شناسهٔ خبر: 55328784 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

مشکلات پوستی ناشی از ورزش در فضای باز

فواید ورزش برای بدن بی شمار است اما اگر بعد از ورزش روتین مناسب پوستتان را رعایت نکنید ورزش می تواند عامل مهمی برای خراب شدن پوستتان باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسکانیوز، بدونِ شک فواید ورزش کردن برای همه ثابت شده است؛ اما خیلی از افراد نمی دانند که بعد از ورزش باید چه نکاتی را در مورد پوست خود رعایت کنند که در غیر اینصورت خود ورزش می تواند عاملی برای خراب شدن پوست باشد.

پوست در معرض خطر فرابنفش قرار میگیرد

هیچ چیز بهتر از این نیست که شما به بیرون از منزل بروید و ورزش کنید تا سرحال شوید، زیرا در هوای تازه تنفس می کنید؛ اما به یاد داشته باشید که پوست در معرض اشعه فرابنفش خورشید قرار می گیرد. پس زمانی که می خواهید بیرون ورزش کنید، حتما باید از ضدآفتاب با spf بالای 30 استفاده کنید.

ممکن است پوست سر آسیب ببیند

خیلی از ما به پوست صورتمان رسیدگی می‌ کنیم؛ اما پوست سر را فراموش می کنیم. اگر متوجه شوره بعد از ورزش روی سر شدید، باید به آن بیشتر توجه کنید؛ چرا که‌ احتمالاً عرق زیاد و آلودگی باعث ایجاد این اتفاق شده است؛ پس به طور منظم پوست سرتان را شستشو دهید و البته مراقب باشید که زیاده روی هم نکنید.

به مشکلاتی مثل رزاسه مبتلا می شوید

متخصصان پوست بر این عقیده هستند که قرار گرفتن در معرض عرق زیاد و یا ورزش کردن بیش از حد، شما را دچار مشکلاتی مانند رزاسه (سرخ شدن شدید و التهاب پوست) می کند.

ممکن است آکنه بزنید

ورزش کردن می تواند عاملی برای ایجاد آکنه باشد، زیرا خیلی از افراد بعد از ورزش عرق می کنند و پوستشان چرب می شود. در صورتی که به شستشوی آن دقت نمی کنند و همین می تواند عاملی برای ایجاد جوش و آکنه باشد.

فولیکول های مو بسته می شود

عرق کردن برای بدن فواید زیادی دارد؛ از داغی بیش از حد جلوگیری می کند و باعث می شود که از رادیکال های آزاد خلاص شوید، اما گاهی اوقات عرق زیاد عاملی برای بسته شدن فولیکول های مو است که به پوست آسیب وارد می کند و آلودگی را در آن به دام می اندازد و اغلب باعث ایجاد جوش های سر سفید می شود.

میکروبیوم پوست را به هم می‌ ریزد

جالب است بدانید که ورزش زیاد و عرق روی پوستی که شُسته نشود، عاملی برای به هم خوردن میکروبیوم (اکوسیستمی از ارگانیسم‌ هایی که روی پوست زندگی می‌ کنند و از پوست در برابر باکتری ‌ها، ویروس‌ ها و قارچ ‌ها محافظت خواهند کرد) است و به طور کل ظاهر پوست را خراب می کند.

پوست خشک می شود

هیچ چیز بدتر از پوست خشک و خارش زا نیست. بدن ما در طولِ ورزش آب زیادی را از دست می دهد که اگر این آب از دست رفته را جبران نکنیم، باعث خشکی زیاد خواهد شد؛ پس حواس تان باشد که آب زیادی بنوشید و همچنین در کنارش از مرطوب‌کننده هم استفاده کنید.

ممکن است به عفونت دچار شوید

جرم و میکروب در همه جا هستند؛ مخصوصاً در مکان های مرطوب و پر از آلودگی مانند باشگاه. اگر اصول بهداشتی را رعایت نکنید، ممکن است که به عفونتِ پوستی دچار شوید. مهم تر از همه اینکه فضای آلوده باشگاهی که در آن تنفس می کنید، خود عاملی برای ابتلا به مشکلاتی مانند عفونت تنفسی خواهد بود.

باعث شل شدگی پوست می شود

تاثیر ورزش شدید و زیاد گاهی اوقات خودش را روی افتادگی پوست صورت نشان می دهد. در صورتی که اگر اصولی ورزش کنید و به پوست تان هم رسیدگی کنید، می‌ توانید پوستی سفت و سالم داشته باشید.

برچسب‌ها:

نظر شما