شناسهٔ خبر: 55150284 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اسپوتنیک:

بلاروس به پدافند موشکی اس -۴۰۰ روسیه مجهز می شود

بلاروس اعلام کرده است که در آینده نزدیک به سیستم پدافندی اس -۴۰۰ روسیه مجهز خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری میخولاپ»، معاون فرمانده نیروی هوایی و پدافند هوایی نیروهای مسلح بلاروس اعلام کرده است که ارتش این کشور به زودی به سامانه پدافند هوایی اس -۴۰۰ روسیه مجهز خواهد شد.

میخولاپ روز یکشنبه در گفتگویی تلویزیونی گفت: «در آینده نزدیک ما به یک هلیکوپتر تهاجمی Mi-35 و همچنین سامانه موشکی ضد هوایی اس -۴۰۰ مجهز خواهیم شد.»

پیش از این، «الکساندر لوکاشنکو»، رئیس جمهور بلاروس، گفته بود که مینسک تعداد کافی مجموعه اسکندر و اس -۴۰۰ را از روسیه خریداری کرده است.

رئیس جمهور بلاروس همچنین خاطرنشان کرده بود که مرکز آموزش رزمی این کشور که به طور مشترک با روسیه ایجاد شده است، دارای سیستم S-400 آماده به کار است.

در بهمن ماه گذشته نیز، وزارت دفاع بلاروس اعلام کرده بود که سامانه‌های پدافند هوایی اس -۴۰۰ متعلق به سرویس نظامی شرق روسیه اجرای مأموریت رزمی خود را در سامانه یکپارچه پدافند هوایی منطقه‌ای جمهوری بلاروس و فدراسیون روسیه آغاز کردند و در میدان آموزشی منطقه برست، به عنوان بخشی از آزمایش نیروهای واکنش سریع مستقر شدند.

طی سال‌های اخیر روسیه قراردادهای بزرگ زیادی را برای صادرات این نوع سیستم دفاع هوایی منعقد کرده است. بدین ترتیب، موشک‌های اس -۴۰۰ روسی توسط کشورهای ترکیه، چین و هند خریداری شده و مصر، عراق، عربستان سعودی، قطر و سایر کشورها نیز نسبت به خرید این سیستم ابراز علاقه کرده‌اند.

تحلیلگران غربی، سامانه اس -۴۰۰ را یکی از کابوس‌های سازمان ناتو و رقبای روسیه می‌دانند.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید 

نظر شما