالی‌که ۲۷ بیمار ضایعات دهانی، ۲۲ بیمار ضایعات پراکنده و ۹ نفر لوزه متورم داشتند. ضایعات پراکنده و لوزه‌های متورم قبلاً به عنوان علائم معمول آبله میمون شناخته نشده بودند. محققان دریافتند که بیش از یک سوم (۳۶ درصد) از افراد شرکت‌کننده در مطالعه به HIV نیز مبتلا بودند.

نظر شما