شناسهٔ خبر: 55231315 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

هر آنچه باید از طرح لایه باز بدانید

در این مطلب به طور کامل مبحث طرح لایه باز و لزوم استفاده از آن را شرح خواهیم داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، طرح لایه باز به عنوان یک فایل گرافیکی قابل ویرایش شناخته می‌شود که کاربرد بسیار زیادی دارد. می‌توانید تمام اجزای یک فایل لایه باز آماده از جمله عکس، افکت، فونت، متن و … را تغییر دهید و به شکل ایده‌آل خود دربیاورید. طرح‌های لایه باز برای طراحی انواع طرح بنر، پوستر، تراکت و … استفاده می‌شوند. در این مقاله به طور کامل مبحث طرح لایه باز و لزوم استفاده از آن را شرح خواهیم داد و از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با ما همراه باشید.

طرح لایه باز چیست؟

طرح لایه باز فایل گرافیکی قابل ویرایش با یکی از فرمت‌های وکتور یا PSD است که کابرد بسیار زیادی دارد. این طرح‌ها که به عنوان طرح آماده نیز شناخته می‌شوند به صورت ۱۰۰ درصدی قابل ویرایش و شخصی سازی هستند و به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید کارهای گرافیکی خود را با سرعت بیشتری انجام داده و با شخصی سازی تمام المان‌های موجود در طرح از جمله رنگ، متن، فونت، تصاویر و … طرح‌های خلاقانه‌تری به وجود بیاورید.

چرا باید از طرح‌های لایه باز استفاده کنیم؟

طرح‌های آماده و لایه باز کمک بسیار زیادی به طراحان می‌کنند و جزو ابزارهای مهم به شمار می‌روند و اهمیت ویژه‌ای برای طراحان دارند. طرح‌های لایه باز دارای ویژگی‌ها و خصوصیات زیر هستند به همین جهت از آن‌ها به طور گسترده استفاده می‌شود.

۱- باعث صرفه جویی در زمان می‌شوند

با استفاده از طرح‌های لایه باز می‌توانید به طور قابل توجهی در زمان خود صرفه جویی کنید. شما یک فایل آماده طراحی شده دارید و کافی است تغییرات مورد نیاز خود را روی طرح اعمال نمایید.

۲- قابل ویرایش و شخصی سازی هستند

طرح لایه باز به گونه‌ای طراحی می‌شود که می‌توان محتویات داخل آن را به راحتی ویرایش و شخصی سازی کرد. شما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزارهای گرافیکی تغییرات لازم را روی طرح انجام داده و به شکل دلخواه خود دربیاورید.

۳- می‌توانید طرح‌های جذاب و خلاقانه بسازید

قابلیت ویرایش طرح لایه باز آماده به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید تغییرات دلخواه خود را روی آن اعمال کنید. در نتیجه می‌توانید طرح‌های مخلتف را روی فایل مورد نظر اعمال نموده و نهایتاً طرح‌های جذاب و خلاقانه بسازید.

۴- قابلیت اجرای پروژه‌های مختلف را خواهید داشت

با استفاده از طرح‌های لایه باز دیگر نیاز نیست پروژه‌های خود را از صفر شروع کنید. بلکه می‌توانید پروژه‌های گرافیکی مختلف را قبول کنید و تنها مواردی که لازم است تغییر دهید.

چه افرادی می‌توانند از طرح لایه باز استفاده کنند؟

طرح‌های لایه باز به گونه‌ای طراحی می‌شوند که اگر اطلاعات کمی از فتوشاپ هم داشته باشید، می‌توانید تغییرات لازم را روی طرح اعمال کنید. بنابراین طرح‌های آماده و لایه باز برای مراکز چاپ و چاپخانه‌ها، طراحان حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای کاربرد دارد. این افراد می‌توانند طرح لایه باز مورد نیاز خود را از طرح دات آی آر دانلود کرده و برای پروژه‌های خود استفاده نمایند.

مهم‌ترین طرح‌های لایه باز کدام‌اند؟

طرح‌های لایه باز پرکاربرد و مهم شامل موارد زیر است؛

طرح لایه باز بنر

اگر دقت کرده باشید در سطح شهر برای معرفی کسب و کارها از طرح بنر و تابلو مشاغل استفاده می‌شود و همچنین برای مناسبت‌های ملی و مذهبی، بنر مناسبتی طراحی و چاپ می‌شود. شما می‌توانید با دانلود طرح لایه باز بنر مشاغل و یا بنر مناسبتی به طراحی و چاپ بنرهای جذاب و استفاده از آن‌ها در سطح شهر بپردازید.

هر آنچه باید از طرح لایه باز بدانید

طرح کارت ویزیت لایه باز

طرح لایه باز کارت ویزیت جزء فایل‌های کاربردی و پرمصرف است که سهم بزرگی از فایل‌های لایه باز را به خود اختصاص داده است. طرح کارت ویزیت برای کسب و کارها اهمیت بسیار زیادی دارد و هر چقدر بهتر طراحی شود برای آن‌ها سودآور خواهد بود.

طرح تراکت لایه باز

امروزه تراکت تبلیغاتی و پوستر تبلیغاتی جایگاه و نقش مهمی در افزایش محبوبیت کسب و کارها دارند. طرح تراکت لایه باز روشی مقرون به صرفه و حرفه‌ای برای تبلیغ کسب و کار است که می‌توانید روی آن سرمایه گذاری کنید. طرح لایه باز تراکت می‌تواند به صورت رنگی یا ریسو باشد.

طرح و قالب اینستاگرام

استفاده از طرح‌های لایه باز اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی به افرادی که قصد گسترش کسب و کار خود را دارند بسیار توصیه می‌شود. طرح‌های لایه باز شبکه‌های اجتماعی شامل طرح اینستاگرام، قالب پست و استوری اینستاگرام، قالب پست چند اسلایدی اینستاگرام، طرح پست و استوری تلگرام و … است.

طرح تقویم لایه باز

تقویم سال جدید جزو محصولات محبوب و پرفروشی است که می‌توان از آن برای تبلیغات کسب و کار استفاده کرد. تقویم لایه باز شامل تبلیغی کوتاه و منحصر به فرد از فروشگاه است که با یک تیر دو نشان می‌زند.

طرح آگهی ترحیم و طرح بنر تسلیت

مراسم ترحیم و گرامی داشت عزیزان فوت شده اهمیت بسیار زیادی برای ما ایرانیان دارد. طرح آماده لایه باز مخصوص آگهی ترحیم و بنر تسلیت به شما این امکان را می‌دهد که در مراسم فوت به راحتی از بین طرح‌های موجود بهترین طرح را انتخاب کرده و تغییرات لازم را روی آن اعمال کنید.

هر آنچه باید از طرح لایه باز بدانید

بهترین منبع برای دانلود و سفارش طرح‌های لایه باز

سایت‌های مختلفی در زمینه طراحی فایل‌های لایه باز وجود دارند که آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. در این میان سایت طرح دات آی آر با سابقه درخشانی که در این زمینه دارد آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. با مراجعه به این سایت می‌توانید به دانلود طرح لایه باز آماده برای موضوعات و مناسبت‌های مختلف بپردازید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

نظر شما