شناسهٔ خبر: 55147906 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: پارس نیوز | لینک خبر

هنگام دوش گرفتن به هیچ وجه این کارها را انجام ندهید !

دوش گرفتن به شادابی پوست و بهبود روحیه بسیار کمک خواهد کرد. باید ها و نباید های دوش گرفتن و بهترین زمان برای آن را بدانید.

صاحب‌خبر -

دوش گرفتن علاوه بر ایجاد پاکیزکی، سبب نشاط و بهبود حال روحی نیز می شود. اما انجام برخی کارها حین دوش گرفتن می تواند برای بدن و سلامتی مضر باشد. فواید و عوارض دوش گرفتن و بهترین زمان آن را در پارس نیوز بخوانید.

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره شد، دوش گرفتن یکی از بخش‌های مهم و جداناپذیر در زندگی هر یک از ما انسان‌هاست. اما دلیل این اهمیت چیست؟ یکی از مهم‌ترین عوامل حیات هر انسانی، سلامت است. یکی از مهم‌ترین عوامل سلامت هم، بهداشت است. ما انسان‌ها برای حفظ بهداشت و سلامتی خود نیاز به تمیز کردن و پاکیزه نگه‌داشتن خود داریم.

دوش حمام - دوش گرفتن

بنابراین اهمیت دوش گرفتن را می‌توان حفظ پاکیزگی و بهداشت دانست. البته اگر بخواهیم وارد جزئییات آن نیز شویم، باید بگوییم که چه دلایلی باعث می‌شوند ما تنها با دوش گرفتن بتوانیم خود را پاکیزه کنیم. درواقع آب و مواد شوینده که هنگام دوش گرفتن استفاده می‌شوند، پوست‌مان را تمیز می‌کنند، سلول‌های مرده پوست را از بین برده و منافذ پوست را باز می‌کنند.

استرس و ساعات کار طولانی باعث انقباض ماهیچه‌ها و درد شدید می‌شود، بنابراین دوش شبانه با آب گرم بعد از یک روز طولانی و سخت به آرامش ماهیچه‌ها، جلوگیری از انقباض و گرفتگی ساق پا که معمولاً در هنگام خواب رخ می‌دهد، کمک می‌کند.

حمام در روز یک شروع تازه و شادابی را برای شما به ارمغان می‌آورد اما دوش شبانه به بدن شما کمک می‌کند تا با مشکل تعریق بیش از حد و بو‌های نامطبوع ناشی از آن مقابله کند؛ زیرا دوش آب سرد قبل از خواب باعث کاهش تعریق در هنگام خواب می‌شود، مشکلی که بسیاری از آن رنج می‌برند.

دوش گرفتن در شب به زمان بیشتری برای خشک شدن مو‌ها  نیاز دارد به همین دلیل، رطوبت داخل آن برای مدتی به مو‌ها کمک می‌کند تا مو‌ها درخشان و شاداب شوند، اما دوش گرفتن در روز و خشک کردن مو‌ها با وسایل معمولی مانند سشوار باعث ضعف و آسیب تار‌های مو می‌شود.

بسیاری از افراد از علائم حساسیت‌های فصلی و عوارض ناخوشایند ناشی از آن مانند سردرد، گرفتن بینی و موارد دیگر رنج می‌برند. این حساسیت فصلی به دلیل گرد و غبار و گرده‌های متصل به پوست و لباس بوجود می‌آید، بنابراین حمام کردن در شب علائم آلرژی را برطرف می‌کند. پزشکان به افراد مبتلا به حساسیت فصلی توصیه می‌کنند تا زمان دوش گرفتن خود را از صبح به شب تغییر دهند.

دوش آب گرم - دوش گرفتن

وقتی به خانه می‌رویم و بدون دوش گرفتن مستقیم می‌خوابیم، به محض اینکه سرمان را روی بالش بگذاری، باکتری‌ها و میکروب‌ها به بالش منتقل می‌شوند و این به نوبه خود منجر به انتقال باکتری‌ها و سایر آلاینده‌ها به صورت وظهور مشکلاتی مانند آکنه روی پوست می‌شود؛ بنابراین بهتر است شب‌ها دوش بگیرید و سپس بخوابید تا به سلول‌های پوست این فرصت را بدهیم که به روشی سالم و طبیعی تجدید شوند.

