شناسهٔ خبر: 55198657 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون وزیر آموزش و پرورش:

کیفی سازی آموزش توسعه مناطق آزاد را تسریع می‌کند

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: توسعه آموزش در مناطق آزاد و تسریع آن، تابع کیفی سازی همکاری‌های دوجانبه آموزش و پرورش و سازمان مناطق آزاد است.

صاحب‌خبر -

احمد محمودزاده عصر چهارشنبه در دیدار با مدیرعامل منطقه آزاد ماکو با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری میان آموزش و پرورش و دبیرخانه مناطق آزاد، افزود: تحقق برنامه‌های آموزشی و توسعه در گرو اجرای دقیق مفاد تفاهم‌نامه است.

وی با بیان اینکه ظرفیت مناسبی برای ارتقای کمی و کیفی آموزش و پرورش فراهم شده است، اظهار کرد: یکی از قابل تامل ترین اهداف تفاهم نامه مذکور، ایجاد منطقه آموزشی و پرورشی الگو و نمونه در مناطق آزاد عنوان شده که این موضوع مستلزم برنامه ریزی دقیق و کاربردی توسط طرفین است.

محمودزاده با اشاره به اینکه طبق آمار ۲۳ مدرسه در منطقه ماکو کانکسی بوده و ۱۶ درصد مدارس نیز فرسوده است، گفت: تلاش می‌کنیم با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود تا پایان سال جاری، شاهد حذف مدارس کانکسی و فرسوده در منطقه آزاد ماکو باشیم.

معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اقدامات مشترکی در قالب این تفاهم‌نامه در شهرهای پلدشت، ماکو و شوط در دست اجرا است.

وی اضافه کرد: برچیده شدن مدارس کانکسی، برنامه ریزی برای بازگشت بازماندگان از تحصیل به چرخه آموزش، توسعه مدارس غیر دولتی در منطقه از جمله این اقدامات است.

در این دیدار همچنین مقرر شد یک باب سالن ورزشی با همکاری منطقه آزاد و آموزش و پرورش برای بهره‌مندی دانش آموزان ۲ مدرسه در شهرستان ماکو احداث شود.

نظر شما