شناسهٔ خبر: 55313547 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیشنهاد دبیرکلی ناتو به بوریس جانسون

برخی منابع خبری از ارائه پیشنهاداتی به نخست‌وزیر مستعفی انگلیس برای دبیرکلی ناتو خبر دادند.

صاحب‌خبر -

در حالیکه انتظار می‌رود «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو تا ماه سپتامبر از مقام خود کناره‌گیری کند، نشریه تلگراف در گزارشی اعلام کرد به «بوریس جانسون» نخست‌وزیر مستعفی انگلیس پیشنهادی برای این مقام داده شده است.

در بخشی از متن این نشریه آمده است: «مردم سال‌ها بر سر جانسون بحث خواهند کرد، اما همه می‌دانیم که او مخالف حمله و اقدامات روسیه علیه اوکراین بود.»

گفته می‌شود اعضای کمیته دفاع انگلیس هم با نامزدی جانسون برای دبیرکلی ناتو موافقند.

البته یک مقام دفاعی سابق ارتش انگلیس با بیان آنکه شخصیت جانسون به گونه‌ای است که نمی‌تواند به طور شخصی موافق او باشد، گفت: «بدون شک، او کار‌های خوبی انجام داده است و حمایت کامل او از اوکراین فوق العاده بود.»

این در حالی است که روز گذشته یکی از نمایندگان محافظه‌کار مجلس اعیان انگلیس گفت که بوریس جانسون به طور خصوصی به او گفته: «می‌توانم عصبانیت اعضا را از آنچه اتفاق افتاده است درک کنم، اما قصد کناره‌گیری ندارم و می‌خواهم به عنوان نخست‌وزیر به کارم ادامه دهم.». اما «لیز تراس» وزیر امور خارجه، و «ریشی سوناک» وزیر دارایی سابق انگلیس هم در حال رقابت برای جایگاه نخست وزیری هستند.

بر اساس قوانین موجود حزب محافظه کار، جانسون از شرکت در انتخابات رهبری حزب منع شده و نمایندگان مجلس قبلا تراس و سوناک را برای رای‌گیری نهایی در تابستان امسال انتخاب کرده‌اند.

نظر شما