استحمام شبانه آنچه را که افراد برای آرامش جسم و روان به آن‌ها نیاز دارند در اختیار افراد قرار می‌دهد؛ متخصصان بهداشت توصیه می‌کنند حداقل یک ساعت و نیم قبل از خواب در روز با آب گرم حمام کنید.

دوش آب گرم در صبح سرد زمستانی یا پس از یک روز طولانی و سخت در محل کار احساس خوبی می دهد اما آب داغ برای پوست و یا موهایتان خوب نیست. خیلی از چربی های طبیعی را از بین می برد، به همین دلیل است آب داغ در پاکسازی بهتر عمل می کند مثل وقتی که چیزی مثل ماهی تابه کثیف را تمیز می کنید.

هم چنین باعث می شود پوست به خاطر افزایش گردش خون، قرمز شود و این باعث ایجاد واکنش التهابی می شود که می تواند منجر به خارش پوست ، خشکی میشود. پوست احتمالا پوسته پوسته خواهد شد و موها هم بیشتر وزوزی می شود.

در حالی که حمام کردن با آب سرد خیلی بد است، مگر این که پس از یک روز داغ باشد، فقط سعی کنید درجه حرارت را خنک نگه دارید چون می توانید آن را در دمای پوست قرار دهید، به خصوص اگر پوست مستعد خشکی است.

بسیاری از مردم بیش از حد با کیسه حمام و یا لیف خود را می شویند.لیف واقعا برای پوست بد است به غیر از کف پا. این به این دلیل است که آن ها خیلی خشن هستند و می توانند مانع طبیعی محافظ پوست را از بین ببرند. هرچه بیشتر مالش دهید، پوست به احتمال زیاد چربی بیشتری تولید می کند که آن ماده روغنی است و آن را مرطوب نگه می دارد در حالی که مثل تله برای کثیفی و باکتری ها عمل می کند.

با استفاده از حداقل مالش کیسه حمام (یک کیسه کتان مناسب است). و چون کیسه زمینه تولید باکتری هستند، کیسه را پس از استفاده با آب داغ بشویید. با این کار نه تنها از شر باکتری ها خلاص می شوید، بلکه از شر بو خلاص می شوید. اگر از لیف استفاده می کنید، باید به طور مرتب تمیز شود.

نحوه صحیح حمام کردن - دوش گرفتن

آیا هر روز حمام می روید و موها را می شویید؟ این بهترین ایده نیست اگر می خواهید سالم و جذاب باشید. متخصصین مو و پوست می گویند که این یک مشکل بزرگی نیست. اگر موهای نازک و زیبایی دارید، نباید بیش از دو بار در هفته شامپو بزنید تا به حفظ تولید روغن طبیعی مو و رسیدن به تعادل رطوبتی کمک کنید.

اگر موهای مجعد و یا موهای زبر داشته باشید، شامپو زدن فقط یک بار در هفته توصیه می شود چون مدت زمان زیادی طول می کشد تا مقدار کافی از روغن های طبیعی ایجاد شود. اگر نمی توانید آن را تحمل کنید، سعی کنید موهای را وسط هفته با استفاده از یک نرم کننده تمیز کنید.

صحبت از شست و شو به میان آمد اطمینان از اینکه همه محصولاتی که در حمام استفاده می کنید به طور کامل شسته شوند مهم است چون باقی مانده می تواند منجر به خارش پوست و مسدود شدن منافذ شود که ممکن است منجر به آکنه شود. اگر مستعد جوش های کمر هستید، ممکن است به این دلیل باشد.

ساییدن پوست سر شگفت آور است، اما از ناخن استفاده نکنید چون باعث آسیب بیشتر می شود. این به این دلیل است که آن ها می توانند پوست سر را پوسته پوسته کنند. از ماساژ با ناخن های خود خودداری کنید و فقط از انگشتان خود برای ماساژ هنگام شامپو زدن استفاده کنید.

در حالی که هیچ مشکلی در خوانندگی حمام وجود ندارد، در حقیقت، ما به شدت توصیه می کنیم اگر می توانید یک آلبوم کامل یا حتی نیمی از آن را بخوانید، خیلی حمامتان طول می کشد. بله، استراحت کردن زیر آب احساس خوبی دارد، اما ماندن زیاد در حمام باعث خشک شدن پوست می شود. سعی کنید 10 دقیقه ای خود را بشویید، باید بتوانید حداقل دو یا سه آهنگ را در حین شامپو و صابون زدن، بخوانید.

برخی از مردم ژل حمام را دوست دارند. گفتنش سخت است، اما اگر شما سه سال سن داشته باشید و در حمام بازی کنید، هیچ بهانه ای وجود ندارد. همانند ماندن در حمام بیش از حد و استفاده از آب بیش از حد داغ - پوست روغن های طبیعی خود را که برای سالم ماندن لازم است، از دست می دهد. علاوه بر ایجاد خارش پوست، می تواند مشکلاتی مانند اگزما را هم بدتر کند.

بسیار خوب، پس از لحاظ فنی این بعد از دوش گرفتن است. متخصصان می گویند این کار تقریبا بلافاصله پس از خروج حمام انجام شود نه بیشتر از سه دقیقه به طوری که پوست رطوبت را از دست ندهد.

بعد از بیرون آمدن خود را کمی خشک کنید. سپس مقدار زیادی از مرطوب کننده را بزنید . استفاده از گرمای محیط حمام و رطوبت در عرض چند دقیقه به پوست کمک می کند تا آن مرطوب کننده را جذب کنند.

اگر پوست خشک و یا ترک بخورد، باکتری ها و آلرژن می توانند وارد پوست شوند.

نحوه صحیح شستن مو - دوش گرفتن

صابون چربی و کثیفی ها را با آب پاک می کند، اما وقتی پوست اعضای بدن مقدار زیادی روغن ندارد،ادامه ندهید وقتی که بازوها و پاهایتان را با صابون تمیز می کنید، آن ها را خشک نگه دارید. سعی کنید به قسمت های چرب، بو دار مانند پاهای خود، ، کفل، کشاله ران و صورت صابون بزنید.

اگر به شدت خود را با یک حوله خشک کنید، می تواند مشکلاتی مثل پوست خشک را بدتر کند. به آرامی خود را خشک کنید. همچنین مهم است موهایتان را در نظر بگیرید. اگر موهای خود را در حوله بپوشانید یا آن را به شدت خشک کنید، می تواند به آسیب و شکستگی منجر شود.

اگر واقعا می خواهید موهای خود بپوشانید به جای آن از حوله میکروفایبر استفاده کنید. این خیلی بهتر از یک حوله معمولی است، چون بدون نیاز به مالیدن آب را سریع تر جذب می کند و همچنین به شکستگی کم تر منجر می شود.

زمانی که عادت به استفاده از محصولات خاصی کردید، ممکن است سخت باشد که آن ها را کنار بگذارید، اما اگر از دئودورانت یا صابون ضد باکتری استفاده می کنید، باید واقعا آن را کنار بگذارید. به این دلیل است که عطر تند و دیگر مواد آن رطوبت را از پوست می برد که می تواند باعث خشک شدن شدید، خشکی و خارش شود.

دفعه بعد که برای خرید صابون می روید، مواظب ترکیبات مثل رایحه، رنگ های ترکیبی، ، فرمالدهید، و... باشید که همه آن ها به خاطر خشکی و درماتیت غیر عادی شناخته می شوند، به این دلیل که این سموم در پوست نفوذ می کنند.

ممکن است بخواهید یک جایگزین برای دئودورانت در نظر بگیرید. از آنجا که ما در حال افزایش سن هستیم، پوست نازک تر و باعث از دست رفتن عرق، چربی و غدد چربی می شود می توانید صابون خانگی خود را با مخلوط کردن دو سوم روغن صابون مایع زیتون ، یک چهارم فنجان عسل خام، دو قاشق چای خوری روغن زیتون یا روغن بادام شیرین، یک قاشق چای خوری روغن ویتامین ایی و 50 قطره روغن بسازید. برای تمام انواع پوست، به ویژه پوست بالغ، عالی است و همچنین برای آن هایی که از بیماری هایی مثل اگزما، پسوریازیس یا آکنه رنج می برند.

جایی که پرده به داخل وان برخورد می کند به دلیل بیش از حد پهن و بزرگ بودن پرده زمینه ای برای تولید کپک و قارچ است. یک راه حل ساده:کوتاه کردن چند اینچ از کف و کناره های آن طوری که به طور کامل با وان متناسب شود.

استفاده از این جرم گیرها برای پاکسازی سطوح بسیار برای سلامتی مضر است و موجب سرطان ، نابینایی و ... می شود پیشنهاد ما این است از محصولات طبیعی مثل لیمو و گریپ فورت به همراه جوش شیرین استفاده کنید.

صندلی حمام بیشترین باکتری را دارد درسته؟ اشتباه است. در یک مطالعه نشان داد کف حمام بیشترین باکتری را دارد در واقع در هر متر مکعب 2 میلیون باکتری رشد می کند .

نکته ای که شاید اکثر ما بی توجه به آن هستیم شستشو و تعویض به موقع لیف های حمام است ، لیف ها را هر 3 ماه یکبار تعویض کنید و بعد از هر 5 بار استفاده با استفاده از ماشین لباسشویی خوب بشویید.

دوش حمام بزرگ - دوش گرفتن

اشتباهی که اغلب مرتکب می شوید ؛ ابتدای حمام شیو نکنید به خصوص زیر دوش به این دلیل که در این زمان پوست شما هنوز آماده نیست پس بهتر است آن را پس از شستشوی کامل بدن و زمانی که پوست آماده شد انجام دهید.

برای جلوگیری از گره خوردن موها و ایجاد موخوره قبل از شستشو آنها را به خوبی شانه بزنید.

1. دوش آب سرد در زمستان توصیه نمی‌شود. درواقع زمانی که هوا سرد و نامطلوب است، آب سرد نه تنها باعث نمی‌شود که بدن ما گرم شود، بلکه به‌دلیل سرمای هوا نیز بدن ما دیرتر گرم می‌شود.

2. برای افرادی که سینوس‌های حساس دارند و یا درگیر سینوزیت هستند نیز دمای سرد برای دوش گرفتن توصیه نمی‌شود. دوش گرفتن با آب سرد می‌تواند سینوس‌های این افراد را تحریک کرده و باعث درد و مشکلات دیگر شود.

3. زمانی که افراد دچار بیماری‌های مختلفی مانند سرماخوردگی می‌شوند نیز دوش گرفتن با آب سرد مناسب نیست. درواقع یکی دیگر از معایب دوش آب سرد آن است که در زمان مریضی، می‌تواند فشار بیش‌تری روی سیستم دفاعی بدن وارد کند؛ درنتیجه آن عملکرد بهبودی فرد به تعویق می‌افتد.

4. در زمان‌های خاص نیز این نوع دوش گرفتن می‌تواند باعث مشکلات برای ما شود. این زمان‌های خاص عبارت‌اند از زمان‌های:

1. اولین مزیت حمام آب سرد را می‌توان سرحال کردن افراد دانست. دلیل آن هم مشخص است؛ زمانی‌که آب حمام با دمای سرد با بدن ما تماس برقرار می‌کند، یک شوک در بدن ایجاد می‌کند. این شوک باعث افزایش ضربان قلب، جذب اکسیژن و افزایش ضریب هوشیاری می‌شود. بنابراین می‌توان گفت که دوش آب سرد برای قلب نیز موثر است.

2. آب سرد نیز می‌تواند جریان خون بدن را افزایش دهد. زمانی که بدن با آب سرد تماس برقرار می‌کند، جریان خون در سطح بدن منقبض شده و باعث می‌شود همین جریان در بافت‌های درونی بدن افزایش یابد. این موضوع باعث تنظیم دمای مناسب در بدن انسان شده وباعث کاهش التهاب و جلوگیری از بیماری‌های عروقی می‌شود!

3. به‌دلیل ویژگی احیا کننده‌ای که آب سرد دارد، به کاهش درد عضلات نیز کمک می‌کند. به‌همین دلیل بعد از تمرین‌های ورزشی دوش آب سرد پیشنهاد می‌شود.

4. دوش گرفتن با آب سرد درمانی برای خارش پوست نیز می‌باشد. اگر به‌دلایل مختلف پوست دچار خارش شود، آب سرد می‌تواند این حس را برطرف کند.

5. بنابر تحقیقات انجام شده دوش گرفتن با آب دمای سرد تاثیر مثبتی بر پوست و مو نیز دارد. درواقع آب سرد به لایه بیرونی مو استحکام و درخشندگی می‌بخشد. هم‌چنین آب سرد باعث خشک شدن لایه چربی پوست (که به خودی خود از پوست و مو محافظت می‌کند) نمی‌شود. درنتیجه در طولانی مدت، دوش آب سرد باعث تقویت پوست و مو می‌شود.

عوارض حمام سرد - دوش گرفتن

به‌غیر از استحمام با آب سرد، دوش آب گرم برای گروهی دیگر از افراد تبدیل به عادت شده است. دوش‌هایی که با دمای آب تقریبا بیش از 32-33 درجه سانتی‌گراد گرفته می‌شوند را می‌توان دوش آب گرم دانست. اما درست مانند دوش آب سرد نیز این روش دارای مزایا و معایبی مخصوص به خود است.دلیل که نباید دوش آب گرم بگیرید

1. یکی از معایب دوش آب گرم، افزایش فشار خون است. بنابراین دوش گرفتن با آب داغ برای افرادی که فشار خون و یا بیماری‌های عروقی دارند اصلا مناسب نیست.

2. آب داغ باعث آسیب سلول‌های کراتینی پوست می‌شوند. همین موضوع باعث جلوگیری از حفظ چربی پوست شده و آن را خشک می‌کند.

3. هم‌چنین از آن‌جایی که دوش آب گرم باعث خشکی پوست می‌شود، افزایش دما هنگام دوش گرفتن می‌تواند باعث بروز مشکلاتی (مانند اگزما) برای پوست شود.

4. دوش گرفتن با آب داغ نیز برای موی سر توصیه نمی‌شود. دلیل آن این است که دمای بالای آب باعث از بین رفتن روغن طبیعی پوست سر می‌شود. درنتیجه در بلند مدت به موی سر آسیب می‌رساند.

5. گرمای زیاد آب می‌تواند باعث شود سلول‌های حاوی هیستامین (ماده‌ای که باعث خارش و آب‌ریزش بینی می‌شود) هستند، این ماده را در پوست رها کند. این موضوع باعث به‌وجود آمدن خارش در پوست سر و پوست بدن می‌شود. (درست برعکس دوش آب سرد که می‌تواند این نوع خارش را از بین ببرد!).

6. جالب است بدانید که استفاده از دمای بالای آب در حمام باعث ایجاد رسوب بیش‌تر در مدت زمان کم‌تر در سردوش حمام و شیرآلات می‌شود. البته با استفاده از انواع سردوش ضد رسوب یا دوش دستی ضد رسوب می‌توان از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کرد.

1. یکی از مزایا دوش آب گرم ایجاد حس راحتی یا ریلکس‌شدن است. درنتیجه باعث خواب‌آلودگی می‌شود و یک خواب راحت را به ما هدیه خواهد کرد!

2. گرمایی که از دمای بالای حمام آب گرم ایجاد می‌شود، باعث باز شدن راه‌های تنفسی و مجاری بینی می‌شود. درنتیجه این روش دوش گرفتن در زمان‌هایی که دچار سرما خوردگی و یا دیگر مشکلات تنفسی شده‌اید بسیار کارآمد است.

3. آب داغ باعث باز شدن منافذ پوست نیز می‌شود. از این رو می‌توان با دوش آب گرم به‌خوبی میان لایه‌های پوست خود را نیز پاک‌سازی کنیم.

4. یکی دیگر از مزایایی که دوش آب گرم دارد این است که گرمای آب باعث از بین رفتن تنش‌های بدن و خستگی آن می‌شود.

شاید فکر کنید که هر روز دوش گرفتن برای سلامتی مفیدتر است. اما در واقع برعکس است. دوش گرفتن‌های مکرر ممکن است تعادل میکرو ارگانیسم‌های روی پوست را بر هم زند، امری که پوست را در برابر عفونت آسیب‌پذیرتر می‌کند. دستگاه ایمنی بدن ما باید توسط باکتری‌ها و آلودگی‌ها تحریک شود و دوش گرفتن بیش از اندازه ممکن است دستگاه ایمنی را ضعیف و از توانایی آن برای محافظت از ما در برابر ویروس‌ها بکاهد.

دوش حمام کوچک - دوش گرفتن

دوش گرفتن طولانی‌مدت با آب داغ شاید آرامش‌بخش باشد و پوست را کاملاً تمیز کند اما می‌تواند باعث پیری زودرس هم شود. پوست ما از یک لایه چربی خارجی پوشیده شده که رطوبت را در خود نگه می‌دارد تا پوست مدت بیشتری پُر و جوان باقی بماند. شستشو و اسکراب پوست می‌تواند این لایه محافظ را از بین ببرد، امری که پوست را تحریک، دچار چین و چروک و خشک می‌کند.

متناقض به نظر می‌آید اما شستشوی روزانه موها می‌تواند آنها را درنهایت کدرتر و چرب‌تر کند. شستشوی هر روزه موها باعث از بین رفتن لایه چربی خارجی‌ای می‌شود که مثل یک سپر حفاظتی در برابر آسیب‌ها عمل می‌کند.

منافذ پوست در واکنش به این اتفاق شروع به تولید هرچه بیشتر چربی می‌کنند، امری که پوست کف سر را تحریک و دچار خارش می‌کند و در نهایت موجب مسدود شدن منافذ پوست می‌شود. این مسأله ممکن است رشد موها را مختل کند و در نتیجه موها نتوانند ظاهر خوبی نداشته باشند.

گرفتن یک دوش آرامش‌بخش بلافاصله بعد از خوردن یک پرس غذای لذیذ شاید خوشایند به نظر برسد اما این عادت ممکن است واقعاً باعث بالا رفتن وزنتان شود. برای هضم شدن غذا خون باید به شکل مناسبی به سمت معده جریان پیدا کند. دوش گرفتن باعث افت دمای بدن می‌شود، امری که دستگاهی گوارش بدن را سردرگم می‌سازد. انجام مکرر این کار ممکن است به دستگاه گوارشتان صدمه بزند و باعث بالا رفتن وزنتان شود.

دوش گرفتن بیش از اندازه ممکن است یکی از عوامل زمینه‌ساز واکنش‌های آلرژیک ناخوشایندتان باشد. با آسیب دیدن پوشش اسیدی پوست، از قدرت پوست برای مقابله با محرک‌های خارجی کاسته می‌شود. شستن تمام آلودگی‌ها از پوست، دستگاه ایمنی بدن را تنبل می‌کند، امری که ممکن است منجر به بروز آلرژی، آسم و حتی دیابت شود.

دستگاه تناسلی هم مانند پوست برای حفظ سلامت خود باید از تعادل باکتریایی برخوردار باشد. آبی که خود را با آن می‌شوییم ممکن است حاوی فلزات سنگین و دیگر مواد شیمیایی مضر باشد، چه برسد به رایحه‌ها و افزودنی‌های مصنوعی بسیاری که درون صابون‌ها و شامپوها وجود دارد. قرار دادن هر روزه خود در معرض این مواد شیمیایی ممکن است به باکتری‌های مفید درون دستگاه تناسلی صدمه بزند، امری که باعث خارش، تحریک و عفونت‌های مختلف می‌شود.

بهترین زمان حمام کردن - دوش گرفتن

اکثر افراد صبح را انتخاب می کنند. با دوش گرفتن ذهنتان را قوی میکنید و موجب بهبود حافظه خود خواهید شد؛ از التهاب پوست در امان خواهید ماند و به آرامش خواهید رسید.

تعیین زمان مناسب برای دوش گرفتن، یکی از مسائل بحث برانگیزی است که همواره مورد توجه مردم و محققان قرار داشته است. بعضی از محققان، صبح را بهترین زمان برای دوش گرفتن میدانند و بعضی از آنان هم شب را. البته ممکن است بگویید که هر فردی اولویتهای خودش را بهتر تشخیص میدهد، متخصصان خواب مصرانه شب را به عنوان بهترین زمان برای دوش گرفتن معرفی میکند. دوش گرفتن در ساعات پایانی شب، بخش جدایی ناپذیری از روند آماده شدن برای خواب است. در این ساعات باید تلفن همراه را خاموش کنید و اجازه بدهید که آب گرم و تازه به تمام بدنتان آرامش بدهد.

در پایان یک روز خسته‌کننده، هیچ چیزی به اندازه هدیه‌دادن یک حمام آب گرم به خودتان نمی‌تواند لذت‌بخش باشد. آب گرم می‌تواند به شما کمک کند پس از یک روز طولانی آرام شوید، درد عضلاتتان را التیام بخشید و در یک شب زمستانی گرم شوید.

اگر نحوه صحیح حمام کردن در وان را نمی‌دانید و می‌خواهید روش اصولی آن را یاد بگیرید، مراحل زیر را گام‌به‌گام دنبال کنید.

نظر شما