شناسهٔ خبر: 55294250 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

آیفون ۱۴ با افزایش قیمت همراه خواهد بود

افشای اطلاعات اپل نشان می‌دهد که مدل‌های آیفون ۱۴ پرو چندین ارتقا منحصربه‌فرد همراه با قیمت بالاتر خواهند داشت. اما اکنون گزارش جدیدی هم ادعا می‌کند که مدل‌های استاندارد آیفون ۱۴ نیز علیرغم اینکه تقریبا تغییری نسبت به مدل‌های قبلی خود نخواهند داشت، دچار افزایش قیمت می‌شوند. قیمت آیفون 14 اخیرا مهم‌ترین بحث بین طرفداران و کارشناسان بوده و همه انتظار دارند که همه مدل‌ها ۱۰۰ دلار نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری آنا افشای اطلاعات اپل نشان می‌دهد که مدل‌های آیفون ۱۴ پرو چندین ارتقا منحصربه‌فرد همراه با قیمت بالاتر خواهند داشت. اما اکنون گزارش جدیدی هم ادعا می‌کند که مدل‌های استاندارد آیفون ۱۴ نیز علیرغم اینکه تقریبا تغییری نسبت به مدل‌های قبلی خود نخواهند داشت، دچار افزایش قیمت می‌شوند. قیمت آیفون 14 اخیرا مهم‌ترین بحث بین طرفداران و کارشناسان بوده و همه انتظار دارند که همه مدل‌ها ۱۰۰ دلار نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشند. دن آیوز، رئیس گروه تحیلی Wedbush در صحبت با نشریه سان از قیمت‌های زنجیره تامین به‌عنوان نیروی محرکه این افزایش قیمت نام برده است.

قیمت آیفون 14 پرو مکس در این بین از همه بالاتر خواهد بود. ایوز گفت: «ما معتقد هستیم که افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری برای آیفون ۱۴ در راه است. قیمت‌ها در کل زنجیره تامین افزایش یافته است و کوپرتینو هم باید این هزینه‌ها را در این نسخه به مصرف کننده منتقل کند». اگر این اطلاعات صحیح باشند، قیمت آیفون 14 پایه از ۸۹۹ دلار شروع شده و قیمت آیفون 14 پلاس (یا مکس) هم از ۹۹۹ دلار شروع می‌شود. نسخه‌های پرو هم به همین ترتیب بوده و قیمت آیفون 14 پرو از ۱۰۹۹ دلار آغاز شده و قیمت آیفون 14 پرو مکس هم در ابتدا ۱۱۹۹ دلار خواهد بود. این در حالی است که قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس در سال گذشته با ۱۰۹۹ دلار شروع می‌شد.

افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری به‌خصوص برای مدت‌های استانداردی که از طراحی، دوربین‌هی عقب و تراشه‌های مشابه آیفون ۱۳ استفاده می‌کنند، اصلا منطقی به نظر نمی‌رسد. اما ضربه مالی بزرگ‌تر مربوط به حذف نسخه مینی ۶۹۹ دلاری و جایگزینی آن با آیفون ۱۴ مکس ۹۹۹ دلاری است که اپل به‌دلیل عدم استقبال کافی در سال گذشته این تصمیم را اتخاذ کرده است. این گوشی جدید قرار است که صفحه نمایش ۶.۷ اینچی داشته باشد و این کمپانی را در موقعیت بهتری قرار خواهد داد. اکنون هم تولید سری آیفون ۱۴ آغاز شده است و شایعات نشان می‌دهند که روند تولید در حال شتاب گرفتن است.

تولید آیفون ۱۴

جزئیات زیادی نشان می‌دهد که تولید آیفون ۱۴ به شیوه‌ای متفاوت آغاز شده است. افشاگران می‌گویند که طراحی جدید آیفون ۱۴ پرو با حذف ناچ صفحه نمایش و اضافه شدن طراحی پانچ هول در حال انجام است. شماتیک دقیقی هم برای آیفون 14 پرو مکس به‌عنوان پرچم‌دار اپل منتشر شده است. خبرها حاکی از آن است که اپل به حذف ناچ در این نسخه‌ها پرداخته و بر خلاف نظر مینگ چی کو، همین امسال می‌توانیم طراحی پانچ هول صفحه نمایش را شاهد باشیم. ابعاد گوشی‌ها هم کمی فرق کرده است. آیفون ۱۴ پرو مکس با ابعاد ۱۶۰.۷۱ در ۷۸.۷۸ در ۷.۸۵ میلی‌متر روانه بازار می‌شود و این در حالی است که ابعاد آیفون ۱۳ پرو مکس ۱۶۰.۸ در ۷۸.۱ در ۷.۶۵ میلی‌متر بوده است.

