شناسهٔ خبر: 55355264 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

شرایط بحرانی آبله میمونی در امریکا

حمید تعالی منبع: consumer.healthday

در پی بحرانی تر شدن شرایط همه گیری آبله میمونی در آمریکا، ایالت های سانفرانسیسکو و نیویورک این بیماری را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام کرده و در تلاش برای دسترسی به منابع بیشتر جهت کمک به مهار شیوع ویروس هستند.

صاحب‌خبر -

در پی بحرانی تر شدن شرایط همه گیری آبله میمونی در آمریکا، ایالت های سانفرانسیسکو و نیویورک این بیماری را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام کرده و در تلاش برای دسترسی به منابع بیشتر جهت کمک به مهار شیوع ویروس هستند.

به گزارش سیناپرس، چند روز پس از اعلام سازمان بهداشت جهانی مبنی بر بحرانی بودن شرایط شیوع آبله میمونی، ایالات متحده نیز اعلام شرایط اضطراری کرده و گفته می شود حدود ۴۰ درصد از ۴۹۰۷ مورد آبله میمونی ثبت شده در این کشور در کالیفرنیا و نیویورک تشخیص داده شده است.

مری تی باست، کمیسر بهداشت ایالتی در یک بیانیه خبری در رابطه با این موضوع  گفت: اعلامیه فوق به این معنی است که ادارات بهداشت محلی که در فعالیت های واکنش و پیشگیری فعالیت می کنند، پس از به حداکثر رساندن سایر منابع مالی فدرال و ایالتی، برای محافظت از همه نیویورکی ها و در نهایت محدود کردن شیوع آبله میمونی در جامعه، می توانند از سایر مناطق درخواست کمک کنند.

لندن برید، شهردار سانفرانسیسکو نیز در بیانیه‌ای جداگانه گفت که این اعلامیه منابع را بسیج کرده و برنامه ‌ریزی اضطراری را تسریع می ‌کند.
دکتر گرانت کولفکس، مدیر بهداشت سانفرانسیسکو در این بیانیه گفت: ما باید آماده باشیم و این اعلامیه به ما امکان می دهد تا به شهر بهتر خدمت کنیم.  تجربه مواجه شدن با کرونا به ما آموخته است که بسیج منابع شهری ضروری است. ما باید اطمینان حاصل کنیم که همه ابزارها را برای افزایش دسترسی، آزمایش و درمان این بیماری در دسترس داریم.

به گزارش سیناپرس، اسکات وینر، سناتور ایالتی کالیفرنیا، در این رابطه گفت: سیاست های جدید اعمال شده توسط مقامات بهداشتی، یک اعلامیه قدرتمند به کشور و جهان در مورد نیاز به اقدام قاطعانه و قوی است.

اگرچه سازمان بهداشت جهانی آبله میمونی را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام کرده است، ایالات متحده هنوز در حال بررسی است که آیا آبله میمون را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی ملی اعلام کند یا خیر.

اما خاویر بسرا، وزیر بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده، روز پنجشنبه خاطرنشان کرد که دولت بایدن واکسن‌ ها و درمان‌ ها را به ادارات بهداشت محلی ارسال می ‌کند و افزود که آبله میمونی در حال حاضر به سطح تهدید کووید نرسیده است.  به گزارش سیناپرس، این بیماری بیشتر مردان همجنس‌ گرا و دوجنس‌ گرا را مبتلا کرده است و افراد عادی کمتر در خطر قرار دارند. یافته های محققان نشان می دهد که آبله میمونی عمدتاً از طریق تماس پوستی گسترش می یابد. 

مترجم: حمید تعالی
منبع: consumer.healthday

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

نظر شما