شناسهٔ خبر: 55405445 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

مخالفت ضمنی سخنگوی فدراسیون با بازگشت کریم باقری؛

صحبت‎‌های مهم اصولی درباره آخرین شرایط فوتبال

سخنگوی فدراسیون فوتبال می‌گوید در جریان مشکلات تیم امید ایران قرار ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، احسان اصولی سخنگوی فدراسیون فوتبال پس از پایان دوره سمینار دانش‌افزایی داوران در گفتگویی با خبرنگاران اینطور حرف‌هایش را  درباره داورانی که نتوانستند مجوز لازم را دریافت کنند، آغاز کرد: من در جلسه هم گفتم که این اتمام کار نیست. اتفاقا با هیئت رئیسه درباره موضوع دیگری جلسه داشتیم و در زمانی که اعلام خواهد شد تست مجدد خواهد بود و به امید خدا کسانی که نتوانسته‌اند در این تست نتیجه بگیرند، آمادگی لازم را پیدا کنند. دوستان در کمیته داوران در حال انجام یک رویکرد رو به جلو و استانداردسازی هستند. هم استانداردها به روز می‌شود و هم اجرای استانداردها با وسواس بیشتری دنبال می‌شود. البته از دوستان تقاضا کردیم که شیب این مراحل را پلکانی جلو ببرند. 
بخش بعدی صحبت‌های سخنگوی فدراسیون درباره اهداف تعیین شده برای کمیته داوران بود و در این مورد بیان کرد: بحث جوان‌سازی و پشتیبان پروری را در میان رویکردهایشان دارند ولی گفتیم با شیب ملایم باشد. به هر حال این اتفاق باید رخ بدهد ولی باید با محاسبه دقیق باشد و شیبش تند نباشد تا خدایی ناکرده در مسابقات خلا تجربه احساس شود. امروز این موضوع و این نگرانی را به آقای افشاریان و کمیته داوران اعلام کردیم. ایشان هم پذیرفتند. ما در بحث داوری شاهد یک برنامه اجرایی چهارساله خواهیم بود که تحولات به امید خدا بسیار چشم‌گیر خواهد بود.
او درباره حامی مالی داوران گفت: در بحث حامی مالی داوران هم قراردادی را با نفت پارس داشتیم. قرارداد قبلی که سه سال بود عددش کم بود. پس از کارشناسی قیمت پایه 5 برابر شد و دوباره به فراخوان عمومی گذاشتیم. هفته پیش پاکت‌ها را باز کردیم و نفت پارس دوباره برنده فراخوان شد و نهایتا با رقم 5 برابر قبلی قرارداد منعقد کردیم.

