شناسهٔ خبر: 55269428 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صلح وسازش در ۷۰ درصد پرونده‌های شعبه حل اختلاف صنایع ساوه

سال گذشته ۷۰ درصد پرونده‌های طرح شده در شعبه حل اختلاف صنایع در ساوه به صلح و سازش منجر شده است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام موسوی رییس کل دادگستری استان مرکزی در جلسه شورای اداری ساوه و معارفه رئیس و دادستان جدید این شهرستان مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

سال گذشته در اقدامی خلاقانه  ۷۰ درصد پرونده‌های طرح شده در شعبه حل اختلاف صنایع در ساوه به صلح و سازش منجر شده و باید از این ظرفیت مغفول برنامه ریزی صحیح هستیم.

افرادی که منصب اجرای عدالت و قضاوت را انتخاب کرده اند، باید بیش از گذشته خود را مقید به احقاق حق نمایند، رسیدگی بی طرفانه در پرونده‌ها و پرهیز از جانبداری از افراد و گرو‌های سیاسی سرلوحه قضات شریف دادگستری است.

همه در اجتماع وجایگاه خود موظف به اجرای عدالت هستند و هر ذی حقی که بخواهد به حقش برسد، باید به تکالیف و تعهدات خود پایبند باشند، ولی در عین حال، وظیفه‌ی محوری عدلیه اجرای عدالت است.

اجرای عدالت سخت و سنگین است و تلاش شبانه روزی و متعدانه‌ی قضات تلاشگر استان مرکزی با توجه به محدودیت‌ها و کمبود‌های موجود منجر به تقدیر ۸۸ درصدی قضات توسط دادستانی انتظامی شده است.

نظارت جدی بر کاهش جمعیت کیفری زندانیان با رویکرد حمایت از خانواده و رهایی زندانیان مالی دربند باید مورد توجه همه‌ی قضات قرار گیرد.

روز مباهله با عظمت و دارای اهمیت هم شان روز عید غدیر است و پیام بزرگ مباهله اثبات خلافت امیر المومنین (ع) بوده که باید به یک گفتمان فرهنگی و اعتقادی تبدیل و شیعیان این روز عزیز را جشن بگیرند.

حجت الاسلام رحیمی امام جمعه ساوه هم گفت: اجرای صحیح عدالت عین تقواست که موجب سعادتمندی دنیوی و اخروی می‌شود و رعایت اخلاق و مراعات کرامت مردم در مراجعه با ادارات سبب دگرمی آن‌ها به نظام اسلامی می‌شود.

الیاسی فرماندار ساوه هم گفت: شهرستان ساوه به دلیل مهاجر پذیری و صنعتی بودن دارای تنوع قومیتی بسیار بالا است و از سویی با اختلاف قومیتی، حضور ۲۰ نقطه حاشیه و حضور شاخص صنعتی مواجه است، اما پایین بودن سرانه درمانی و ورزشی ساوه باعث شده حال شهر خوب نباشد.

الیاسی گفت: در اصل ۱۵۶ دستگاه قضائی به عنوان یک قوه مستقل پشتیبان حقوق عامه و برای تحقق بخشیدن عدالت معرفی شود و اگر در زمان قضاوت و فرمان اجرای حکم، عدالت مبنای کار باشد اعتماد مردم به نظام افزایش می‌یابد.

در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات ۶ ساله‌ی ملکی و علیپور، ابوالحسن شریفی به عنوان رئیس دادگستری و سازنده به عنوان دادستان ساوه معرفی شد.

نظر شما