شناسهٔ خبر: 55244368 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هشدار مدیریت بحران استانداری گیلان؛

از تردد در مسیر و حاشیه رودخانه‌های فصلی گیلان پرهیز کنید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از مردم خواست در ۲ روز آینده از تردد در مسیر رودخانه‌های فصلی استان خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

امیر مرادی گفت: با تغییر سطح هشدار هواشناسی گیلان از زرد به نارنجی و به دلیل خشکی زمین و کمبود بارش‌ها در ۲ ماه گذشته، بارش باران در مناطق کوهستانی قطعا با سیلاب همراه خواهد بود، مردم مناطق شهری و روستایی استان در ۲ روز آینده، از حضور در حاشیه رودخانه‌های فصلی و صعود به کوهستان‌ها جدا خودداری کنند.

او با اعلام آماده باش ستاد بحران استان و شهرستان‌ها افزود: بر اساس پیش بینی کارشناسان هواشناسی، با ورود سامانه بارشی جدید به استان از ظهر فردا، یکشنبه ۲ مرداد تا دوشنبه ۳ مرداد ماه و جاری شدن روان آب، احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و صاعقه، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در گیلان وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان بر سرعت بخشی به لایروبی برخی پل‌ها و رودخانه‌ها در استان تأکید کرد و گفت: مسئولان استانی و شهرستانی در دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و امدادرسان برای پیشگیری از بحران احتمالی سیلاب در این هفته، تمهیدات لازم برای استقرار اکیپ‌های عملیاتی در نقاط خطرآفرین استان را در دستور کار دارند.

بیشتر بخوانید

به گفته آقای مرادی، این سامانه علاوه بر مناطق کوهستانی، در مناطق جلگه‌ای استان گیلان هم فعالیت قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.

نظر شما