شناسهٔ خبر: 55153449 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تقدیر سه انجمن حقوقی و علوم انسانی از «مجبوریم»

«انجمن حقوق‌شناسی»، مؤسسه فرهنگی هنری «حقوق و هنر» و «خانه اندیشمندان علوم انسانی» طی مراسمی با اهدای سپاس نامه از رضا دُرمیشیان برای ساخت فیلم «مجبوریم» تقدیر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی پروژه، شب گذشته طی مراسمی در تالار فردوسی خانه اندیشمندان و علوم انسانی «سپاس نامه» این سه انجمن به رضا دُرمیشیان اهدا شد. 

در این مراسم که به دبیری دکتر تهمورث بشیریه رئیس هیات مدیره انجمن علمی حقوق‌شناسی برگزار شد، دکتر وحید آگاه (مدیر عامل موسسه حقوق وهنر)، دکترغلامرضا حداد (عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی)، شاپور منوچهری (نائب رئیس پیشین کانون وکلای دادگستری مرکز)، دکتر علیرضا میلانی فر (وکیل دادگستری و پزشک) و دکتر مانوش منوچهری (وکیل و مشاور حقوقی فیلم) به تحلیل حقوقی، پزشکی، جامعه‌شناسی و صنفی فیلم پرداختند و پس از آن «سپاس نامه» توسط شاپور منوچهری استاد و پیشکسوت حقوق به دُرمیشیان اهدا شد. 

در متن این سپاس نامه آمده است: «مؤسسه فرهنگی هنری «حقوق و هنر» به عنوان نهادی در جستجوی ارتباط و تحلیل جهان حقوق با دنیای هنر، «انجمن حقوق‌شناسی» به عنوان انجمنی فعال در عرصه جامعه برای تبیین ذات و منزلت حقوق از منظر دانشگاهی و «خانه اندیشمندان علوم انسانی» به عنوان مأمنی برای جامعه مدنی در عرصه علوم انسانی و اجتماعی، فیلم سینمایی «مجبوریم» را ارج می‌نهند و از جنابعالی به عنوان تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان این فیلم، سوای زیبایی‌های هنری و شایستگی‌های سینمایی فیلم، به جهات «پرداخت هنرمندانه به مقوله حق و حقوق، جایگاه دعاوی منفعت عمومی، ارزشمندی نهاد وکالت و وکیل در اجتماع، تمرکز و نور انداختن به آسیبی اجتماعی، تبیین و شفافیت جایگاه پزشکان و مسوولیت اجتماعی آن‌ها، ارائه تصویری واقعی و منصفانه از دادگاه، دادرسی و نقش وکیل و دغدغه‌مندی اجتماعی» سپاسگزاریم. »

مجبوریم که برنده پنج جایزه بین المللی است که در این میان سه جایزه بهترین فیلم تماشاگران از فستیوال‌های وزول فرانسه، آسیاتیکای رم ایتالیا و چینه‌چیتای هلند است. 

پیش از این کانون وکلای دادگستری استان بوشهر، کانون وکلای دادگستری شهر گیلان و انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اهدای لوح تقدیری از دُرمیشیان به خاطر ساخت این فیلم تقدیر کرده بودند. 

«مجبوریم» را هم اکنون می‌توانید در اکران آنلاین نماوا و فیلمیو تماشا کنید.

نظر شما