او درباره اینکه همه افزایش رقم قرارداد به داوران اختصاص داده می شود یا خیر اضافه کرد: اینطور نیست که تمام پول به داوران برسد، ولی قطعا به طور مستقیم و غیرمستقیم موضوعات داوران در اولویت است. به هر حال عدد افزایش خوبی پیدا کرده که فدراسیون این حق را دارد بخشی از آن را در جاهای دیگر استفاده کند.
اصولی سپس در واکنش به انصراف تیم امید از حضور در بازی های کشورهای اسلامی و گلایه‌های مهدی مهدوی کیا پاسخ کوتاهی داد: من هم شنیدم. حالا در جریان جزئیات و دلایلش نیستم. حالا باید گزارش آن را بگیریم و بببنیم دوستان چه گفته‌اند.
سوال بعدی از اصولی درباره حامی مالی فدراسیون در جام جهانی بود و او در اینباره گفت: در بحث حامی مالی فدراسیون را به چند بخش تقسیم کرده ایم. مثلا در بحث البسه برند مجید برنده شد و امروز هفت صبح جلسه داشتیم و تعدادی از طراحان خوب کشور با معرفی وزارت کشور به فدراسیون آمدند.
اصولی درباره اینکه نسبت به کیفیت جنس پیراهن های تیم ملی رضایت وجود دارد یا خیر گفت: ببینید جنسی که بسیار از شرکت های معتبر جهان استفاده می کنند از شرق آسیا تهیه می شود و دوستان هم همین روند را درپیش گرفته اند. آن پارچه تعیین و نمونه اش تایید شده است. سفارش داده شده و منتظرند که برسد.
او در واکنش به این سوال که آیا فیفا استانداردی برای لباس‌ها تعیین کرده یا خیر بیان کرد: روی جنس کاری ندارد ولی روی طرح محدودیت هایی دارد. نشانه هایی که روی لباس هست چک لیست داده شده و به زودی کیت یا بسته تیم ملی مشخص می شود. لذا این بخش حامی مالی هم مشخص شده است.
سخنگوی فدراسیون سپس درباره لباس رسمی تیم ملی در جام جهانی نیز توضیح داد: در بحث لباس رسمی هم فراخوان گذاشتیم و چند شرکت اعلام آمادگی کرده‌اند. روز آینده جلسه کمیسیون معاملات را داریم و آنجا بحث می‌شود. 
رئیس هیئت فوتبال استان خراسان رضوی درباره حامی دیگر تیم ملی نیز صحبت کرد و از انتخاب یک بنگاه اقتصادی گفت: یک حامی رسانه‌ای یا یک حامی کلی هم خواهیم داشت که فردا در جلسه آگهی می شود. تعدادی از بنگاه های اقتصادی اعلام آمادگی کرده‌اند و ما پیشنهاداتشان را بررسی و یکی را انتخاب می‌کنیم.
سوال بعدی درباره بازی های تدارکاتی تیم ملی در اردوی شهریور ماه بود و او در واکنش به این سوال اینطور پاسخ داد: قرارداد برای بازی با اروگوئه رفته و امضا شده است. بناست آنها بگویند. البته آنطور که من اطلاعاتم را با صحبت با دبیرکل به روز کرده ام. نکته جدی ای نبود. هنوز امضا نشده است. در مورد تیم دوم هم با دو تیم در حال مذاکره هستند که به زودی یک تیم انتخاب می شود. محل اردو هم در اتریش خواهد بود.

اصولی سپس درباره صحبت هایی که در مورد تعلیق فدراسیون فوتبال وجود دارد، بیان کرد: من نمی دانم. اتفاقا امروز صبح گزارشی را درمورد کمیته صدور مجوز حرفه ای داشتیم و به زودی رفع تعلیق خواهد شد. صورت جلسه شد. یک سری الزامات را ای اف سی مشخص کرده و کار در روند خودش در حال پیگیری است. همیشه صحبت از تعلیق بوده ولی در مراوده فدراسیون و کنفدراسیون فوتبال آسیا چنین چیزهایی وجود ندارد.
سوال پایانی از اصولی درباره پرونده ویلموتس بود و هزینه‌ای که باید به این مربی از محل مطالبات ایران در فیفا پرداخت شود. سخنگوی فدراسیون در واکنش به این سوال گفت: این هم قرار است دوستان هیئت رئیسه بنشینند و حرف بزنند. البته رای هنوز به صورت رسمی و مکتوب به ما نرسیده و در رسانه ها شنیدیم. باید رای بیاید و در هیئت رئیسه صحبت کنیم.
او در مورد اضافه شدن یک دستیار به کادر فنی اسکوچیچ و اینکه گفته می شود این دستیار کریم باقری خواهد بود با اشاره ضمنی به موانع حضور این چهره عنوان کرد: بله به انتخاب خود آقای سرمربی یکی اضافه می شود. هر کسی که خود آقای سرمربی بخواهد. البته یک سری شروطی دارد همراهی با تیم ملی که باید بررسی شود. مثلا اگر در خدمت تیم باشگاهی باشد منعی دارد که باید بررسی شود.

نظر شما