شناسهٔ خبر: 55342261 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

شرایط آبله میمونی در آمریکا و اروپا خطرناک است

سید یوسف دراوی زاده منبع: english.news.cn  

تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: اروپا و قاره آمریکا بیشترین آسیب را از شیوع آبله میمون ها دیده اند. به نظر می رسد شرایط این بیماری در مناطق فوق، خطرناک است.

صاحب‌خبر -

تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: اروپا و قاره آمریکا بیشترین آسیب را از شیوع آبله میمون ها دیده اند. به نظر می رسد شرایط این بیماری در مناطق فوق، خطرناک است.

به گزارش سیناپرس، بیش از چند هفته از شیوع ویروس آبله میمونی در اروپا و آمریکا می گذرد و به نظر می رسد رفته رفته شرایط این بیماری در مناطق فوق الذکر خطرناک تر می شود. مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در این رابطه تاکید کرد: ۹۵ درصد موارد تشخیص داده شده آبله میمونی در این مناطق گزارش شده اند.
بر اساس آمارهای رسمی، بیش از ۱۸ هزار مورد آبله میمونی از ۷۸ کشور به سازمان بهداشت جهانی گزارش شده است. وی گفت که بیش از ۷۰ درصد از این افراد از منطقه اروپا و ۲۵ درصد از قاره آمریکا هستند.

وی با بیان اینکه ۹۸ درصد موارد گزارش شده مربوط به مردان همجنسگرا است، تاکید کرد این بیماری می تواند برای سایر افراد نیز خطر ایجاد کند.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در ادامه توضیحاتش گفت: همانطور که در مورد اطلاعات نادرست کووید ۱۹دیده‌ایم، این اطلاعات می ‌تواند به سرعت در فضای مجازی پخش شود، بنابراین ما از پلتفرم‌ های رسانه ‌های اجتماعی، شرکت ‌های فناوری و سازمان ‌های خبری می‌ خواهیم تا برای جلوگیری و مقابله با اطلاعات گمراه کننده در مورد این بیماری با ما همکاری کنند.

به گزارش سیناپرس، شنبه گذشته، سازمان بهداشت جهانی، رسما آبله میمونی را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی با نگرانی بین المللی علام کرد. این بالاترین سطح هشداری است که سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملل  می توانند ارائه دهند.
این سازمان همچنین از کشورها خواسته است تا با اتخاذ اقدامات لازم برای توقف انتقال و محافظت از گروه های آسیب پذیر، شیوع آبله میمونی را جدی بگیرند. بهترین راه برای انجام این کار، کاهش خطر مواجهه و داشتن رفتار ایمن است.
به گزارش سیناپرس، در همین حال، کانادا، اتحادیه اروپا و ایالات متحده واکسنی موسوم به MVA-BN (Modified Vaccinia Ankara -- Bavarian Nordic) را برای استفاده در برابر آبله میمونی تایید کرده اند و دو واکسن دیگر نیز در حال ارزیابی هستند.

با این حال، به دلیل کمبود اطلاعات در مورد اثربخشی و دوز واکسن‌ ها، سازمان جهانی بهداشت در حال حاضر واکسیناسیون انبوه علیه آبله میمونی را توصیه نمی‌ کند. این سازمان همچنین از همه کشورهایی که چنین واکسن‌هایی را تجویز می ‌کنند می ‌خواهد تا داده‌ های مهم در مورد اثربخشی آنها را جمع‌آوری و به اشتراک بگذارند.

مترجم: سید یوسف دراوی زاده
منبع: english.news.cn
 

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

نظر شما