شناسهٔ خبر: 55172357 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی خبر داد

بافت هزار و ۸۰۰ متر مربع فرش دستباف از سوی مددجویان کمیته امداد

مددجویان کمیته امداد استان همدان هزار و ۸۰۰ متر مربع فرش دستباف تولید کردند.

صاحب‌خبر -

 معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان از تولید ۶۲۸ تخته فرش دستباف در یک هزار و ۸۰۰ مترمربع به همت مددجویان کمیته امداد این استان در سال گذشته خبر داد.

شهرام عابدی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به تولید فرش دستباف به همت زنان سرپرست خانوار در این استان اظهار داشت: این تعداد فرش ۹ میلیارد و ۵۲۹ میلیون تومان فروخته شده است.

او گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد از سرپرستان خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، بانوان هستند که سرپرستی ۳۲ هزار و ۹۰۰ خانواده را عهده‌دار هستند و یک هزار و ۸۰۰ نفر از زنان سرپرست خانواده مشترک طرح قالیبافی بوده و دارای دار فعال هستند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: این نهاد با شناسایی طرح‌های روز و مورد نیاز بازار، تأمین مواد اولیه مرغوب و مناسب، نظارت بر اجرای طرح‌های قالی‌بافی مددجویان و فروش فرش‌های تولیدی آن‌ها در خارج از استان با قیمت بالاتر، تلاش کرده بیشترین سود را نصیب مددجویان بافنده تحت حمایت کند.

عابدی گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی حوزه خودکفایی امداد و ضمن برگزاری جلسه استعدادسنجی و مشاوره شغلی به‌صورت چهره به چهره، متقاضیان بافت فرش طی مراحل اداری و تکمیل پرونده به کارشناس خودکفایی (فرش) معرفی می‌شوند که در مرحله بافت فرش کارشناس فرش و صنایع دستی به‌صورت منظم (ماهیانه) بر روند بافت نظارت کرده و در پایان ضمن ارزیابی و قیمت گذاری، فرش تولیدی به بالاترین قیمت از سوی شرکت صنعت‌آفرینان امداد خریداری و وجه آن پس از کسر وام اعطایی، به حساب مددجو واریز می‌شود.

او  با تأکید بر اینکه قالی‌بافی در استان یکی از مزیت‌های اصلی محسوب می‌شود، بیان کرد: تمرکز حوزه اشتغال این نهاد بر ارتقای شاخص‌های تولید فرش از جمله به فرش‌بافی، شناسنامه‌دار کردن تولیدات فرش، تهیه استاندارد فرش تولیدی، تهیه نقشه ویژه برای مددجویان، برگزاری کلاس‌های آموزشی و تمرکز روی مواد اولیه تهیه شده است.

۱۱۵ هزار نفر در قالب ۶۱ هزار خانوار به صورت مستقیم زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان هستند که از این تعداد حدود ۲ هزار خانوار یک خدمت را دریافت می‌کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما