شناسهٔ خبر: 55355645 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

کار خوب فوتبالی‌ها / اهالی فوتبال را با حاشیه‌ها می‌شناسیم اما گاهی اتفاقات خوبی رقم می زنند ...

خراسان نوشت: محمد انصاری حقش را در فوتبال نگرفت،دیر چهره شد، زود با دو مصدومیت طولانی و سنگین از سطح اول فوتبال دور شد و مدت‌هاست خبر فوتبالی از او نداریم اما اسمش فراتر از فوتبال با اتفاق‌های خوب گره خورده است.

صاحب‌خبر -

از فعالیت‌های بی‌سروصدای قبلی تا این روزها که سه میلیارد طلبش از باشگاه پرسپولیس را به یک خیریه داده و امیدواریم باشگاه هم برخلاف همه بدهی‌هایش، این‌بار زود پول را بدهد تا گره از زندگی‌های زیادی باز شود. محمد انصاری مدت‌کوتاهی در مرکز توجه بود. از دفاع چپ پرسپولیس، به دفاع میانی تیم‌ملی هم رسید. بی‌سرو صدا آمد، همیشه ماخوذ به حیا بود و بدون حاشیه. هر فوتبالیستی جز او بود بعد از این همه بدشانسی، حاشیه‌هایش شروع می‌شد. کم نبودند ورزشکارانی که از سطح اول دور شدند و غم و اندوه در مرکز توجه نبودن را با رفتارهای پرحاشیه جبران کردند اما محمد چیز دیگری بود و هست؛ بدون نمایش، بدون ژست، کاملاً واقعی.

کار خوب فوتبالی‌ها / اهالی فوتبال را با حاشیه‌ها می‌شناسیم اما گاهی اتفاقات خوبی رقم می زنند ...

حالا فراتر از تعداد بازی ملی و رکوردها، نامش با اتفاق‌های خوب گره خورده است. اتفاقاتی که فوتبالی‌های دیگر دستی بر آتش آن دارند و کاش بیشتر باشد تا وقتی اسم فوتبال می‌آید به‌جای حاشیه، با اتفاق‌های قشنگ به‌یاد بیاوریمش. به بهانه حرکت زیبای محمد انصاری، سراغ مجموعه‌ای از این حرکت‌های زیبا ی فوتبالی‌ها رفتیم. با ما باشید.

از کمک‌های «انصاری» به کودکان بی‌بضاعت تا زلزله‌زدگان و...
کار خوب فوتبالی‌ها / اهالی فوتبال را با حاشیه‌ها می‌شناسیم اما گاهی اتفاقات خوبی رقم می زنند ...

همان طور که شنیده اید یکی از خوش‌اخلاق‌ترین مدافعان فوتبال ایران و بازیکن فعلی مس‌رفسنجان، طلب سه میلیاردی‌اش از باشگاه پرسپولیس را در اقدامی زیبا در اختیار خیریه حضرت رقیه(س) قر ار داد تا هزینه خرید و تهیه جهیزیه چند زوج کم بضاعت جور شود. البته این اولین بار نیست که نام «انصاری» به خاطر فعالیت‌های خیرخواهانه‌اش بر سر زبان‌ها می‌افتد.سال 96 بود که مدرسه فوتبال شهید«ابراهیم هادی» با مدیریت«محمد انصاری» مدافع ملی‌پوش کشورمان افتتاح شد. «انصاری» که ارادت زیادی به شهید «هادی» دارد و مقداری از هزینه‌های چاپ کتاب پرفروش «سلام بر ابراهیم» را هم برعهده گرفته، درباره این آکادمی گفته: «با تشکیل آکادمی فوتبال شهید ابراهیم هادی به دنبال شناسایی و کشف استعدادهای فوتبال و پرورش آن‌ها درمسیر موفقیت به ویژه در نقاط محروم و کم برخوردار هستم». این مدرسه فوتبال در یکی از محله‌های جنوب تهران قرار دارد و حسابی هوای همه کودکان را دارد و در کنار آموزش‌ها و نکات فنی و فوتبالی، بر مسائل اخلاقی و فرهنگی هم تاکید می کند. نکته قابل توجه این است که کودکان این باشگاه هیچ مبلغی پرداخت نمی‌کنند و تمامی خدمات رایگان است. او همچنین در سال 97، مدال قهرمانی خود در لیگ‌برتر هفدهم را برای کمک به زلزله زدگان سرپل ذهاب فروخت تا درآمد حاصل از آن خرج ۱۴ کودکی شود که در این زلزله پدر و مادر خود را از دست دادند.

