شناسهٔ خبر: 55160926 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

عکس| تمرین مدرن رئال مادرید با ماسک‌های خاص/ آماده‌سازی قهرمان برای یک سال ویژه

در سال جام جهانی تیم‌های باشگاهی از جمله رئال مادرید برنامه تمرینی ویژه‌ای را برای بازیکنان خود در نظر می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

رئال مادرید به تازگی یک فصل رویایی را زیر نظر کارلو آنچلوتی پشت سر گذاشته است. فصلی که فراتر از قهرمانی راحت در لیگ اسپانیا، سفیدها پس از شکست دادن لیورپول موفق شدند فینال لیگ قهرمانان اروپا را نیز ببرند و بدین ترتیب چهاردهمین عنوان خود را در معتبرترین تورنمنت باشگاهی فوتبال اروپا به دست آورند.

پس از تعطیلات، ستاره‌های تیم کار خود را در مرکز والدبباس آغاز کردند و این کار را با انجام برخی تمرینات بدنی توسط سیستم خاصی که آنتونیو پینتوس، هدایت آن را بر عهده داشت، انجام دادند. در این برنامه تمرینی، این مربی ایتالیایی از یک روش جدید استفاده کرد، چیزی که او یک سال پیش انتخاب کرده بود.

در تصاویر مختلف تمرین سفیدها که در شبکه‌های اجتماعی پخش شد، بازیکنان این تیم را می‌توان مشاهده کرد که از یک سیستم متصل با ماسک‌های هیپوکسی استفاده می‌کنند. پینتوس در این مورد توضیح داد: «این یک تمرین هیپوکسی نیست، بلکه آزمایشی برای شناخت آستانه هوازی، بی هوازی و قدرت حرکتی بازیکنان در حال حاضر است. در این تمرین برای شبیه سازی اثرات تمرین در ارتفاع، آنها ماسک به صورت داشتند. ماسک باید برای هدایت اکسیژن و کربوهیدرات‌ها کار کند. درصد هرکدام از آنها به ما اجازه می‌دهد از شرایط بازیکنان مطلع شویم.»

ذستیار آنچلوتی در ادامه گفت: «نتایج به شخصی سازی تمرینات تیم کمک می‌کند. ما همیشه یک تمرین هوازی طولانی بر پایه دویدن انجام می‌دهیم و سپس به دنبال دویدن کوتاهتر و سریعتر هستیم. با این آزمایش‌ها می‌توانم ببینم که آیا فوتبالیست‌ها هنوز به دویدن با شدت کم نیاز دارند یا می‌توانیم تمرینات شدیدتری داشته باشیم.»

عکس| تمرین مدرن رئال مادرید با ماسک‌های خاص/ آماده‌سازی قهرمان برای یک سال ویژه

این روش امکان اندازه‌گیری مصرف اکسیژن را در هر بازیکن فراهم می‌کند و به این ترتیب، متابولیسم فردی فوتبالیست را تجزیه و تحلیل می‌کند تا آن طبق آن رژیم غذایی مطابق با هر ستاره تنظیم شود.

در هفته اول تمرین، آنچلوتی و کادر فنی اش تمرینات بدنسازی سختی برای بازیکنان در نظر گرفتند و پیش بینی می‌شود از این هفته بازیکنان بتوانند تمرینات با توپ را انجام دهند. سه شنبه این تیم، مادرید را ترک کرده و با پروازی به آمریکا می‌رود تا آماده سازی خود را برای شروع رقابت‌های رسمی ادامه دهد.

این تور شامل سه بازی دوستانه خواهد بود. اولین بازی، یکشنبه برابر بارسلونا در شهر لاس وگاس خواهد بود. بازی دوم چهارشنبه در سانفرانسیسکو در برابر حریفی مکزیک و آخرین بازی در لس آنجلس مقابل یوونتوس در ۳۱ جولای برگزار خواهد شد.

عکس| تمرین مدرن رئال مادرید با ماسک‌های خاص/ آماده‌سازی قهرمان برای یک سال ویژه

نظر شما