آیفون ۱۴ با افزایش قیمت همراه خواهد بود

تفاوت‌ها ناچیز است، اما حداقل این تفکر رایج که برخی‌ها فکر می‌کردند اپل از همان قالب آیفون ۱۳ پرو مکس برای آیفون ۱۴ پرو مکس هم استفاده می‌کند، کنار می‌رود. دوربین اصلی جدید ۴۸ مگاپیکسلی را احتمالا برای نسخه‌های پرو آیفون ۱۴ شاهد خواهیم بود و علاقه‌مندان می‌توانند به کیفیت بالای عکس برداری و فیلم‌برداری دست پیدا کنند. فراموش نکنید که این گوشی‌ها همچنان از دو سنسور دیگر ۱۲ مگاپیکسلی در کنار این سنسور استفاده استفاده می‌کنند. این دوربین قرار نیست که روی نسخه‌های استاندارد هم به کار رود. تغییرات حداقل افزایش قیمت آیفون 14 پرو مکس را منطقی جلوه می‌دهد، اما در مورد نسخه‌های استاندارد صدق نمی‌کند.

تفاوت قیمت‌ها

افشاگری که از افزایش قیمت آیفون ۱۴ سخن گفته بود، در گذشته هم مرتبا داده‌های مربوط به قیمت را منتشر می‌کرد. انگیزه اپل در سال ۲۰۲۲، افزایش فاصله بین مدل‌های آیفون ۱۴ پرو و غیر پرو بوده و قیمت هم یکی از راه‌هایی است که این شرکت به آن متوسل می‌شود. او می‌گوید: «تفاوت بین آیفون ۱۴ مکس و آیفون ۱۴ پرو بسیار زیاد است. اپل واقعا در تلاش است تا با تولید آیفون ۱۴ تا حد امکان در هزینه‌ها صرفه جویی کند. بنابراین، فکر نمی‌کنم این شرکت برای افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری روی نسخه‌های استاندارد هم فکر کرده باشد».

علیرغم اینکه این خبر خوبی برای خریداران نسخه‌های استاندارد خواهد بود، اما کارشناسان دیگر اعتقاد دارند که اگر افزایش قیمتی در کار باشد، برای همه مدل‌ها رخ می‌دهد. گویا اپل قصد دارد که ضرر وارد شدن به واسطه آیفون ۱۳ مینی را با این روش جبران کند. با استفاده از اکثر قطعات مشابه آیفون ۱۳ برای مدل‌های استاندارد آیفون ۱۳، این شرکت می‌تواند از هزینه‌های عمده جدید جلوگیری کند. این روند در را برای افزایش قیمت آیفون 14 پرو مکس و آیفون 14 پرو هموار کرده و تمایز سخت افزاری بیشتری را هم فراهم می‌کند تا افزایش پتانسیل فروش هم شکل گیرد.

شوک به بازار با افزایش قیمت آیفون ۱۴

چنین افزایش قیمتی می‌تواند شوک واقعی به بازار را به همراه داشته باشد. از لحاظ تاریخی، اپل نسل قبلی آیفون‌ها را پس از عرضه جانشین آن‌ها به قیمت‌های پایین‌تر به فروش رسانده است. اگر اپل دوباره این کار را انجام دهد، انتخاب یک آیفون ۱۳ تقریبا یکسان با آیفون ۱۳ مینی بوده و کار بیهوده‌ای تلقی می‌شود. یک نقطه مقابل هم در این صنعت محبوب وجود دارد. یعنی اگر اپل قیمت آیفون ۱۳ را برای قیمت آیفون 14 هم حفظ کند، فقدان آیفون ۱۴ مینی می‌تواند یک شکاف ۲۰۰ دلاری ایجاد کرده و ۱۰۰ دلار افزایش قیمت پایه می‌تواند آن را جبران کند.

آیفون ۱۴ با افزایش قیمت همراه خواهد بود

خرید اقساطی آیفون ۱۴ از بازرگانی سیب

بازرگانی سیب مرجع محصولات اپل محسوب می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید گوشی‌های جدید آیفون ۱۴ هم به این فروشگاه مراجعه کنند. بازرگانی سیب مرجع محصولات اپل در سایر زمینه‌ها هم بوده و برای خرید اپل واچ، آیپد و مک بوک هم می‌توانید به این سایت مراجعه کنید. امکان خرید ایرپاد هم فراهم شده و می‌توانید سایر محصولات کمتر شناخته شده را هم به‌صورت اقساطی دریافت کنید.

در خرید اقساطی شما تنها ۴۰ درصد از مبلغ را پرداخت کرده و مابقی را در اقساط ۳ الی ۱۲ ماهه پرداخت خواهید کرد. خرید در عرض ۴۵ دقیقه در فروشگاه به‌صورت حضوری انجام شده و سریعا می‌توانید محصول مورد علاقه خود را دریافت کنید.

انتهای رپرتاژ خبری/ ر

نظر شما