مهدوی‌کیا، پیشتاز در امر خیر
مهدی مهدوی‌کیا برخلاف بعضی‌ها معتقد است که افراد معروف و ورزشکاران شناخته‌شده باید کارهای خیرشان را اعلام کنند تا بقیه مردم هم به این کار روی بیاورند. از همان زمانی که مهدوی‌کیا در هامبورگ بود، با هم‌تیمی‌هایش به عیادت کودکان سرطانی یا دیالیزی می‌رفت و هدیه می‌برد یا به مرکز خیریه کمک به کودکان آفریقایی کمک می‌کرد. کمک به زلزله‌زدگان گیلان و بم تا کمک ماهانه چند ده میلیون تومانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از دیگر کارهای خیر اوست. او یکی از موسسان پویش «کیلومتری برای آزادی» است که افراد شرکت کننده در این پویش ورزشی باید مقدار دویدن روزانه خود را ارسال کنند که به ازای هر 2 هزار کیلومتر دویدن، 100 زندانی جرایم غیرعمد از زندان آزاد شوند.

کار خوب فوتبالی‌ها / اهالی فوتبال را با حاشیه‌ها می‌شناسیم اما گاهی اتفاقات خوبی رقم می زنند ...

کار نیکوی «نکونام» برای کودکان سرطانی
چندی پیش، جواد نکونام سرمربی تیم فولاد خوزستان به بیمارستان بقایی2 رفت تا آرزوی کودکان مبتلا به سرطان را برآورده کند. او چند ساعتی را با این کودکان گذراند، با آن‌ها عکس یادگاری گرفت و پیراهن ورزشی، توپ فوتبال، عروسک و اسباب‌بازی به آن‌ها داد و برق شادی را به چشمان این کودکان هدیه کرد.

کمک‌های مخفیانه «برانکو» به دختر مصدوم ژیمناستیک‌کار
چند وقت پیش «محمد انصاری» بازیکن سابق پرسپولیس در یک برنامه تلویزیونی درباره کارهای خیر مخفیانه سرمربی پرافتخار پرسپولیس گفت: «دو، سه سالی است خانواده دختر ژیمناست کار ساکن یکی از شهرستان‌ها بعد از مصدومیت جدی او با افتادن از روی بارفیکس متوجه می‌شوند هر ماه در تاریخی مشخص معادل ریالی 100 دلار به حساب‌شان واریز می‌شود. بعداز پیگیری زیاد متوجه می‌شوند برانکو به آن‌ها کمک می‌کند.»

کمک 900 میلیونی «حاج‌محمدی» برای درمان «پادوانی»
امین حاج محمدی بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال تهران در یک برنامه تلویزیونی از کمک به لئوناردو پادوانی یکی از لژیونرهای استقلال گفت. او از باشگاه سابقش خواست تا طلب حدود 900 میلیون تومانی‌اش را که به باشگاه بخشیده، برای درمان پادوانی هزینه کند. این بازیکن برزیلی، اسفند سال 96 در بازی استقلال و فولاد از ناحیه جمجمه و گردن دچار آسیب دیدگی شدیدی شد که پس از آن نتوانست فوتبال خود را ادامه دهد. عمر فوتبالی این بازیکن به پایان رسیده و او هنوز از باشگاه استقلال طلبکار است.

کار خوب فوتبالی‌ها / اهالی فوتبال را با حاشیه‌ها می‌شناسیم اما گاهی اتفاقات خوبی رقم می زنند ...

«منشا»، یاور کودکان ترک تحصیل‌کرده
بازیکن مس‌رفسنجان که حرف‌وحدیث‌های زیادی از احتمال بازگشتش به پرسپولیس مطرح بود، چندوقت پیش خبر اقدام انسان‌دوستانه‌اش، مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت. او که سابقه زیادی در کمک کردن به کودکان بی‌بضاعت کشورش دارد و فقط سال گذشته مبلغی حدود ۴۰ هزار دلار به کودکان نیجریه‌ای کمک مالی کرده، در یک اقدام‌ به‌یاد ماندنی، چهار کودک رفسنجانی از روستای کوثریز معین از توابع رفسنجان را که به دلیل مشکل شدید مالی خانواده‌های‌شان مجبور به ترک تحصیل شده بودند به محل تحصیل خود بازگرداند.

هدیه 400 میلیونی طارمی به استعدادهای زادگاهش
مهدی طارمی بازیکن تیم پورتوی پرتغال مبلغی از قراردادش با تیم سابق خود پرسپولیس را صرف امور خیریه کرد. ستاره این روزهای فوتبال کشورمان، با انتشار یک نامه در سال 94 درباره این حرکت نوشته بود، قراردادش با پرسپولیس با احتساب برخی شرایط به 400 میلیون‌ تومان می‌رسیده که تنها 150 میلیون تومان آن را دریافت کرده است. طارمی از باشگاه خواست تا باقی‌مانده این مبلغ صرف استعدادیابی نوجوانان فوتبالی زادگاهش بوشهر و جایزه‌ای 50 میلیون تومانی به نام ناصر حجازی به بهترین گلر فصل قبل لیگ‌برتر شود.

نیکوکاری‌های «دایی» برای همه
بی‌شک یکی از خیران فوتبالی بزرگ کشورمان، علی دایی است که از هر 10 کار خیرش، یکی رسانه‌ای می‌شود و به گوش ما می‌رسد. از تقبل هزینه تحصیل یک دانشجوی بی‌بضاعت گرفته تا سرکشی و دلجویی از جوان معلولی که تنها آرزویش دیدن علی دایی بوده است. از سرزدن و خرید وسایل مورد نیاز مدرسه‌ای در روستاهای محروم خراسان گرفته تا پادرمیانی برای گرفتن رضایت خانواده مقتول و انصراف از اعدام قاتل یا جمع‌آوری کمک برای آزادی ۱۸ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان اردبیل و حتی جمع کردن کمک برای زلزله‌زدگان کرمانشاه که به قول خودش چقدر برایش حاشیه و دردسر ایجاد شد و چند بار حساب‌های بانکی‌اش را مسدود کردند ولی مانع انجام کار خیرش نشد.

حاج صفی و آزاد کردن 10 زندانی
کاپیتان تیم ملی کشورمان که اصالتا کاشانی است با حضور در ستاد دیه زادگاهش، کاری کرد کارستان. احسان حاج‌صفی بعد از بررسی شرایط زندانیان جرایم غیرعمد در کاشان با یک چک 180میلیون تومانی زمینه آزادی 9 مرد و یک زن زندانی را فراهم کرد. ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه کاشان در این باره توضیح داده بود که مجموع دیه این 10 زندانی 1.5 میلیارد تومان بود که شاکیان هم بعد از چند جلسه از 870 میلیون تومان این مبلغ گذشتند.

فرشته نجات مثل کریمی
شماره 8 تیم ملی هم یکی از نیکوکارترین فوتبالیست‌های کشور است که هرازگاهی خبرهایی از کارهای نیکش به رسانه‌ها درز می‌کند. مثلا دیدار و سرپرستی کودکان یتیم و فوتبال بازی کردن با آن‌ها یا برآورده کردن آرزوهای مرتضی مه‌زاد، جوان قدبلندی که به علت مشکلات ژنتیکی در برنامه ماه عسل ظاهر شده بود و احسان علیخانی از علی کریمی خواست تا مشکلات او را رفع کند. علی کریمی هم بعد از دیدار با این جوان، هم مقدمات عمل جراحی‌اش در خارج را فراهم کرد و هم هدایایی به او داد که یک عمر آرزویش را داشت. البته نباید از یکی از بزرگ‌ترین کارهای آقای کریمی بگذریم یعنی کمک به کاپیتان سابق تیم فوتسال کشورمان بابک معصومی، زمانی که پزشکان از او قطع امید کرده بودند و علی کریمی تمام هزینه‌های درمان سرطان دوست قدیمی‌اش را پرداخت.

قایدی، صادقی، رفیعی و...
در فهرست فوتبالیست‌هایی که دست به کارهای خیرخواهانه می‌زنند، باید به چند نام دیگر هم اشاره کنیم. گفته می‌شود «مهدی قایدی»، بازیکن سابق استقلال پول یک سال نانوایی محله‌شان در بوشهر را داده تا مستمندها بتوانند نان رایگان بگیرند یا سروش رفیعی هم خیلی به خانواده‌ای که خدا سه‌قلو به آن‌ها داده و در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شده بودند، کمک می‌کرده است. همچنین امیرحسین صادقی، هزینه‌های درمان فردی را که ویدئوی بالا رفتنش از دیوار یک باشگاه برای برداشتن توپ و سقوطش پربازدید شده، برعهده گرفته است.سیدجلال حسینی نیز سال گذشته دو هزار بسته موادغذایی و بهداشتی را به ارزش یک میلیارد تومان به نیازمندان بندر انزلی اهدا کرد.

کار خوب فوتبالی‌ها / اهالی فوتبال را با حاشیه‌ها می‌شناسیم اما گاهی اتفاقات خوبی رقم می زنند ...

2323

نظر شما